Klasické „rubačky", v nichž si hrajete na hrdinu a procházíte pomalu nekonečné dungeony, jsou stále nesmírně populární. Přesto jich už až tolik nevychází a žádný vysloveně hit z poslední doby zde nemáme. Přesunuli se již hráči starých dobrých akčních RPG čistě do online světů World of Warcraft, Lineage nebo Guild Wars? A klasické singleplayerové tituly již nemají s čím novým přijít a jak zaujmout? Tvůrci Dungeon Hero si to evidentně nemyslí a pokusí se nás přesvědčit o opaku. Tento titul totiž takřka ve všech směrech bude patřit právě mezi ty klasické akční RPG. Pracuje na něm vývojářské studio FireFly, o kterém už jsme poměrně dlouho nic neslyšeli. Rozhodně ale nepatří mezi zelenáče, protože mají na kontě světoznámou a velmi úspěšnou sérii strategií Stronghold. Čím nás chtějí ohromit a zároveň malinko vzkřísit tento žánr?
Zmizí tupí nepřátelé?
Tvůrci celou dobu od oznámení Dungeon Hero neustále tvrdí, že bude zkrátka jiné než všechny ostatní naprosto smyšlené RPG, které mnohdy postrádají logický smysl. Vezměme si v podstatě jakýkoli dungeon, ať už ze stařičkého Diabla nebo klidně z World of Warcraft. Vždycky vlezete do nějaké jeskyně, pořád pokračujete dál a dál, přičemž neustále potkáváte skupinky tupě stojících a čekajících nepřátel. Každý hezky stojí na svém vyšlapaném místečku a až se k němu přiblížíte, zaútočí. Vy je pochopitelně levou zadní rozdrtíte, oberete o pár zlaťáků, prohledáte nějakou tu truhlu a zase pokračujete dál. Právě s tímto neustále se opakujícím systémem vývojáři Dungeon Hero nesouhlasí a chtějí ho inovovat. Každičké monstrum by tak mělo žít svým vlastním „životem" a chovat se zkrátka o poznání realističtěji.
Goldstar City
V podstatě celou herní dobu strávíte v rozsáhlých podzemních prostorách. Jak jsem však nastínil v minulém odstavci, autorům se nelíbí starý model, v rámci něhož jen procházíte bezúčelně navrženými chodbami a jeskyněmi, které jsou přeplněné opuštěnými poklady. Právě proto bude příběh Dungeon Hero zasazen do komplexního, fungujícího a především žijícího podzemního města. Samotný podnadpis napovídá, že se jmenuje Goldstar City. Co do velikosti by mělo být skutečně rozsáhlé a dělí se na čtyři odlišné části, přičemž každá z nich se stará o určité činnosti. A společně dávají dohromady právě celé fungující město. Pojďme si je nyní maličko představit. První zde máme Birch (v českém překladu Bříza), která představuje nejvíce náboženskou čtvrť města. Téměř naprostým opakem je The Greys (neboli Popel), protože zde narazíme na samé špinavosti. Počínaje různými chudinskými obydlími a špinavými uličkami konče. Třetí na nás čeká Oak (Dub), jež bude zajišťovat průmyslový chod města, především získávání surovin a následné vytváření zboje a zbraní. A konečně poslední část Goldstar City se jmenuje Willow (neboli Vrba) a ta je pro změnu centrem obchodu celé metropole.
Video, v němž se proletíte v připravovaném Goldstar City
Goblini jsou kamarádi, nebo nepřátelé?
Řekli jsme si základní informace o samotném prostředí, v němž se budeme pohybovat, a proto přichází ten pravý čas, abychom si nastínili důvod vašeho pobytu a co všechno se tam vlastně odehraje. Pokud ve většině her narazíte na gobliny, snažíte se je co nejrychleji zlikvidovat. V Dungeon Hero se s nimi však setkáte z maličko jiného pohledu. Hlavní hrdina tohoto titulu se totiž zapletl do války dvou znepřátelených goblinských frakcí, přičemž bojuje po boku jedné z nich. A proč bychom měli těmto, ve světě fantasy snad nejodpornějším, potvorám pomáhat? Přesně zatím základní kostra příběhu prozrazena nebyla, takže si řekněme alespoň nějaké střípky. Náš hrdina byl povolán, aby pomohl kamarádským goblinům odvrátit tvrdý útok, jímž byli přepadeni v průběhu hledání pokladu. A právě v barvách naší spřízněné strany budete muset rozsekat hordy nepřátelských jednotek známých jako Red Eye. Když se zrovna nebudete svým mečem nebo štítem ohánět proti nepřátelům, můžete si v klidu užívat v komunitě spřízněných goblinů. Jak jsem již zmínil, ve FirstFly Studios se snaží vytvořit fungující a žijící svět. Proto půjde sledovat, jak si goblini užívají – popíjejí alkohol se svými kamarády, hrají špiky a mnohé další činnosti. Vlastně zjistíte, že se chovají pomalu jako lidé.
