Už od 21. srpna, kdy se konala německá herní výstava Gamescom, je veřejně známo, že epická série Diablo bude mít vlastní datadisk s přízvučným názvem Reaper of Souls. Jak jsme předpokládali, příběhová linie následuje původní hru. Diablo je mrtev a celý svět si konečně užíval zaslouženého celosvětového míru. Ale ne na dlouho. Povstal nový mocný nepřítel, kterého nikdo neočekával. Malthael, původní archanděl moudrosti se stal andělem smrti. A jelikož dle jeho vlastních slov „nikdo nemůže zastavit smrt“, nebude vůbec lehké jej porazit.
Datadisk Reaper of Souls bude k dostání hned ve dvou provedeních. Klasická edice obsahující pouze samotnou hru vyjde naši kapsu na 800,- korun, zatímco sběratelská se speciálním přidaným obsahem a bonusovými předměty na rovnou tisícovku. Srovnáme-li zmíněné ceny s cenou původní hry, jeví se datadisk poněkud předražený. Uvedené ceny jsou však zatím velmi orientační a přestože si datadisk již můžeme předobjednávat, prodejci avizují, že ceny se mohou výrazně změnit.
Již jsme se zmínili, že příběh pokračuje v původní hře. V datadisku tedy pokračujeme v pátém actu, který plynule navazuje na předchozí čtyři. Většina jeho dění se odehrává v jednom ze západních království – konkrétně Westmarchu. Ve hře si můžeme zvolit z následujících obtížnosti (seřazeno od nejlehčí k nejtěžší): normální, těžká, expertní, mistrovská a mučení. Ty přitom budou zcela nepodmíněné a právě začínající hráč si klidně může dát nejtěžší možnou úroveň. Titul vyjde stejně jako původní hra na PC, Mac, Xbox 360 a PlayStation 3. K této původní čtveřici se nově se vší parádnou připojí i PlayStation 4.
Dnes popisovaný datadisk vytváří stejní vývojáři, jako celou původní hru. Tedy nikdo jiný, než Blizzard Entertainment. Ti tentokrát vytvořili hned dva herní módy. Prvním je klasický mód, dobře známý z původní hry, do něž bude implementováno jen několik drobných změn. Tím druhým (na který jsou všichni zvědaví) však je tzv. dobrodružný mód. Ten odemyká naprosto všechny waypointy a hráč tak může zcela dle svého uvážení cestovat na různá místa a to i mezi akty! To vše bez nutnosti dosažení minimálního limitu. Všechny dveře jsou zkrátka otevřeny, aneb hráči vydej se, kam je libo. Jelikož je tenhle mód čistě o průzkumu, příběh zde zcela mizí. Místo něj přichází tzv. bounties, neboli události nabízející nám, kam vlastně vyrazit. Splněním takového speciálního úkolu se samozřejmě bohatě vyplatí a to jak na zkušenosti, tak na zlaťáky.
Objeví se také nové skily a některé staré budou změněny. Například Wizard si více užije i jiných elementů, ne pouze vyčnívajícího arcane, který momentálně dominuje. Získá také Black Hole, což je skill který nasaje a zraní okolní nepřátele. Monk by se měl stát ještě rychlejším bojovníkem a tak vůbec nejrychlejším ze všech. Jeho nový skill zjevení přidá k jeho jakémukoliv útoku teleport, takže soupeři budou mít co dělat, aby jej chytili. Demon Hunter se ještě více než kdy dříve zaměří na své preference – rychlé útoky z dálky a následný ústup, při čemž nepřátele naběhnou přímo na předem připravené pasti. Hunterův nový skill odplata přidává ke všem útokům více střel, takže nepřítele hned tak nemineme. Neopomeňme ani Witch Doctora a jeho Piranhas, skrze který označeným soupeřům uštědřuje mnohem větší zranění. Uprostřed zasažené oblasti je zároveň krokodýl, který si občas dá nějaké to monstrum ke svačině.
