Málokteré studio si v dnešních krušných dobách udrží nezávislost. Gas Powered Games s Chrisem Tailorem v čele se to podařilo, a přestože firma nevyvíjí absolutní hity, jako například Blizzard, každým svým titulem zvyšuje laťku kvality. A že díky Dungeon Siege začala poměrně vysoko, není třeba připomínat. Demigod by mohl být projektem, který se vyšvihne až na samotný vrchol a bude sbírat hodnocení mezi 90% a 100%. Nicméně je třeba upozornit, že na něm nepracuje přímo Chris Taylor, který má plné ruce s vedením vývoje Supreme Commander 2 a Space Siege. Nicméně velký šéf si našel velmi šikovného zástupce. Jmenuje se John Comes, a protože se v podobě Demigodu plní svůj dlouholetý sen, dostal zcela volnou ruku a hodně vysoký rozpočet navíc.
Nový titul by se dal nejlépe popsat jako guláš z akčního RPG a realtime strategie, tedy žánrů, kterým v GPS rozhodně rozumí. Po nasátí prvních informací není možné se ubránit vzpomínce na fanouškovský mod k Warcraftu 3 jménem Defense of the Ancients, zkráceně DotA. Samotná hra bude probíhat zhruba následovně. Ve speciálních arénách proti sobě nastoupí dva týmy, každý až s pěti hráči. Kdo zničí hlavní stan nepřítele, vyhrává. Ještě před začátkem partie si každý účastník vybere svého poloboha (odtud název Demigod), který plní roli mocného hrdiny. Ti se v zásadě dělí na dvě velké skupiny (dále je pak rozlišují různé schopnosti): generály a asasíny. Počáteční výběr přitom ovlivní vlastní způsob hry. Zatímco generálové vedou do bitvy jednotky podobným způsobem jako v klasické RTS, tak vražedníci se vrhají do boje sami ve stylu akčních RPG.
Hrdinové mají ale přeci jen něco společného, a to skutečnost, že na začátku startují na první úrovni a postupným sbíráním zkušeností se posunují na další levely. S každým povýšením dostanete jeden bodík, který investujete do četných schopností reka. Skilly by neměly být provázány do větví jako třeba v Diablu 2. Jejich aktivování či vylepšení bude podmíněno jen dosaženou úrovní. Rozhodně však bude nutné se často rozhodovat, zda investovat do čerstvých schopností, nebo vylepšovat již naučené talenty. Například takový fireball se po několika krocích dá vycepovat až na parádní infernální bombu. Krom toho bude každý polobůh disponovat jedním opravdu hodně vypečeným nadáním. To se ale zpřístupní zřejmě až na maximálním levelu, jehož výše zatím nebyla stanovena. Pokud bude nějaká hra trvat obzvlášť dlouho, naučí se přeživší hrdinové takřka všechny schopnosti, nebo si jich pár vycepují na naprosté maximum a dojde k záživnému poměřování sil mezi skutečnými nabušenci.
V Gas Powered Games jsou si samozřejmě vědomi, že hráči by s jedním typem generála a jedním asasínem vystačili jen krátce, a tak hodlají dát na výběr z mnoha různých polobohů. Takzvaný nosič pochodní si nepříliš překvapivě rozumí s ohněm a nepřátelské jednotky dokáže odrážet ohnivými kruhy. Navíc umí přežít vlastní smrt ohněm, takže na maximální úrovni ze sebe dokáže udělat hořící a vybuchující pochodeň, která zlikviduje vše kolem. Celkem netradičně ale ovládá i zmrazování a následné rozbíjení ledových soch. Že se vám pochodně nelíbí? A co takhle Věž? Ano, čtete dobře – tenhle hrdina má pěkných pár metrů a navíc se ohání obřím kladivem, kterým dokáže nepřátele odpálkovat do pěkné dálky, a to i když svým nástrojem „ťukne" do země. Jednou z pokročilých schopností je možnost přimontovat mu na ramena katapult, kterým drtí protivníky pro změnu na dálku. Další vychytávka: na libovolném místě dokáže postavit stacionární obranou věž. Ze soupeřových budov pro změnu umí vysávat „životní" energii a použít ji na vlastní léčení.
Dalším polobohem je takzvaná Bestie. Tohle nechutně špinavé a slizké stvoření plive na nepřátele jedovatou kyselinu a zahaluje skupiny protivníků do morových oparů. Ještě vypečenější pak je, když některou ze soupeřových jednotek nakazí zvláštním virem, který pak nebožák rozšiřuje dále ve vlastním táboru. Bestie je navíc schopná mrštným manévrem přistát nepřátelskému hrdinovi za krkem a vysát z něj život. To by byly jen tři příklady hrdinů-vražedníků. Bude jich ale ještě podstatně více, stejně jako těch z tábora generálů.
