Capcom má s Dragon’s Dogma smělé plány. Půjde o první titul z dílen známého studia, který hráče vrhne na rozlehlé pláně otevřeného světa. A zároveň – pokud chceme věřit producentům, pánům Itsunovi a Kobayashimu – prý půjde o “nejlepší akční počin, jaký kdy od jejich tvůrčího týmu vzešel”. Připomeňme, že Capcom je podepsán například pod sériemi Resident Evil a Devil May Cry. Když tedy uvedené tvrzení dáme do souvislosti s dosavadní produkcí japonského studia, snadno zjistíme, že Dragon’s Dogma nepostrádá ambice. Panečku, to tedy rozhodně ne.
Pokud jde o žánrové zařazení připravované pecky, vývojáři poněkud zdráhavě – očividně pro nedostatek lepších termínů – řadí Dračí dogma do rodiny akčních RPG. Důraz je kladen na slovo akční, RPG elementů zde nenajdete mnoho. A i tak musíte hodně slevit ze své představy o tom, co pod pojem RPG vlastně spadá. Nečekejte tedy získávání levelů, rozdělování bodíků a chlemtání manových lahviček, bez těchto propriet se Capcom dokáže obejít. Nebo, lépe řečeno, se o to alespoň pokusí. Na druhou stranu vás čeká rozsáhlý fantasy svět plný prosluněných plání, strmých kopců, ještě strmějších propastí a temných kobek – svět plný příběhů a příležitostí k dobrodružství, zkrátka prostředí pro roleplaying jako dělané.
Když zkombinujete Oblivion, Monster Hunter a Dragon Age, dostanete Dragon’s Dogma. Předchozí tituly Capcomu byly poměrně lineární, odehrávaly se v sevřených lokacích. Dračí dogma chce hráčům popustit uzdu, dovolit jim toulat se sandboxovým světem. Kráčet, kam až oko dohlédne (a dohlédnout byste měli daleko), svobodně a s minimálními omezeními; to vše v propracované grafice umocněné krásnými světelnými efekty. Nenechte se ale zmást, přes veškerou svobodu, kterou se Capcom při propagaci ohání, půjde zase jenom o to jedno. O kosení monster.
Protože názorná ukázka prozradí víc než tisíc slov, nejlepší obrázek o stylu a zaměření hry si uděláte, když zhlédnete níže přiložená videa, zejména to, jež zpodobňuje souboj s mýtickým gryfem. Dragon’s Dogma zjevně sází především na atraktivně pojaté, dynamické souboje ve víceméně tradičních kulisách středověké fantasy. Potyčkám s nepřáteli věnují tvůrci maximální pozornost, hráč má být uveden do světa přirozeně působící bojové choreografie, jejíž jednotlivé prvky bude snadné využívat. A tak by situace, kdy drakovi zapíchnete mezi šupiny dýku, zapřete se o ni a vyskočíte příšeře na hřbet, měly být na denním pořádku. Capcom nehodlá šetřit majestátními protivníky mnohokrát převyšujícími vaši velikost. Hra přitom nechce věci komplikovat, dostanete dva typy útoků (lehký a rychlý, pomalý těžký) a tlačítko pro přichycení se k nepříteli.
Bytosti, které jakoby vypadly ze starých bájí a pověstí, budete potkávat v komplexně zpracovaném prostředí. Jelikož odstartovat v dnešní době zcela novou značku nepatří k jednoduchým záležitostem, Capcom myslí ve velkém. Obyvatelé měst a městeček budou kompletně namluveni a budou se řídit denním cyklem; za hradbami hlavního města říše naleznete stovky NPC ochotných vylepšit zbroj, naostřit zbraně a svěřit se naprostému cizinci se svým trápením v jakési pochybné naději, že právě on (vy) by mohl potížím učinit přítrž…
Zápletka se točí okolo (zdánlivě) prostého rybáře z přímořské vesničky. Sympatického mladíka, jemuž teprve nedávno začaly rašit vousy, jednoho krásného dne navštíví drak. A se slovy “jsi vyvolený” mu vyrve srdce z těla. Protože tvůrci nechtějí mít z DD krátkou záležitost, končící doběhnutím úvodního filmečku, ke slovu se dostanou blíže nepředstavené magické síly. Mladíkovi je dána šance shůry, aby draka našel a potrestal (a pokud možno získal své srdce zpět). Během pouti za spravedlností potká bezejmenný protagonista řadu zajímavých postav, zmiňme třeba kamarádku z dětství Kinu či krále Edmona, který kdysi porazil draka a nyní – když draci nad říší opět rozpřáhnou křídla – buduje armádu odvážlivců ochotných stanout proti obludám plivajícím oheň.
Ohlášena zatím byla trojice “povolání”. Capcom vám umožní stát se buď chodícím železářstvím (fighter), chodící knihou zaklínadel (mage), nebo plížícím se stínem (strider). Finální produkt nejspíše přinese i jiné classy, o nich ale zatím vývojáři mlčí. Dobrodružstvím vás budou provázet tři umělou inteligencí ovládaní společníci, kterým budete moci udílet jednoduché příkazy. Ač se to přímo nabízí, Capcom nedovolí přátelům vklouznout do kůže parťáků. Namísto toho dostanete možnost “vypůjčit si” AI společníka od kamaráda, který je právě online. Zní to podivně, ale přesně tak to zaznělo na tiskovce pořádané při letošní Capcom Captivate. AI parťáků by nicméně měla být více než solidní, budou vám pomáhat, radit a nepřekážet. Vývojáři jdou dokonce tak daleko, že některá NPC budou silnější než postava hlavního hrdiny. Cílem je umožnit uživatelům, kteří jinak nepreferují akční hry, aby si Dragon’s Dogma bezproblémově užili.
Spolubojovníci jednak nabídnou nepřímou podporu (léčení, buffy), jednak pro ně tvůrci přichystali spoustu kontextových akcí, usnadňující a zatraktivňující souboje. Zmiňovali jsme například přichycování se nepřátelům. Jestliže potkáte létajícího protivníka, na kterého byste jinak nedosáhli, ochotný parťák vám rád udělá “stoličku”, abyste mohli vyskočit do výšky a podrobit si jinak nedosažitelnou stvůru. Asi netřeba zdůrazňovat, že právě v parťácích by se mohl ukrývat příslovečný kámen úrazu a jsme zvědavi, jak se Capcom s AI vypořádá. Co se týče multiplayeru, zatím není známo, zda ho bude hra obsahovat, a pokud ano, jak bude vypadat.
Dračí dogma nedávno překročilo polovinu vývojového cyklu a na obě hlavní konzole přikvačí v prvních měsících příštího roku. Soudě podle dostupných informací se zatím zdá, že hra má dobře našlápnuto stát se novým a zajímavým brandem. Pokud si dá Capcom záležet na umělé inteligenci spolubojovníků… Mimochodem, šušká se o PC verzi, ovšem oficiální místa tuto zprávičku zatím ani nepotvrdila, ani nevyvrátila.