Zatímco se většina mainstreamových her snaží vyprávět poutavé a snadno pochopitelné příběhy, hry ze světa Dark Souls prezentují svůj příběh spíš v náznacích. Hráči tak mají možnost různých interpretací samotného děje a dodnes prakticky neexistuje jeho jediné a správné vysvětlení. Poměrně zajímavě tedy působí prohlášení autorů o tom, že bychom se v nejnovějším díle měli dočkat daleko více informací o samotné podstatě příběhu a možná i odpovědí na některé otázky z minulých dílů. Pokud jste se teď vyděsili, že From Software mění svůj styl vyprávění, můžeme vás uklidnit. Události v rámci herního světa budou nejspíš i nadále prezentovány hlavně v náznacích, očekáváme ale, že nám tentokrát poskytnou daleko lepší obraz o celkovém dění v rámci série.
Jádro Dark Souls her vždy tvořil kvalitní soubojový systém, který si svou propracovaností získal srdce nespočtu fanoušků. Dá se tedy očekávat, že vývojáři zůstanou u osvědčených konceptů a opět nám u většiny zbraní na blízko nabídnou možnost lehkého a silného úderu, který bude navíc ovlivněn vaším rozhodnutím držet meč jako jednoruční nebo obouruční. Kromě toho se určitě dočkáme návratu střelných zbraní a také změn u štítů. Ty by měly být nově rozděleny na určité typy, což v praxi znamená, že některé štíty budou určeny pouze pro vyblokování nepřítelova útoku, zatímco jiné budou hlavně sloužit jako univerzální obrana před nepřátelskými údery. Nevíme sice, zdali se tato změna dotkne všech štítů, ale jsme zvědaví s čím autoři nakonec přijdou.
Za největší novinku v rámci soubojového systému považujeme premiéru tzv. „battle arts”. Jedná se o speciální útoky, které zpravidla mívají devastující účinek a také omezené množství použití. V akci jsme například mohli vidět, jak se náš hlavní hrdina s dvěma meči začal hekticky otáčet kolem vlastní osy a přitom rozsekal všechny nepřátele v okolí. V jiném případě jsme zase mohli pozorovat, kterak náš avatar využil obouručního meče a s pomocí speciálního úderu vymrštil svého oponenta do vzduchu. Celkově vzato nás „battle arts” velice zaujaly, protože do hry přidávají další taktický aspekt a dávají soubojům nový rozměr. V podstatě jedinou nevýhodou je tedy fakt, že autoři kvůli nutnosti vymýšlet každé zbrani speciální útok omezili celkové množství zbraní ve hře.
Mile nás také překvapilo, že si nově můžete některé útoky „chargenout”. To v praxi znamená, že podržíte tlačítko pro útok o něco déle než normálně a necháte vašeho hrdinu pořádně se napřáhnout, díky čemuž můžete způsobit větší poškození. Mějte ale na paměti, že jste během „chargeování” zranitelní a jakýkoliv úder vašeho oponenta vás z tohoto procesu vytrhne. Další zajímavostí je fakt, že si váš hrdina osvojil „sparťanský kop”, který jde nově aktivovat dle vašeho uvážení. Ačkoliv přesně nevíme, jaká bude jeho hlavní funkce, očekáváme že se bude jedna hlavně o prostředek na situace, kdy se před vámi nepřátelé schovávají za štítem.
Rozbor novinek v rámci soubojového systému zakončíme pár informacemi o magii, která i nadále zůstává zahalena rouškou tajemství. V uveřejněných gameplay videích jsme zatím mohli vidět celkem tři útočná kouzla. První z nich nás příliš nepřekvapilo, jednalo se o starou známou magickou střelu, která tu s námi byla již od prvního dílu. Dále byla k vidění odlišná verze magické střely, která se od své předchůdkyně lišila v tom, že pálila menší projektily daleko větší kadencí. Asi nejvíc nás ale zaujalo kouzlo, s jehož pomocí si náš hrdina vytvořil obrovský magický meč, který mohl využít pro jeden mocný úder. Toto kouzlo bylo k vidění už v minulém díle Dark Souls, většinou ale až na vyšších úrovních. Zůstává tedy otázkou, zdali autoři neplánují zpřístupnit více kouzel na krátké vzdálenosti už ze začátku hry, díky čemuž bychom mohli vidět častější kombinace válečníků s magickými dovednostmi. Jedná se ale pouze o spekulaci, kterou nám snad brzy potvrdí nebo vyvrátí samotní autoři.