Aktivování mocných vražednických talentů stojí ovšem energii, která se dobíjí jen pomalu. Navíc jejich spouštění vyžaduje přeci jen určitou dávku mikromanagementu. Každoý ze skillů je třeba zacílit a přesně načasovat, aby nepřišel nazmar. Zato většina generálských talentů působí automaticky. Například zvyšují počty životů nebo sílu všem jednotkám ve skupině. Ale odkud ty armády vůbec vychází? Z hlavní základny obou stran proudí pravidelně davy umělou inteligencí řízených jednotek směrem na nepřítelovu bázi. Obvykle se někde střetnou v mohutné bitvě. Krom toho každý z polobohů disponuje vlastní, menší základnou, ovšem jenom generálové ji mohou rozšířit o kasárna a vyrábět tu jednotky, jež pak budou ovládat. Většina bojovníků je společných, každý z generálů má ale jednu speciální, obzvlášť silnou jednotku, například mocného obra. Peníze na další svěřence a stavbu budov získáváte takřka automaticky v průběhu hry, a to za každičkého zabitého protivníka. Jak generálové, tak asasíni mohou svou základnu rozšiřovat například o obchody, ve kterých se dá pořídit lepší brnění, zbraně, amulety, prsteny či elixíry (doplňující hitpointy i magickou energii). Kdo by raději přispěl něčím pro blaho týmu, jistě mu přijde vhod možnost nakoupit upgrady pro hlavní základnu. Ta se potom dokáže například mnohem lépe bránit nepřátelským nájezdům.
V singleplayerové kampani byste měli narazit na velice chytré protivníky. Autoři sem dokonce naroubovali jednodušší příběh: po smrti jednoho z bohů se polobozi začnou hádat a následně válčit o nástupnictví. Ovšem tohle tažení je jen jakýmsi tréninkovým módem pro multiplayer. Gas Powered Games chtějí za tímto účelem notně vylepšit svou internetovou platformu GPGNet, která začala fungovat již se Supreme Commander. Fandové Demigodu tak mohou očekávat pravidelné turnaje, nebo aspoň jednoduché vyhledávání proti a spoluhráčů. Kdo jich nenajde dostatečný počet, může je nahradit umělou inteligencí.
Fascinace hrou má pramenit především z jejího vysokého tempa. Hospodářstvím ani obchodem se zdržovat nemusíte, výstavba i rekrutování jednotek bude zjednodušeno na maximum. Hlavní je bojovat. Pokud váš hrdina padne, neděje se nic tragického. Po určitém čase zase obživne – po tu dobu ale vaši parťáci musí držet bojovou linii sami. Zásadního významu má dosáhnout spolupráce mezi pěti hráči jednoho týmu. Generálové a vražedníci se musí účinně doplňovat a vymýšlet adekvátní taktiky. Díky různým schopnostem bude strategických variant bezpočet.
Jednotlivé partie by v Demigodu měly trvat mezi dvaceti a čtyřiceti minutami. Hlavní designér John Comes je přirovnává k zápasu v boxu. Zpočátku se soupeři oťukávají, v tomto případě tak, že bezvýznamným kosením nepřátel sbírají zkušenosti.Později ale dojde k zasazení tvrdých ran, kdy generálové a asasíni využijí svých mocných schopností. Nejdůležitější je přitom mít vlastního poloboha plně pod kontrolou. Kdo ho ovládá ledabyle, prohraje. Je třeba si také uvědomit, že všechna ta rozhodnutí s tím, jaké schopnosti vylepšíte, jaké jednotky vytrénujete a jakou taktiku vymyslíte, musí probíhat ve zlomcích vteřin. Na dlouhé rozhodování není v Demigodu čas.
Graficky vypadá projekt velkolepě, jen se trochu obáváme přílišné podobnosti arén. Obrázky ale možná pochází jen z jednoho setu, a tak snad bude v plné verzi vícero prostředí. Demigod by si to rozhodně zasloužil – jeho koncept totiž působí skvěle. Jednoduše a komplexně zároveň. Úplně cítíme, že jakmile si ke hře sedneme, budeme vědět, jak se co ovládá a budeme se moct pustit rovnou do prozkoumávání všelijakých hrdinů a postupů. Tenhle titul má dostatek potenciálu, aby Gas Powered Games skutečně dostal na samý vrchol.
onicom kktina....
jinak tohle buda good parba...mozna... no dobre jedine co vypadalo dobre byl ten napad s bohy....
ten ficus me predbehl
LOl
ale bohuzel pro me me MMORPG,RTS,Strategie apod :) nebavi..navic si myslim ze dominantni je WoW a nic ho neohrozi :)
DOtA je mazec je to hrozně rychlá hra na city se tam nehraje .-D a tohle vypadá opravdu jako "velká" hra tomuhle fandim!