Originální systém soubojů
Jak je řečeno na konci uveřejněného traileru – přišlo zlo. A co všechno nyní goblini potřebují? Hrdinu. Ach ano, právě proto samozřejmě přicházíte vy. V určitém směru revoluční by měl být celý bojový systém, tvůrci označovaný jako Close Combat. Právě ten bude úplně nejbrutálnější ze všech. Zásadní rozdíl oproti konkurenčním titulům tkví v odstranění obyčejného, tolik známého tupého klikání myší. Nabízet se nám bude zhruba dvě stě speciálních útoků (ať už mečem, na dálku nebo magických), jež budeme dohromady kombinovat. To všechno skrz speciální kontextové menu. Přímo z boje jsme zatím neměli možnost vidět detailnější ukázky, proto si na jeho podrobnější odhalení ještě musíme počkat.
Povedený trailer na Dungeon Hero.
Další ingredience
FireFly se snaží co nejvíce odstranit typické znaky pro většinu RPG her. Například zásadně odmítají šipku, která by nám na mapě pomáhala v orientaci. Pokud se budete chtít někam dostat, musíte si sami najít pomoc, ne jen čekat, až vám ji tvůrci podstrčí až pod nos. Například když byste rádi našli vchod do dolů, projdete si městečko, najdete někoho, kdo patrně míří stejným směrem a budete ho sledovat. Přestože tvůrci prahnou po originalitě, nemohou samozřejmě chybět ani základy RPG – získávání zkušeností a postupné skillování vaší postavy. Začínáte proto opět jako téměř nezkušený amatér a během hry se vypracujete na hrůzu nahánějícího zabijáka. Získané zkušenostní body si dle libosti můžete rozložit až do úctyhodných 300 skillů. Pochopitelně vzhledem k takto rozsáhlé nabídce si ve finále každý vytvoří svoji postavu a v samotném stylu boje budou znát rozdíly. Dungeon Hero nemá být pouze ryze akčním titulem, neměla by být nouze ani o vtipné momenty, rozhovory, poznámky nebo činnosti malých ošklivých goblinů. O tom svědčí i některé zveřejněné obrázky, například ten, na němž vidíte místního doktora. Oblečený v bílém plášti, který má celý od krve, na ruce pásku s červeným křížem a v ruce špinavý sekáček na maso. Typický primář, nemyslíte?
Kdo si počká, ten se dočká
Na závěr vám musíme ještě sdělit jednu nepříjemnou zprávu. Dungeon Hero se nedočkáme dříve než v roce 2009. V současné době tvůrci počítají s březnem příštího roku, ovšem je dost možné, že nakonec termín vydání ještě posunou. Rozhodně tedy mají hodně času na to, aby hru dotáhli do zdárného konce. O tomto titulu ještě určitě uslyšíme na letošní E3 a GamesConvention, kde bychom měli mít možnost vyzkoušet si na vlastní kůži i hratelnou ukázku. Rozhodně se těšíme, především asi na systém soubojů a na další originálně pojaté zpracování zaběhlých principů. Taktéž věříme, že si tvůrci prozatím nechávají nějaká esa v rukávu a ještě nás mile překvapí.
Ten obrázok č. 10 ma trochu zarazil :D :D :D
Budou chtit byt tak originalni ze skonci v propadlisti dejin... co je originalniho na tom ze si postavy NPC zijou vlastnim zivotem? To uz tu bylo... Jaky je rozdil jestli nekde cekaji nebo tam prijdou (a nasledne jsou pobity) a jaky je rozdil mezi tim jestli vlezu do dungeonu nebo jestli v nem odehraju celou hru? Vzdyt je to zase to same... jen jsme vymenili NAD ZEMI za POD ZEMI ... opet pujdem z bodu A zabit neco v bode B :) ovsem smekam tentokrat bez napovedy s sipkou (taky krasna volovina meli to dat jako volitelnou vec... ne kazdy umi skvele anglicky aby pochopil ze ma jit do dolu s ruzovou vyveskou a zlatyma hvezdickama natoz aby vedel ze ten hornik neni z klanu U HLUBOKEHO DOLU ale z klanu U ZLATE HVEZDY a jde tim danym smerem)
Tak zatim jsem nenasel v clanku zadnou novinku... a vida soubojovy system... tezko soudit neco co jeste neni... ale 200 chvatu a hmatu a buh vi ceho... budem opet pobihat zmesile mysi ve snaze vykouzlit ten spravny pohyb mece? (jedna hodne stara hra kde to opravdu bylo a nefungovalo) Nebo budem obkreslovat obrazce kouzel abychom je vyspellovali? (black and white) Hmmm nebo bude nas hrdina bojovat automaticky a my jen budem koukat a vybirat strategii... popripade davat nejaky sled prikazu?
Ne ne ne... tohle nemuze dopadnout dobre :-D
ale muže to bejt dobrý
jaj zejtra tady bude hra na mobil XD
muze tu bejt dobry dava 8/10 ;-)
jak můžeš hodnotit něco o čem se z tohohle článku dovíš v podstatě uplný hovno?Až se bude vědět víc teprve hodnoť.......
to by bylo abych pod tim nemel komentar :D mohla by bejt sranda, klasicka rubacka
lol. dobrej dungeon teda, budou auticka?
Je to nějaký aktuální bug serveru GameTrailers, ze kterého videa pochází. Místo všech videí se najednou zobrazuje toto z GT5 Prologue. Že by nějaký hacker od Sony chtěl pořádně zpropagovat jejich titul? ;-)
bude se to platit mesicne?
vypadá to jako akční RPGčka, hraje se to jako akční RPGčka, rozdíl je v tom že to s akčním RPG nemá nic společnýho xD ale stejne si to zahraju já mám akční RPGčka rád :D
de to