Souboje s „bossy” jsou nedílnou součástí Souls her a díky své propracovanosti a velkoleposti si získaly srdce nespočtu hráčů. Můžeme tedy s potěšením oznámit, že by se v tomto ohledu nemělo moc změnit a my se tak můžeme opět těšit na nálož epických soubojů. Poměrně zajímavě pak působí prohlášení autorů o tom, že by také chtěli oživit souboje s „mini-bossy”. Ti by během souboje měli projít více fázemi, během nichž se bude měnit i jejich styl boje. Nejedná se sice o úplnou novinku, velcí „bossové” také často mění styl boje na základě množství zbývajících životů, ale i tak jsme na toto oživení velice zvědaví.
Ačkoliv je svět Dark Souls her plný smutku a zmaru, má bezpochyby svoji vlastní krásu, která pramení z jedinečného uměleckého stylu a příběhů jeho obyvatel. Autoři prozatím zveřejnili poměrně velkou sekci samotné hry, která se odehrává v rozsáhlém hradním komplexu a jakoby z oka vypadla hradu z prvního dílu Dark Souls. Samotný design úrovní nás zaujal svojí logickou stavbou, díky které se hráč v herním prostředí zbytečně neztrácel. Většina lokací má navíc více možností průchodu, takže i průzkum okolí působil velice zábavným dojmem. Celkově jsme byli s uměleckým stylem a designem úrovní více než spokojení a jsme zvědaví, zdali i ostatní části hry budou tak skvěle propracované jako zmíněný hradní komplex.
Pokud jste již nějakou Souls hru hráli, určitě vám neuniklo, že v nich nenajdete multiplayerový režim v klasickém slovy smyslu. Místo toho je hra pro jednoho hráče navzájem provázaná s hrou pro více hráčů, což pro vás může být dobrá i špatná zpráva. Podobně jako v předchozích dílech jde například zanechávat na zemi krátké zprávy ostatním hráčům a když aktivujete některý z „bloodstainů”, zjeví se vám duch jiného hráče, který vám ukáže, jak se mu podařilo v dané oblasti zemřít. Pravděpodobně největším lákadlem ale zůstává možnost přivolat si na pomoc jiného hráče nebo naopak, proměnit se ve zlého fantoma, který infiltruje svět jiného hráče a pokusí se ho zabít.
Co se samotné kvality grafického zpracování týče, Dark Souls 3 nepřináší mnoho inovací a velice se podobá svému předchůdci. Je ale potřeba zmínit, že i tak se jedná o velice pěknou hru, která navíc vyniká svojí jedinečnou vizuální stylizací a úžasnou atmosférou. Dosud zveřejněné informace o hardwarové náročnosti navíc naznačují, že si nejnovější díl série zahrajeme i na průměrných herních sestavách, což považujeme za skvělou zprávu.
Shrnuto podtrženo, Dark Souls 3 navazuje na odkaz svých předchůdců a zaměřuje se primárně na menší změny a vylepšení. Asi nejvíc nás na nejnovějším díle zaujaly novinky v rámci soubojového systému, které mají potenciál zásadním způsobem oživit samotnou hratelnost. Kromě toho nás mile překvapil design jednotlivých úrovní a také plány autorů na oživení „boss fightů”. Celkově vzato jsme tedy se směrováním nejnovějšího dílu více než spokojení a jsme zvědaví s čím dalším nás ještě autoři překvapí. Nakonec ještě zmíníme, že Dark Souls 3 vychází 12. dubna na PC, PS 4 a Xbox One.
Tohle je asi jediný titul na který se tenhle rok vážně těším. Snad s tím nebudou problémy jako s Dark Souls 2.
Doufám, že tam bude propojenost světa a atmosféra jako v Dark Souls 1, ale dohlíží na to Miyazaki, takže o tohle nejspíš starost mít nemusím.