Když se objevil první Dungeon Siege (dále jen DS), nikdo nevěřil v jeho úspěch. Přeci jen v té době ještě drželo opratě RPG scény pevně ve svých rukou Diablo a přijít s něčím lepším bylo takřka nemožným úkolem. Zda-li byl DS lepší než zmiňované Diablo vám neprozradím, co s jistotou mohu říci fakt, že si DS vytvořilo svou věrnou a hlavně spokojenou základnu hráčů, kteří na tento titul nedají dopustit a příjemně tak nutí vývojáře nabízet stále něco nového. Není se tedy čemu divit, že se DS dočkalo datadisku (Legends of Arrana) a spousty patchů, což minulý rok vyvrcholilo až v DS2. No, a i to se ještě letos dočká datadisku, tentokráte s podtitulem Broken World. A mě dovolte, abych vám v následujících odstavcích alespoň trochu nastínil, co v něm najdete.
Děj datadisku vás uvrhne do doby těsně po skončení DS2, kdy je Arrana sužována drastickými klimatickými změnami, které vám rozhodně nenabídnou přívětivé podmínky k životu, natož pak klidnému. Roli vašeho úhlavního nepřítele a ztělesněného arcilotra znovu sehraje Valdis, dobře známý z DS2, jenž se nyní dostal k posvátnému artefaktu natolik mocnému, že by mu pomohl zničit celou vaši rodnou zemičku. Tomu samozřejmě jakožto správný klaďas chcete za každou cenu zabránit, a tak vám nezbude než opět oprášit zbroj, popadnout ještě zkrvavené zbraně a vydat se na strastiplnou a složitou cestu vedoucí k věčnému míru. A nebo byste radši nový úbor?
V DS2: Broken World před nás autoři předkládají možnost přetáhnout si starou postavu, jež vás doprovázela v DS2 a naučit ji něco málo nových triků a komb, popřípadě nabrat trochu zkušeností a herních bodíků do potřebných atributů. Pokud ovšem žádnou vám vyhovující postavou nedisponujete, nebo to jen prostě chcete zkusit s něčím jiným, není důvod se stresovat. Vývojáři do Broken Worldu implementovali několikero předem přichystaných postav, které se pokusí plnit vaše požadavky na krvavé cestě ke slávě a respektu. Kterou variantu zvolit vám samozřejmě neporadím, nicméně alespoň poznamenám, že se v Broken Worldu objeví zcela nová (i když, jak se to vezme) rasa, která by při rozhodování mohla nachýlit misky vah na jednu či druhou stranu. A kdo že to bude? No přece fousatí, zavalití a pivem zmáčení trpaslíci!
Nová rasa samozřejmě nebude jedinou změnou, kterou si na nás hoši z Gas Powered Games připravili. Ostří svých zbraní si tak budete moci vyzkoušet na zcela nových potvorách (spekuluje se až o 40ti kouscích), jež se vám budou ze všech sil snažit znepříjemnit už tak dost ustaraný život. A aby toho nebylo málo, autoři hned přidávají další „vychytávku“. Některé kreatury vás nebudou chtít nechat nepokoji ani po své smrti a bude se stávat, že vybuchnou nebo vypustí smrtící plyn (co to asi bude?). Tak radši stůjte vždy opodál. Krom řadových zloduchů a zhýralců se dočkali rozšíření i zástupy bossů. Jaké přesně uvidíte, vám bohužel nepopíšu, ale dá se říct, že rozhodně nebudou prostoduší. Pomalu se začněte připravovat (hlavně po fyzické stránce) na to, že o stupínek mocnější obludy se na vás nepohrnou s roztodivným výrazem ve tváři a šíleným řevem, ale raději sešikují vícero slabších spolubojovníků, které pošlou v první vlně s cílem unavit vás, abyste nakonec padli pod jejich čepelí. Je tedy nad Slunce jasné, že autoři neponechali nic náhodě a lehce upravili i umělou inteligenci herní havěti.
Na poražení nově se objevivších zlosynů vám dozajista nepostačí pouze předcházející zkušenosti, popřípadě slovíčko ´prosím´. Logicky se tak už teď můžeme těšit na přehršel nových zbraní (ať už na blízko, či na dálku), zbrojí, artefaktů a vůbec všeho, co je pro úspěšné zdolání zástupů nepřátel a záchraně světa potřeba. S novými zbraněmi pak jdou ruku v ruce i nové schopnostní třídy pro herní postavy. Konkrétně budou dvě, což v praxi znamená, že se dočkáme dvou originálních mixů schopností z ostatních tříd. Chvilka napětí a první nám z shakeru vypadla………..“Fist of Stone“. Třída, která dává přednost boji tváří v tvář a především přírodní magii. Navíc disponuje zajímavou možností dělit zkušenosti mezi různé schopnosti tak, že i když budete třímat v ruce po většinu času chladné „přátele“, stále budete mít šanci seslat úspěšně nějaké to léčivé kouzlo a tak podobně. Druhou třídou bude „Blood Assassin“, jež je přesným opakem té první. Spoléhá převážně na útoky na dálku a samozřejmě na bojovou magii. Jako bonus se vám navíc dostane možnosti využívat svého ukazatele zdraví jako jakéhosi skladiště, ze kterého budete moci (za mírný poplatek, ovšem) čerpat sílu pro zdrcující plošné útoky, a nebo ohromující bonusy.
