V předchozích prohlášeních vzbudil Yui Tanimura poměrně velkou vlnu nevole, když zmínil, že jeho plánem je udělat svět Dark Souls přístupnějším, což těžce nesli fanoušci, kteří jej milovali díky jeho vysoké obtížnosti a nekompromisnosti. Situaci nepomohl ani krásný renderovaný trailer, který jakoby z oka vypadl AAA hrám útočícím na masy občasných hráčů a fandům tedy nezbylo nic jiného, než počkat na gameplay videa a osobně se přesvědčit, jak to s jejich sérií vypadá. Přestaňme tedy chodit kolem horké kaše a pojďme na věc.
Hned ze začátku zmíněného videa jsme mohli vidět našeho hrdinu, kterak se pustil do souboje s obyčejnými nepřáteli, kteří v původním Dark Souls sloužili jako výplň úrovní mezi boss fighty a celkem nemile nás překvapilo, že se jimi prosekával bez sebemenších problémů. Nesmíme ale zapomínat na to, že celé video bylo hráno z pohledu rytíře, který i v původním Dark Souls disponoval ze začátku hry nejodolnějším vybavením.
Daleko zajímavěji tedy působil souboj s dvěmi obrněnými monstry, který se odehrál o chvíli později. Zde jsme také mohli vidět jednu z nových reakcí nepřátel na našeho hrdinu. Tomu se po pár úskocích podařilo nepřítele oběhnout, což ale našemu rytíři nebylo moc platné, neboť monstrum pohotově spadlo na záda a náš nebojácný hrdina rázem přišel o půlku života. No a když se při snaze o útěk objevila další zrůda, čekal našeho avatara návrat k táboráku.
Další nepříjemná situace nastala při průzkumu obřího meče, na jehož konci se nacházející troll pohotově začal naším směrem vrhat obří sekery. Vývojáři se nám zde snažili předvést, že díky správnému načasování šlo sekeru vykrýt jedním ladným úderem. Nás ale spíše zajímalo, co se stane, když se nám tento výkryt nepovede. Nebudu vás dlouho napínat, stačila jedna chyba a ve stylu původního Dark Souls čekal našeho rytíře nucený přesun k ohništi.
Pokud nepatříte mezi fandy Dark Souls, možná se ptáte, proč tak vyzdvihuji momenty, kdy je náš hrdina nemilosrdně rozsekáván a posílán zpět k poslednímu záchytnému bodu. Ačkoliv to může znít až bizarně, vyjímečnost této hry byla právě v její nekompromisnosti, složitosti a radosti z překonání překážek. Proto považuji za důležité vyzdvihnout, že z prozatím uveřejněného materiálu to vypadá, že nás naštěstí žádný přesun do mainstreamu či zjednodušování hry nečeká.
Co nám ale v uveřejněném gameplay videu chybělo, byly souboje s bossy. Bude tedy zajímavé sledovat, zdali se autorům podaří vymyslet stejně originální nepřátele jako minule. Prozatím můžeme potvrdit, že Dark Souls 2 bude klást velký důraz na draky, kteří mají hrát velkou roli v příběhu a dá se tedy očekávat, že se s mnoha z nich utkáme.
Další věcí, která zůstává prozatím zahalena tajemstvím je, zdali se dočkáme nějakých nových hratelný tříd nebo nás budou čekat ty z původního Dark Souls. Potvrzenou máme hru za rytíře, který se vyskytl jak v traileru, tak i v hratelné ukázce a doufáme, že se v tomto ohledu autoři brzy rozmluví.
Co se týče novinek v hratelnosti, naši pozornost upoutalo, že ve zmíněném videu chyběl léčivý „estus flask”, který nahradil „drop stone of healing”. Vývojáři ovšem potvrdili, že i ten se ve hře vyskytne a tak se možná dočkáme drobných změn v systému léčby.