Ja sa na to tesim, moze to byt zaujimave, nepochybujem o tom ze to bude pecka (aj ked to nerobi priamo chris taylor) ako SupCom...
A ten co napisal ten prvy prispevok je asi debil...
něco jako hvězdná brána? :-)))
Ta hra je nejaka divna, a wow bude dominantni do ty doby nez prijdou kotor-online :X i hope so :X
:D
No Stargate Worlds a nebo online svět KOTORu...to je stejně jako online Fallout, fanoušků je víc jak wowka:) takže pokud se jim to povedel...no co tu budu vykládat, tupounovi to nikdy nikdo nevysvětlí;)
jinak tahle hra se mi zdá právě docela zajímavá, jestli jí vůbec někdy rozchodím:D těším se:) naposledy jsem hrál po netu jen suprema pořádně a bylo to na hodinové a hodinové seance:)
nevim proc to srovnavate s wow, to je uplne neco jinyho... kdo hral dotu tak si tohle urcite taky zkusi
Grafika je přímo nadhérná Dota je moje nejoblíbenější mapa na warcraft 3 a ten polobůh- věž vypadá krutě uvidíme co z toho vyroste
hodne slibne. Oni GPG jsou dost nadejnou firmou, tem verim bezmezne. Ale jeste vic, nez toto prewiev me poteilo, ze se pracuje na supcom2:)
co tu serete neco v wowkem ? wowko je kktina nejvetsiho kalibru :x .. hra vypada zajimave, mohla by byt dobra ..
Ale že maj ty světy víc fanoušků ještě neznamené, že to budou všichni ty fanoušcci hrát...
Nechápu jak tuhle hru někdo může srovnávát s WoW nebo jiným MMORPG.... Dyk to je naprosto zcestný, tohle je upe něco jinýho..
De o instant akci vlastně - ti co hrají Dotu třeba na bnetu potvrdí...
To je jak kdybys to srovnával s CoDčkem když si jdeš dát kbčko
koukněte do sekce videa na seriál blood war :)
tahle hra vypadá dobře
tak tohle ma k dote fakt daleko ....
Ani bych neřekl. Základ to má stejnej.
Že podobnost s Dot-ou bude tak velká, že nikdo nebude cítit "potřebu" přecházet na těžce placenou hru z již skvělě zajetého a opečovávaného modu pro W3...
No tak s dotou tohle nemá naprosto nic společnýho. Ovšem jako pařba to může být dobrá :)
Četl sis ten článek aspoň? Asi moc ne, tak potom nepiš takové bláboly. Princip hry je stejný jaký je u Doty...btw. zatím to vypadá fakt dobře, pokud něco nezesloní, tak by to mohla být fakt dobrá hra.
Dota je parba nejvetsi, skoda ze nemam a asi nebudu mit kompa abych rozchodil tuhle parbu :(
ta to jsem zvedav........
na normalni dotu z W3 to vubec nemá
Aaaaaaha, takže předpokládám, že ty jsi cestoval v čase do budoucnosti, zahrál sis Demigoda a zjistil jsi, že je horší, než DotA?
to po graficke strance velmoi kvalitne
to vypada krute, sem zvedav, jak se to vyvede
Dobrá zpráva je, že tahle hra nepůjde pirátit, protože bude primárně určena pro multiplayer a aby vám běhal tak si budete muset hru koupit (nebo nějak jinak získat originální klíč)
to není wow, ale /wau/ .... jinak řečeno, tahle hra by mohla být dost super ... na tu se těším ... doufám, že to nečím neposerou, jako třeba špatným ovládáním nebo tak něco ... no uvidíme :)
http://cz.iq-test.eu/?d=4849
- udělejte si nejlepší celoevropský IQ test vytvořen předsedou Mensy ČR a porovnejte výsledek s ostatními
- NEBO se staňte dealerem jako já a vydělávejte jednoduše peníze, fakt to funguje!!!
bych se stydel tvrdit o sobe ze sem dealer,pokud bych nedealoval procr mercedesy nebo neco takoveho
Vypadá to dost slušně a podobnosti s dotou bych se rozhodně nebál, tohle bude uplně o něčem jinym ... leda by vyšla dota pro W4 :)
treba koks :D
to La'comme ses Dement? WoW je picovina nejvetsiho kalibru Demigod vipada velice dobre a bude to mrte hra kdo rika ze ne ma budto napicu PC tak nato nadava nebo nema v hlave mozek takze propriste pouzivej trochu tu svoji hlavu jestli ji nemas jen na paradu lamko.
Blbost
kravina uplne nejversi na svete nevim jak jeden muj kamos si muze myslel ze to bude nejlepsi hra na svete nebo ze bude lepsi ne z WoW a nebo C&C
no k dote to ma prave dost hodne! ted + a - takze + grafika,efekty
+ hezka vyditelnost mapy
- blbe posouvani mapy
-- malo postav (hned ohrane)