Od doby, kdy první šťastlivci na vlastní kůži okusili podmanivé kouzlo internetu, už uběhl nějaký ten pátek. Za tu dobu se toho hodně změnilo a herní vývojáři si uvědomili obrovský potenciál, jenž v sobě „síť“ ukrývá. Začaly vznikat první onlinovky, které časem zmutovaly ve výjimečnou zábavu mas; většinou v podobě MMORPG. Tímto trendem se před pár lety nechala ovlivnit i švédská firma LockPick Entertainment a pustila se do práce. V jejích dílnách tak začala vznikat hra, jež se více než na RPG stránku hráčské duše spoléhá na tu strategickou. Máme tu čest představit vám jednu z mála MMORTS (Massively Multiplayer Online Real-Time Strategy), ne-li jedinou: Dreamlords.
V Dreamlords před nás autoři, po vzoru Black & White, postaví „božské“ záležitosti, které budete muset jako správný Dreamlord (označení hráčů) řešit. Každý uživatel tohoto titulu tak dostane pod svou správu kousek zemičky, jež je volně unášena vesmírem. Rozhodně nás ale nebude čekat žádný stereotyp. Každá země má své specificky namíchané obyvatelstvo, stejně jako jedinečné přírodní bohatství. Své kontinenty zahalíte do barev jedné ze tří hratelných ras. Vaše zájmy budete moci prosazovat z pohledu divošských Thûlů, kteří se více než na technologii a kvalitu spoléhají na počet a veškeré dění i budovy se vrství kolem nejvyššího velitele.
Druhým možným pomocníkem na cestě za slávou a mocí se stane vznešená rasa Nihilim. Tento tajuplný národ by se dal definovat jako přesný opak Thûlů, tudíž spoléhá hlavně na kvalitu než kvantitu – rozdílů bude samozřejmě vícero. Bude stačit jediný pohled na infrastruktury Nihilů a dojde vám, že to jsou aristokraté s citem pro detail. Jejich rozlehlá města jsou rozdělena do několika vrstev, přičemž každá vrstva obsahuje svou obrannou linii (Thûlové disponují vesměs dřevěnými budovami). A veškerá jejich stavení se točí kolem impozantní věže, jež je symbolem jejich pokolení a zároveň nástrojem pro snadnější komunikaci mezi jimi navzájem. Třetí rasa je národ Covenantů, ovšem ti byli představeni teprve před pár dny, a tak o nich ještě není známo mnoho podrobností.
Herní možnosti samozřejmě nebudou sledovat jen ekonomickou linku hry, ale jako v každé správné strategii se i zde věnuje poměrně velký prostor soubojům, bitvám a přím všeho druhu. Svou armádu tak budete moci zocelit a posílit ve vnitrokontinentálních šarvátkách s barbary a kreaturami, které nedají spát vašim již tak dost zbídačeným poddaným. Avšak to, na co se vývojáři nejvíce spoléhají, je v prvé řadě PvP (Player versus Player) systém, tzv. souboj hráče proti hráči.
Ten by měl probíhat za podpory jakési „síně“ vně herního klienta. Ona síň by pak měla působit jako takzvaný pořadatel, jenž vzájemné souboje zprostředkovává a zároveň se stará o to, aby proti sobě nastupovali jen silově vyvážení hráči. Případné vítězství v těchto zápasech vám, jakožto Dreamlordovi, může neskutečně pomoct. Vývojáři totiž slibují, že se PvP systém stane nejvíce odměňovanou částí hry, a jednou z možných cest, jak docílit základní a nejdůležitější suroviny vůbec – zkušeností.
Pokud by vám tento styl hry nevyhovoval, není proč klesat na mysli. Můžete se bez problémů přeorientovat na plnění úkolů, které vám, stejně jako vzájemné duely s hráči, mohou přinést slávu, ale hlavně nové zbraně, zbroje, technologie, zkrátka vše potřebné. Kolik toho ze svých tažení získáte pak samozřejmě závisí na tom, jestli se rozhodnete plnit menší (ale rozhodně ne bezvýznamné) questy, anebo se vydáte po trnité trase těch důležitějších, chcete-li, epických. Jak vidíte, cest k úspěchu a dočasnému vítězství je několik.
