Třetí díl hack&slash akční adventury Darksiders má cestu na svět opravdu trnitou a předchází mu pětiletá historie problémů. Po krachu vydavatele THQ to na nějaký čas vypadalo, že se třetího pokračování ani nedočkáme. Od roku 2013, kdy THQ oficiálně zavřelo brány, se rozprodávaly licence tohoto velkého vydavatele a samozřejmě značka Darksiders, která nikdy neměla velké prodeje oproti například Homefront, Warhammer či Homeworld, přišla na řadu až mezi posledními. Nakonec zůstala pod vlastnictvím THQ, které s dalšími licencemi koupilo Nordic Games včetně samotného THQ loga a v roce 2016 se přejmenovalo na THQ Nordic.
Herní studio Vigil Games, které první dva díly Darksiders vytvořilo, zkrachovalo společně s vydavatelem THQ v roce 2013. Naštěstí majoritní část týmu přešla pod ochranná křídla Nordic Games a shlukla se do studia Gunfire Games. A právě v té době se ukázalo, že projekt Darksiders není úplně mrtvý, když v roce 2015 vznikl remaster druhého dílu. Po jeho uvedení na trh se nechal slyšet Reinhard Pollice z THQ Nordic, že vývoj třetího dílu je závislý na úspěchu remasteru.
O dva roky později v roce 2017 přišlo nečekané oznámení a první hratelné ukázky třetího dílu na E3. Série Darksiders bude mít pokračování. Od té doby nám autoři ukázali ze hry mnohem více a již v listopadu tohoto roku se můžeme těšit na novou hrdinku, zuřivou jezdkyni apokalypsy Fury s ohnivým bičem. Zatímco je její bratr War zavřený a Death se snaží očistit jeho jméno, Fury je povolána na Zem, aby se pokusila zabránit apokalypse a svým ozubeným bičem srovnala misky vah mezi nebem a peklem.
I když logicky by podle Nového zákona měl být třetím jezdcem buď mor nebo hladomor, autoři komiksu, ze kterého hra Darksiders vychází, dosadili do sedla třetího koně zuřivou Fury. Ta má za úkol na zemi vyhledat sedm ztělesněných smrtelných hříchů, kteří během apokalypsy unikly z uvěznění.
Fury je dáma, tedy ji nepřísluší velký těžký meč jako bratrovi Válce, nebo kosa jako Smrti. Místo klasických zbraní se tak ohání ozubeným bičem, který na první pohled připomíná zbraň z třetího dílu Perského prince. Ten není jen důmyslnou zbraní, jak si udržet nepřátele dál od těla, ale slouží také ke zhoupnutí, Fury ho využívá při vertikálním lezení a k řešení hádanek. Boj je obecně rychlejší než v případě Války nebo Smrťáka. Fury se kolem nepřátel točí jak na obrtlíku a místo pár tvrdých smrtících úderů zasahuje jednou ranou za druhou. Připomíná tak Catwoman z posledního herního Batmana.
Série Darksiders v sobě vždy kombinovala na ovládání jednoduché i když těžké souboje společně s adventurními prvky, prozkoumáváním okolí, hledání klíčů a řešení hádanek. Ne jinak tomu bude i ve třetím díle. Otevřený svět z druhého dílu zůstává, jen se přesunuje na Zemi, který je zničený apokalypsou. Kde právě nebojují andělé či démoni, číhá jeden ze sedmi smrtelných hříchů. Autoři slibují více otevřený svět, který se mění v závislosti k blížícímu se smrtelnému hříchu. První takový hřích, který autoři odhalili, je ztělesněná lenost ve formě obtloustlého hmyzího stvoření. Čím blíže se Fury dostává k jeho doupěti, mění se krajina ve zpustlou, hmyzem vyžranou pustinu. Podobnou vizualizaci můžeme čekat u každého hříchu. Autoři mají v tomto směru ruce plné možností a budí v nás tak zvědavost, jak bude vypadat třeba ztělesněné smilstvo.
RPG prvky zůstávají, i když je jich poskrovnu. Fury bude moct měnit výbavu za lepší, stejně tak si otevírat nové vlastnosti za zkušenostní body. Otevírané nové schopnosti neznamenají jen rychlejší nebo efektivnější odstranění nepřítele, ale slouží také jako pomyslný klíč k dosud nepřístupným lokacím na mapě. Pohyb bude více vertikální i díky schopnostem Fury a využití jejího biče. Například silnější skok pomůže dosáhnout na místa, která byla před otevřením vylepšení pro horkokrevnou rusovlásku nedosažitelná. Tím se otevírají nové cesty nejen k bonusům, ale i k novým částem mapy.
Novinkou, kterou Fury jistě její bratři skrytě závidí, je Flame Hollow. Po její aktivaci se Fury na omezený čas rozpálí zuřivostí do běla. V té chvíli Fury obklopí plameny a do ruky se jí dostanou dva ohnivé cepy. Díky tomu se jí otevřou nejen nová komba a možnosti porcování nepřátel, ale bude moct procházet lávou nebo se v oblaku kouře vymrští do větší výšky, než jí dovoluje klasický skok, a zhoupne se na řetězu do dříve nepřístupných míst.
Autoři nezapomínají ani na hádanky, které jsou v mnoha případech jen otázkou vteřin, během kterých ale donutí hráče přejít z komfortní zóny urputného mačkání několika tlačítek pro boj, zastavit se, rozhlédnout se kolem a zapojit mozkové závity. Typickým řešením mnoha hádanek i v předešlých dílech bylo házení ohnivých koulí na spínací mechanismy a jejich odpalování. Ani ve třetím díle se stejnému principu nevyhneme, jen Fury využívá místo koulí vybuchující hmyz, který sám i po odhození leze dál. To má zajistit více složité hádanky. Není to žádná revoluce v řešení puzzlů, ale jako další krok ve využití stejného mechanismu to snad neurazí.
Darksiders 3 je prvním dílem, které poběží na Unreal enginu a na grafické stránce hry je to velmi znát. I když zůstává komiksová grafika a stylizace, prostředí je více plastické, vlasy Fury sebou komíhají při každém kroku a láva už není jen plocha potažená texturou, ale opravdu se hýbe. Svou pravou sílu Unreal engine ukazuje až při pohybu a boji. Každý útok bičem je doprovázený vlněním vzduchu a každý náraz salvou jisker. Padlí nepřátelé se mění na prach a popel, který je rozmetán ve větru, a bossové jsou krásně detailní i ve své velikosti. Nutno dodat, že hra rozhodně nevypadá reálně a ani se o to nepokouší. Své komiksové kořeny rozhodně nezapře.
Jak hra Darksiders 3 dopadne, uvidíme až v 27. listopadu 2018 na PC a konzolích Playstation 4 a XBOX ONE. Těžký vývoj a přetahování o značku už je za námi a je dobré vědět, že na třetím díle pracuje stále stejné jádro lidí z bývalého Vigil Games. Je logické, že by měl následovat i čtvrtý díl s posledním jezdcem apokalypsy (neověřené zdroje tvrdí, že by to měl být pistolník Strife). Jestli se čtvrtého dílu ale vůbec někdy dočkáme, záleží na úspěchu Fury a jejího biče.