Jinou novinku jsme mohli vidět, když náš hrdina procházel potemnělou chodbou a narazil na zvláštní do kamene vytesanou tvář. Autoři nám zde demonstrovali, že v průběhu hry můžete získat speciální artefakty, které můžete nebo nemusíte použít u takovýchto tváří. Využití artefaktu v tomto případě mělo za následek, že celou chodbu prozářilo světlo z pochodní a náš hrdina se tak nemusel obávat potenciálně ukrytých nepřátel. Bude tedy zajímavé sledovat, co všechno dokáží autoři s touto novinkou vymyslet.
Příběh Dark Souls rozhodně patřil mezi ty originálnější, neboť nechával hráče, aby popustili uzdu své fantazii a pomocí náznaků si sami domysleli pochmurný osud Lordranu a jeho obyvatel. Jestli je to dobře nebo špatně, posuďte sami, ale máme potvrzeno, že příběh Dark Souls 2 bude vyprávěn podobným stylem jako jeho předchůdce. Autoři také zmínili, že děj se bude odehrávat ve světě původního Dark Souls, ale na velmi odlišném a vzdáleném místě. Yui Tanimura to shrnul asi tak, že jestli se příběh Dark Souls odehrával na severní polokouli, příběh Dark Souls 2 by se odehrával na té jižní. Zatím ovšem není jasné v jaké době se v porovnání s prvním dílem budeme pohybovat a tento fakt je navíc umocněn tím, že čas v Lordranu také nefunguje naprosto spolehlivě. Kdo ví, možná se dočkáme jemných narážek na první díl, které by nám mohly o dřívějším příběhu prozradit něco více.
Ačkoliv grafická stránka Dark Souls nepatří mezi ty nejpodstatnější věci, je dobré zmínit, že na vzhledu hry bylo zapracováno a mile nás překvapila míra zpracování okolního světa. Hezkým příkladem může být oblek našeho hrdiny, jehož části se pohupují pod jemným náporem větru, detailnější zpracování vzdálených objektů nebo nový grafický efekt při zapálení táboráku. Sami tvůrci doufají, že díky těmto drobným vylepšením pomohou hráčům ponořit se hlouběji do samotné hry a vychutnat si tak toto dobrodružství ještě o něco více, než v předchozím díle.
Dark Souls 2 prozatím působí jako důstojný pokračovatel svého slavného předchůdce, zůstává tedy otázkou, jak to s tou přístupností autoři vlastně mysleli. Yui Tanimura rád říká, že nechce svět Dark Souls udělat jednodušším, pouze ho chce udělat pochopitelnějším pro nové hráče. To by ale nemuselo být na škodu, neboť svět Dark Souls rozhodně patřil mezi jedny z nejsložitějších na proniknutí. Pokud jste jej hráli, sami dobře víte, že jste si pravděpodobně museli spoustu informací vyhledat na internetu, neboť přijít na všechno sám bylo skoro nemožné.
Však si vzpomeňte na moment, kdy jste poprvé vlezli do kobek, pozabíjeli všechny kostlivce a ti se za pár vteřin vrátili s plným zdravím, neboť autoři se samozřejmě neobtěžovali zmínit, že na zabití těchto nepřátel potřebujete osvícený meč. Dalším krásným příkladem může být prokletí baziliškem, které vám srazilo život na půlku s komentářem, že někde v Anor Londu se nachází léčitel, tak ať si ho jdete najít. Pokud autoři skutečně udělají svět Dark Souls 2 o něco pochopitelnějším, mohlo by se jednat o změnu k lepšímu. Doufejme tedy, že to tak dopadne a že nebudeme svědky snahy o přesun této série do mainstreamu. Na závěr bych ještě rád zmínil, že Dark Souls 2 vyjde pro PC, Xbox 360 a PS 3. Oficiální datum vydání prozatím nebylo stanoveno a tak se může ještě spousta věcí změnit. My každopádně držíme autorům palce a napjatě očekáváme další informace.
...že Shootmania se sere i do ostatních her :D
Nicméně se na DS2 těšim, jednička byla suprová.
škoda, že jednička na PC měla tak špatný ovládání
Nehrál jsem ani jedničku, ale slyšel jsem ohlasy, že je to Skyrim s obtížností - stát proti Gaintům s 20x víc HPčkama na celé mapě