Avšak, i přeze všechna tato fakta vás v cestě za úspěchem potká politikaření a paktování se s ostatními Dreamlordy uvnitř guild, které jsou pro žánr online her téměř nepostradatelnou záležitostí. Díky snaze autorů udělat hru co nejkompaktnější se dočkáme i možnosti zakládat nové spolky a guildy, v nichž budete sdružovat své přátele, disponující stejnou vidinou na konečný úspěch, tak jako vy. Ovšemže jen za předpokladu, budete-li chtít, aby vaše jméno vešlo do dějin, nebo abyste alespoň při finálním součtu zaznamenali větší úspěch. Jak je patrné, Dreamlords rozhodně nebudou záležitostí individuální.
Dnešní putování po zemích, nezemích se pomalu chýlí ke zdárnému konci a mně nezbývá než podotknout, že Dreamlords se jeví jako hra veskrze originální a nadějná. Nicméně, oproti tomu musím zmínit i fakt, že si LockPick ukousli opravdu velký (spíš VELKÝ) kus z onoho pomyslného krajíce a splnit veškeré sliby rozhodně nebude jednoduché. Samotná myšlenka, že by Dreamlords, respektive jejich ekonomická část – do níž bezesporu patří trénování nových jednotek, vyvíjení novějších technologií a samozřejmě starost a snaha o prosperitu země, jakožto celku – měla být přístupná z jakéhokoliv počítače, který disponuje připojením na internet se zdá téměř nereálná.
O tom, jak by to pak bylo s placením poplatků, které k MMO titulům neodmyslitelně patří, ani nemluvě. I přesto pro titul mluví zjištění, že si švédští herní guru pro tento projekt rezervovali už dva roky svého života a do roku 2007 se mu ještě hodlají věnovat. Šance pro tuto hru jistě jsou, ale nemá cenu dělat předčasné závěry. Prozatím se musíme spokojit se sliby autorů a doufat, že se to podaří.
Pokud vás hra Dreamlords zaujala, na oficiálních stránkách máte možnost přihlásit se do beta testu, případně stáhnout si herní videa.
Zajímavý článek, vskutku jedinečná věc, ale bohužel mě tahle hra ničím nenadchla, tudíž jí hrát nikdy nebudu a zdá se mi jednoduchá a moc zainteresovaná ):-O.
To jest můj názor
Treba nas to jeste prekvapi, uvidime, ale abych rekl pravdu: Taky me to nicim nedostalo, ale treba fandum se to muze libit :)
Bude to podobné jak L?
Myslim ze by to mohla byt dobra hra tendle druh her mam totiz celkem rad...jinak pls navstivte CooL web naseho clanu: www.acid-gaming.xf.cz >>kazdodeni novinky nejen ze sveta her) Diky za navstevu;-)
To bude good
nic moc grafika postav ale celkove je to docela dobre
Další šílenost!!!:))))
Další šílenost!!!:))))
Proč jsou hry pořád tak stejné? Říkají, že sme bozi, ale nakonec se to ani moc od her typu Age neliší(npř Black and White II) Kdyby se věci děli sami a my sme jen ovlivňovali(svaté znamení atd., styl zázraků, jako byl ve Black and white I) by byl podle mne mnohem lepší.
sice to VUBEC ale VUBEC neni k tematu, ale nefunkcnost fora me zacina uzirat :D
a ted k tematu: hm.. cetl jsem jen kousek, ale nenadchlo me to.. tenhle styl her me totiz nebavi vubec :-P a ta grafika je desna...
Ty si zrejme znalec RTS+RPG :))) nejde o grafiku atd ale jde o zpracovani ktery si myslmi bude dobry :)))
nedoakzu si představit ajk to bude fungovat na serveru