Veškerá nová kouzla, schopnosti a efekty s nimi spojené by ale ztratily část svého lesku, pokud by se grafická stránka hry neposunula ani o kousek. Vývojáři to předvídali a rozhodli se udělat příslušná opatření. Budete se tak moci kochat pohledem na daleko hezčí a uhlazenější textury, stejně jako na detailnější postavy, zbraně, zbroje a tak dále. No a jak už je dlouho známo, vizuální ztvárnění musí doplňovat i kvalitní hudební doprovod. Zatímco o hudbu a zvuky jako takové strach nemáme, nadabování postav nás přímo děsí. Ne nadarmo se stal dabing DS2 jednou z nejkritizovanějších věcí. Vývojáři sice přislíbili jiný herecký ansámbl, ale dokud to neuslyšíme na vlastní uši, neuvěříme!
Tak, putování „novou“ Arranou se pomaloučku, polehoučku chýlí ke konci a já mohu začít shrnovat podstatná fakta. Změna vydavatele hry (místo Microsoftu se toho chopili 2K Games) se nijak výrazněji na kompletním titulu neprojeví. Kluci z Gas Powered Games drží otěže pevně ve svých zkřivených rukou, díky čemuž se můžeme těšit na hordy nových nepřátel, kvanta nových zbraní, zbrojí a artefaktů určených k jejich ničení. Samozřejmostí zůstávají nové questy, prostředí a v neposlední řadě spousta zábavy, která by nám dle slov autorů měla vystačit na nějakých 10 – 15 hodin čistého herního času. Jistě, finální nadšení si necháváme až na srpen letošního roku, kdy by měl Dungeon Siege II: Broken World vyjít. Nicméně věříme, že se nic výraznějšího nestane a ke konci prázdnin se na prodejních pultech objeví titul, který mnohým oddálí nástup do školy.
..a hezky ses vyhnul tomu, jestli je lepší D2 nebo DS. Tak to napíšu já. D2 je lepší než DS1, ale už ne než DS2. Páč DS2 je velkej kus D2 a malej kus různejch dalších RPG. A hlavně to má vcelku dobrej příběh. Oproti DS1 o hodně lepší. Na datadisk sem celkem zvědavej.. třeba to bude dobrý.
dalsi vyborná lanová hra ....
Good game ,)
Dnes bylo oznámeno oficiálně sloučení AMD a ATi do jedné velké firmy, konečně se aspoň začne dít na poli CPU, Chipsetů a GPU něco nového a přínosného. Těším se na produkty obou firem, tedy už jen jedné ;-)
Takže snad to nebude předčasné, ale zvolání 3-krát Hurá k tomu patří :)
Ja sice DS2 nehral za to sem hral DS1 nevim sice o kolik se autori zlepsily ale byl sem hodne sklamanej kdyz sem to poprve uvidel ta prehnana linearnost jaka je videt snad jen u strilecek a cele mi to prislo hodne neosobni a co si budem povidat DS1 hlavne proslavil zpusob reseni problemu urcite tu prihodu vsichni znate betatesteri nemohli najit jednu jeskyni ktera byla sikovne skryta a tak se sef projektu rozhodl pro ....velmi zajimave reseni nechal od grafiku udelat ceduly s napisem jeskyne a hodil ji pred vchod.
Ale abych nevrhal jenom stiny i DS1 melo svoje vyhody napriklad se mi libilo ze pri hre neprobihalo vubec zadny loadovani nebo system zlepsovani ala morrowind
Kazdopadne i kdzy mam zanr RPG hodne rad od DSek se uz drzim hodne stranou.
PS: co ma spolecnyho ATI a AMD s DS2?
Víš vole, a kolik lidí si myslíš že bude mít lidí prachů na next-generation HW ?? Hmm? málo... Takže zas tak horký to nebude..
Heh, mě teda nepřišlo že by ten dabing byl hroznej, vůbec mě to ve hře nenapadlo.
To napsal někdo kdo to nehrál? Je naprosto skvělej. A že vaši společníci občas něco prohodí je jen dobře (hlavně, když si vemete ty správný:).
ATi+AMD
No s DS2 to nesouvisí, ale důležitý to je a hodně.. Sem zvědavej co se z toho vyvrbí.
DS1 vs. DS2
Lineární je to stejně a dvojka mi přišla o hoooodně lepší. A k lineárnosti, to bylo D2 taky ne? :) Tohle je to samý, jen víc questů.
jo nektery ty hlasky sou super, akorat me desne jebe, ze skoro pokazdy kdyz nekdo zacne neco rikat, tak zbyli clenoce party se nahrnou dopredu, zacnou bojovat a ten rozhovor se prerusi, fakt nevim co stim.
stejna picovina jako 1 a 2
chudání jednoho nepřítele 10 minut
Jak vůbec někdo může srovnávat D2 a DS2. To je jako srovnávat moji babičku s mou holkou.