Jednou z těch nejtvrdších pecek odhalených v rámci světoznámého festivalu E3 2018, je pokračování velmi úspěšného návratu hry Doom s názvem Doom: Eternal. Už podle názvu se zdá, že náš Doom Slayer bude řezat své démonické kamarády až do konce všech dnů, inu vskutku krásná vyhlídka na věčnost!
Jedním z nejvýraznějších vyjádření při prezentace bylo, že máme čekat mnohem více protivníků a zároveň se bude jednat i o nové typy démonů. Z videa teaseru z E3 se dal vypozorovat jeden z nich Pain elemental, tedy hnědá verze Cacodemona, která nejednomu nadzvedla mandle svoji dotěrnou otravností. Krom provařených bossů (Cyberdemon, Spiderdemon) náš možná bude čekat nový šéf s mnoha chapadly, které ve videu láskyplně objímají ruiny našeho světa. Pár screenshotů zároveň napovídá o návratu notoricky známého „Arch-vile“, jehož schopnosti do teď částečně suploval „Summoner“ démon. Pokud nás časem překvapí i nový druh nepřítele, na to si budeme muset počkat.
Dalšího pokračování se zhostí Marty Stratton a Hugo Martin. Tihle pánové slibují stavbu (možná) nové brutální herní modly po vzoru současného Dooma, rozhodně ale můžeme očekávat další vylepšení či malá rozšíření herního zážitku. Nejspíše spousta z nás si už nedokáže představit nejrůznější pekelnosti bez pořádné dávky hutné muziky, o kterou se postará Mick Gordon, jehož hudební podklad nám pouštěl adrenalin rovnou do žíly.
Příběh bude velice delikátní v tom, že půjde o hořkosladkou pomstu dimenzionálních rozměrů. Doom Slayer je připraven po masakru na Zemi ukázat Peklu, co to znamená zažít skutečné peklo. Boj tedy bude probíhat nejen v jedné lokalizaci. Je to zajímavá analogie s původními Doom I a II: Hell on earth. Zažili jsme reboot originálního Dooma odehrávajícího se zejména na UAC základnách, později spíše to, co z nich zbylo. Pokračování by tedy logicky mělo být uskutečněno zejména na Zemi, kterou démoni už stačili zdevastovat. V každém případě se můžeme domnívat, že jak Země, tak Peklo si zažijí své. V návaznosti na skutečnost, že nás bude čekat více typů nepřátel napovídá, že každá dimenze bude mít svoji ojedinělou příchuť brutality. Samotné hraní by mělo být opět ve velmi rychlém tempu stylem „zastav a nepřežiješ“. Slibované nové zbraně, nová vylepšení a nové schopnosti nám poslouží jako kuchyňské nástroje pro tvorbu masového rohatého salátu. To by ale nebyl správný teaser, kdyby místo novinek ukázal jen starou dobrou klasiku v podobě dvouhlavňové brokovnice, pro Doom (a snad i pro Id Software) ikonickou, a nás zapálené Doom-fandy nechal dál ve vroucím hype-kotli.
Bethesda a Id Software se zdají být jako dobrý tým, který dokáže nakopnout věci správným směrem. O tom, jaké novinky nás čekají ze světa Doom: Eternal, nám určitě sdělí (kde jinde než) na Quakeconu 2018, který se bude živě streamovat od 9. do 12. srpna. Jsem si jist, že nás čeká nářez plný překvapení a vylepšení. Osobně doufám v lepší pojetí multiplayeru, tedy nemusela by to být čistá arénovka, na kterou se zaměřuje Quake Champions (také z dílny Id Software). Třeba takový zajímavě vychytaný co-op mód, nebo optimalizovaný editor map s komunitními výtvory… vůbec bych si nestěžoval. To jsou ale pouze mé osobní choutky, které se mohou lišit od jiných. V každém případě doporučuji ladit live stream o nadcházejícím Quakeconu 2018, který by nás měl potěšit mnoha novinkami.