S každým dalším kusem, v němž mrtví vstávají ze svých hrobů, se lidstvo zdá být čím dál připravenější na potenciální nemrtvou apokalypsu, takže by už téměř stálo za to zjistit, zda by měl takový virus vůbec ještě šanci někoho překvapit, nebo bychom mu vmetli do tváře desítky hodin strávené se zombie filmy a hrami a rozdupali bychom jej ještě předtím, než by si našel své první skutečné oběti. Než se tak ale stane, pojďme si raději bez nebezpečí z ukončení života na naší planetě zahrát další pokračování série Dead Island, které bylo oznámeno na letošním ročníku E3. Do vydání mu sice ještě minimálně pár měsíců zbývá, což však neznamená, že bychom se nemohli podívat alespoň na to, co pěkného si pro nás tvůrci připravují a v čem hodlají v rámci série udělat největší změny.
Zatímco hry Dead Island a Dead Island: Riptide měli na starosti vývojáři ze studia Techland, na nejnovější pokračování si ani nesáhnou, za což může částečně i to, že mají plné ruce práce s obdobnou zombie akcí Dying Light a s RPG kouskem Hellraid. Dead Island 2 proto připadnul německému studiu Yager Development, což je tak trochu paradox, neboť právě v Německu byly oba předchozí díly zakázány z důvodu nadměrné brutality. Pokud jde o Yager, rozhodně nemáme starosti, že by hra byla vložena do špatných rukou, neboť se studio zvládlo osvědčit v roce 2012 výborným kouskem Spec Ops: The Line, v jehož případě mělo na starosti singleplayer, který naprostou většinu hráčů překvapil svým excelentním příběhem a propracovaností herního světa. Zvládne tento nečekaný úspěch zopakovat i u své nejnovější hry?
Ztráta slušného vychování a vypěstování si závislosti na lidských mozcích tentokrát potká obyvatele Kalifornie, prosluněného státu na západě USA, který by měl mít alespoň s něčím spojený doslova každý. Pro nás jde třeba o překrásné písčité pláže, Hollywoodské kopce a mola v San Franciscu, což jsou symboly, které se samozřejmě protlačí i do samotné hry. Kalifornie byla virem napadena jen pár měsíců po ostrově, kde to celé vypuklo v prvním díle série. Vláda se proto rozhodne vyhlásit karanténu a uzavře tam každého, kdo zůstal pozadu a nestihl se vypakovat za hranice v době evakuace, kdy k tomu měl ještě příležitost. To je však tou poslední věcí, jež by trápila hlavní hrdiny, kteří se od přeživších z předchozích dílů liší snad v každém myslitelném směru, což na nich údajně budeme milovat ze všeho nejvíce.
K dispozici nám opět bude dána čtveřice charakterů, jež se navzájem velmi výrazně liší svým životním pozadím a nebýt apokalypsy, nikdy by se k sobě zřejmě nepřiblížili ani na sto metrů. Sdílejí však ještě něco, když nepočítáme fakt, že se všichni jejich příbuzní a přátelé proměnili v krvelačná monstra a že je od nich bezpřestání vyžadováno odevzdání orgánů, jichž se zatím nicméně ještě tak úplně vzdát nechtěji. Milují totiž svůj nový život. Milují zamořenou Kalifornii. Milují zombie apokalypsu. Proč? Protože neexistuje nic, co by je mělo šanci trápit. Nekonečná dovolená, žádné účty k placení a neomezenost ve výběru auta, neboť se mohou zmocnit jakéhokoli, co jim přijde na oči. Díky své přírodní imunitě vůči viru navíc nemusí mít žádné starosti s tím, když je nějaká potvora škrábne či se jim něco čirou náhodou zakousne do jejich šťavnaté ruky.
Každý z hrdinů bude disponovat určitými speciálními schopnostmi, obzvláště dobře mu to půjde se specifickými zbraněmi a dokonce bude mít i své vlastní vozidlo, jež si bude moci postupem času prostřednictvím série vylepšení přidat do svého arzenálu zbraní. Tvůrci si pro ně údajně připravili i speciální útoky, jež budou proveditelné s chladnými zbraněmi a díky nimž budete moci protivným zombíkům udělat něco obzvláště nepěkného. Příkladem by pro nás prozatím měl být útok, s nímž nic netušícího nemrtvého pošlete třicet metrů do výšky, což vám dost možná samo o sobě zvládne napovědět, v čem se Dead Island 2 od předchozích dílů tolik liší.