V datadisku ale narazíme na zcela nového hrdinu – Křižáka (anglicky The Crusader). Toho zřejmě můžeme nejlépe popsat přirovnáním k Paladinovi z Diabla II. Je to zkrátka svatý válečník s chladnými zbraněmi, bojující zejména na střední vzdálenosti. Jeho oblíbenými zbraněmi jsou smrtící řemdih (tyč s řetězem a koulí) + superodolný štít, zadržující každého nepřítele. Postava bude samozřejmě k dispozici jak mužském, tak ženském podání. Křižák by neměl být nikterak výrazně lepší, než ostatní postavy. Vývojáři se budou snažit udržet křehkou rovnováhu mezi všemi charaktery.
Abychom si hru ještě více užili, vytvořili pro nás tvůrci titulu řadu nových nepřátel. Třeba takový hravý Death Maiden se nám bude rovnou snažit utnout hlavu, Trapper Tower je zase odolná věž, z níž na nás monstra nemilosrdně střílí. Když se věž pokusíme jednoduše zničit, začnou po nás navíc házet účinné pasti. Zajímavá postava je Summoner, který jednak vyvolává strašlivé duchy a jednak toxicky zamořuje půdu. Pěkná potvora je i Punisher, obří monstrum rozdávající tvrdé pěsti všude kolem.
Takový Exorcist se pak k boji připraví nabitím energie, kterou pak do nás pálí v podobě smrtonosných blesků. Mírným vylepšením však projdou i již známí nepřátele. Ti nyní budou chytřejší a tak je ještě obtížnější je porazit. Například takoví kostlivci lukostřelci utíkají v případě zranění rychle z boje, aby se mohli vyléčit. Bossové v novém actu získají celkově větší volnost a můžeme na ně narazit i mimo jim vyhraněné lokace.
Zdá se, že na konci hry na nás bude čekat speciální 15-20 minutový dungeon, který se pokaždé zcela náhodně poskládá. Ten je určen výhradně pro získání cenných a vzácných věciček. Nenasytní překupníci těšte se! Radost uděláme i klanům, jenž budou mít konečně vlastní rozhraní a chat, takže komunikace bude mnohem jednodušší.
Změnou prošla i ekonomická stránka hry a na naše obrazovky přichází systém 2.0. Ve větší míře se budou využívat zlaťáky na crafty i enchanting. Přepracován je také systém padání předmětů. V nové verzi 2.0 již nebudeme získávat tolik předmětů, zato mnohem více z nich bude určeno pro naši postavu. Konečně tak nebudeme muset prodávat 90% předmětů do obchodníků nebo na aukci. Level padnutých předmětů má být přímo úměrný (respektive alespoň přibližně) levelu zabitého monstra a to nezávisle na vzácností onoho předmětu. Legendárním zbraním navíc budou přidány zajímavé unikátní vlastnosti.
Diablo III: Reaper of Souls přináší nový ekonomický systém i obsah – příběh, nepřátele, prostory, herní mód a jeden nový charakter. Zda to bude dostatek a jak to vše bude vypadat v reálu, se dozvíme nejdříve na jaře příštího roku. Očekávat samozřejmě můžete příslušnou recenzi, protože test Diablo III: Reaper of Souls si rozhodně nenecháme ujít. Zatím (bohužel) nemůžeme dělat žádné závěry a leccos se ještě může změnit. Vše teď mají v rukou vývojáři.
tak aukciovat rozhodně nebudeme,páč k 18.3. končí aukce jak za goldy i Éčka..I když jsem zvědavej na systém dropuu,už ted syslím předměty redukující level...Každopádně jdu do toho a předobjednáno mám....
uvedene zmeny vypaj skvele :) jeste by mohli udelat verzi na iPad :D to by bylo super :D dotykové diablo :D
to musím mít, takže jdu objednávat Díky za super článek.
Tohle vypadá víc Diablovsky, jako návrat ke kořenům.
luxus jak hajzl
já hlavně doufám, že ten dlouhý vývoj bude předcházet množství bugů, které se ve hře vyskytují.