Samotný příběh se odehrává v jedné z karanténních zón a v kůžích několika málo přeživších se budeme snažit z této šlamastiky nějak dostat. Ke slovu se tak dostávají již zmíněné prvky z free runningu, neboť zombíků je doopravdy hodně, jak jsme se sami mohli přesvědčit ve zveřejněném gameplay videu a útěk se tak často stává jedinou možností.
Zároveň je potřeba zmínit, že virus stojící za touto zkázou nemá příliš v lásce sluneční paprsky. A právě tento fakt do značné míry ovlivňuje samotnou hratelnost, neboť zombíci jsou přes den pomalejší a méně agresivní a jedná se tak o ideální čas na průzkum světa, hledání zásob a přípravu úkrytu na noc.
Po západu slunce se totiž stáváte snadnou kořistí a k vidění jsou i nepřátelé v pokročilé fázi infekce, kteří na rozdíl od obyčejných zombíků disponují daleko větší rychlostí a nadlidskou silou. Autoři také rádi zmiňují, že přežití v noci bude opravdovou výzvou a pokud to bude jen trochu možné, doporučují nám raději přečkat noc v úkrytu.
Střídaní dne a noci je navíc o to zajímavější, že kromě příběhové linie není naskriptované. V praxi to tedy znamená, že se během dne vydáte na průzkum okolí, (sami nebo až s třemi kamarády) plníte nejrůznější úkoly, sbíráte zásoby a pokud u toho náhodou zapomenete na západ slunce, hra na vás začne nemilosrdně chrlit zástupy agresivních nepřátel.
O tom jsme se sami mohli přesvědčit ve zmíněném gameplay videu, kde se náš hrdina cestou k shozeným zásobám zdržel průzkumem jednoho z domů. Díky tomu přišel pozdě k prvnímu výsadku, kde se zásob zmocnila jiná skupinka přeživších a nezbylo mu tak nic jiného, než se vydat ke vzdálenějšímu místu výsadku. A ačkoliv získal co potřeboval, vrátit se do úkrytu za světa už nestihl. My jsme tak byli svědky jeho neúspěšné snahy schovat se a následně jsme v jeho kůži prožili zběsilý útěk před hordami nemrtvých.
Právě v této chvíli jsme si navíc ověřili, že možnost rychlého pohybu přes překážky je v takovýchto situacích k nezaplacení a stává se hlavní taktikou proti nepřátelům v pokročilé fázi infekce. Těm už jen tak neutečete a abyste měli šanci přežít, budete muset využít okolí ve váš prospěch. Například tím, že použijete jednoho z nemotorných nepřátel jako odrazový můstek, s jehož pomocí se dostanete na střechy místních domů a získáte tak dočasnou výhodu.
Po zhlédnutí zmíněného gameplay videa jsme tedy naznali, že přečkání noci v úkrytu je docela dobrý nápad. Autoři nás ale ubezpečili, že některé úkoly půjdou splnit pouze v noci a co se příběhové linie týče, ta podléhá časové naskriptovanosti a určitě se tak dočkáme misí, které budeme muset absolvovat až po západu slunce.
Ačkoliv se útěk může jevit jako nejlepší taktika pro přežití, občas vám nezbyde nic jiného, než se s nepřáteli utkat a ke slovu se tak dostává arzenál improvizovaných zbraní jakými jsou mačety, sekery, kladiva, nože nebo třeba baseballová pálka. Také jsme viděli v akci vrhací nože a některé speciální předměty, mezi kterými byl například předmět upoutávající pozornost všech zombíků v okolí. Také máme potvrzeno, že se dočkáme i zbraní střelných, ale osobně se domníváme, že největší důraz bude kladen právě na zbraně chladné a vrhací.
Pro všechny kutily pak máme potěšující zprávu. Ve hře by měla být možnost upgradovat jednotlivé zbraně a předpokládáme, že i vytvářet kompletně nové kousky pomocí získaných součástek. Není tedy nic divného na tom, že jsme v jednom z gameplay videí mohli sledovat našeho hrdinu, kterak porcoval nemrtvé pomocí elektrifikované mačety. Navíc očekáváme, že možností pro vylepšování bude ještě daleko více a jsme sami zvědaví, co všechno si pro nás autoři připraví.
Co se grafického zpracování týče, Dying Light na nás prozatím zapůsobilo skvělým zpracováním okolního světa a atmosférickou prací s osvětlením. Zároveň musíme autory pochválit za skvělé pohybové animace, díky nimž jsme zavzpomínali na parádní zážitky s Mirror´s Edge. Grafické zpracování nás tedy celkově mile překvapilo a když vezmeme v potaz, že autoři mají před sebou ještě rok vývoje, předpokládáme, že finální verze bude vypadat ještě o poznání lépe.
Dying Light na nás prozatím působí jako velmi zábavná zombie survival akce, která bravurně mixuje soubojový systém s prvky free runningu a vytváří tak originální žánrový koktejl, který se jen tak nevidí. Samotné datum vydání prozatím nebylo stanoveno, nejspíš se ho ale dočkáme někdy v příštím roce a máme potvrzeno, že hra vyjde jak na konzole budoucí generace a PC, tak i na konzole generace stávající. Závěrem tedy přejeme autorům hodně štěstí a doufáme, že nás příští rok mile překvapí.
Vecer při bouřce to bude nejlepší.
presně tohle slovo vystihuje tento počin ! :) Velice promyšlený mix MA a DI - jen škoda,že hru s touto next-gen. grafikou bude moci dovolit málokdo..
Hezky ... moc pekny ... mam rad hry kdyz tam muzes nekoho zmasit az to hezky neni :D
Coz se tyce CoD 5, L4D, apod. ;))
snad konecne nieco schopne
poslední dobou vycházejí pouze brutalní hry samý zabíjení nic víc kam ten svět her spěje
vsude jen zombie ..halooo realita
Hry nejsou o realitě.
Hry jsi jdu zahrát když se chci vyblbnout.
pekna grafika
tak to chci ... to vypada skvěle... plus ten freerunnig to bude dobra pářka
nevypada to zle, možná člověk o tom začne i uvažovat :))