Původní Dead Island a jeho pokračování Riptide vždy hrály alespoň do určité míry na vážnou notu. Trochy útoků na city, trochy propracovaného příběhu a trochy slitování však nahradí čistokrevná zábava na všech frontách. Sarkasmus je tím, co tvůrce z Yageru živí a co jim přišlo, že se k sérii neskutečně hodí a pouze na to nikdo nikdy nepomyslel. Deep Silver, vlastník značky, byl koneckonců sám z jejich návrhu nadšený, což je důvodem, proč tuto zakázku dostali. Proč se bát a skrývat se před desítkou zombií, když můžete hromadně rozbíjet zplesnivělé úsměvy a nakopávat páchnoucí pozadí stovkám zaráz? Dead Island 2 zábavě meze neklade, a pokud vám nevadí krev a usekané končetiny, během hraní byste měli mít na tváři přilepený úsměv a svým způsobem i pocit uspokojení kdesi v duši. „Proč přežívat, když můžete žít?” – lepší motto se pro novinku snad ani nalézt nedá.
Zábavě byl přirozeně podřízen i soubojový systém, který si nově zakládá především na možnosti držet v každé ruce jinou zbraň. Do levačky si třeba hodíte brokovnici, zatímco pravou rukou popadnete mačetu a všem nepřátelům předtím, než do nich vpálíte salvu kulek, rozsekáte obličej na kostičky. Vyzkoušet však samozřejmě dostanete příležitost i podstatně originálnější zbraně. Dead Island 2 totiž nabízí možnost zkombinování všemožných předmětů, které naleznete náhodně rozházené po herním světě. Z těch si časem dostanete příležitost vytvořit různorodé specialitky, kterých bude údajně několik desítek. Až vás přestane bavit ruční mlácení do každého zombíka, není nic snazšího než nasednutí do vašeho auta a rozjíždění shnilých hromádek neštěství hezky ve velkém.
Alespoň do určité míry se série Dead Island dala vždy považovat za přednostně multiplayerový zážitek. Kooperační mód pro čtyři hráče se s novinkou každopádně posunul na zcela jinou úroveň. Server nově nabídne místo až pro osm lidí, což sice není tolik, způsob, jakým vám je tvůrci do hry dodají, je každopádně velmi speciální. Spíše než klasickou kooperaci lze totiž očekávat zážitek na hranici MMO. Žádného ze zbylých sedmi hráčů jste totiž v životě nemuseli potkat a oni se pouze zcela náhodně připojili na server, na němž jste v daný moment byli i vy. Nijak nemáte šanci zjistit, že se na něm nachází. Nikdo vás nenutí kooperovat, všichni si budete moci vychutnávat hry po svém, jako byste to dělali v singleplayeru. Pak se ale možná čirou náhodou potkáte na křižovatce, zastavíte se a uvědomíte si, že byste si rádi na chvilku zahráli spolu. Postupně se tak seznámíte s čím dál větším počtem hráčů, s nimiž časem třeba i začnete hrát úmyslně, protože zjistíte, že je fajn mít parťáka.
I po grafické stránce lze novinku od předchozích dílů rozeznat. Je totiž po okraj naplněná příjemnými, zářivými barvami. Nemá vás potřebu nijak stresovat, chce jenom to, abyste si jí co nejvíce užili. Komiksové a veselé zpracování se projevilo hlavně na prvním videu. Jistě si vzpomínáte na legendární trailer na originální Dead Island, po němž všichni čekali nejdojemnější kus v historii herního průmyslu, který nikdy ani neexistoval. Na nic takového si nové pokračování nehraje a dalo by se říci, že tomu, co máte v traileru, který byl odhalen na E3, možnost vidět, je v zásadě i to, s čím se setkáte ve výsledné hře.
Už dlouhou dobu bylo jasné, že série Dead Island potřebuje změnu. Nevěděli jsme však, co by Techland musel udělat, aby získal stejnou pozornost, jaké se mu podařilo dostat po oznámení prvního dílu. Připadá nám, že na to přišli vývojáři z Yager Development, kteří obrátili stránku a začali nanovo. Místo přežívání na opuštěném ostrově, kde ve vás zombie vyvolávali strach a respekt, se Dead Island 2 chystá přijít s městy naplněnými těmito odpornými monstry, jejichž hromadné odpalování se z ničeho nic stane nejzábavější věcí na světě. Zda jde o recept na úspěch se ukáže na jaře příštího roku, kdy se hra pokusí vyvolat úsměv u hráčů s PC, PlayStationem 4 a Xboxem One. Dáte jí k tomu možnost?
Podle mého je tohle jeden z nejlepších Trailerů vůbec ... a musím uznat že Dead island měl VŽDY nejlepší trailery ;)
A tenhle když se nad tím zamyslíte má větší hloubku než to na první pohled vypadá ;)
Souhlas. DI ma skvely trailery. Hlavne trailer na 1. dil je do slova a do pismene umelecky dilo a je to muj nejoblibenejsi trailer ze vsech. No a jak to bude s DI 2 se uvidi. Grafika mi prijde mnohem vic kreslena coz uz zacina byt trochu ohrany, proti grafice predchozich dilu jsem nic nemel i kdyz nebyla TOP co muze dnes pc nabidnout. Ale nema cenu delat predcasne zavery
To bude luxusní pařba
bomba článek :)
výborná.... grafika pěkná