Hry viděné z vlastního pohledu jsou samostatnou kategorií. Všichni víme, jak vypadají, jaké mají hlavní rysy, ale přesto pokaždé, když se o něčem takovém píše, je zapotřebí zmínit jednu důležitou věc. A tou je otázka hraní více hráčů najednou. V dnešní době drtivá většina her obsahuje nějaký typ multiplayeru, ale pokud to není titul přímo koncipovaný jako týmová hra, tak už jen stěží budeme hledat nějakou, v níž je možné zahrát si s kamarády společně proti nepříteli ovládaném počítačem. Je to škoda a i když to možná někoho nebaví, stále se domníváme, že nejvíce zábavy si při hraní užijete se živými lidmi a nemusí to vždy být jen kdo s koho. Stejně smýšlejí i lidé z Eidosu, pod jejichž vedením se nyní chystá právě Conflict: Denied Ops. Samotný titul nedělají přímo oni, ale Pivotal Games, nicméně to nás nemusí až tak zajímat. Předchozí díly této série se jmenovaly Conflict – Desert Storm, Desert Storm 2, Vietnam a Global Terror a nyní k nám přichází díl pátý.
Hraní ve více lidech nebude povinnost. Titul je sám o sobě postaven tak, že jsou zde dva vojáci a vy se mezi nimi můžete libovolně přepínat. Samozřejmě úlohu toho druhého může převzít právě nějaký z vašich kamarádů, cizí osoba, nebo klidně babička. První ze dvou nabízených specialistů se zaměřuje na pěchotní zbraně, zatímco ten druhý má o něco rozvážnější prst a rád odstřeluje lidi. Hlavní strategií pro tuto hru bude, aby jeden kryl toho druhého a ten mohl v klidu pracovat a kosit nepřítele na dálku. Ovládání vašeho spolubojovníka bude velmi intuitivní a jednoduché, stejně tak jako přepínání mezi vojáky. K rozdávání příkazů jsou zde pak dvě hlavní tlačítka, kdy jedno pod sebou skrývá příkazy k tomu, aby vás následoval, nebo aby utíkal tam, kam zrovna míříte. Druhá volba je pak na udávání oblastí či přímo jednotlivých osob, na které se má soustředit palba. Další výbornou vlastností vašeho kolegy bude, že pokud mu ukážete na něco s čím lze interaktivně pracovat, udělá to. Tímto způsobem je možné otevírat dveře, hackovat nepřátelské komunikační systémy apod.
Dalšími vlastnostmi vašeho kolegy bude schopnost eskortovat lidi a nebo klást výbušniny. Pokud nebudete dostatečně šikovní a někdo vás sejme, jsou dvě možnosti jak se z toho vylízat. První z nich je dát příkaz vašemu kolegovi ze CIA, aby vás lokalizoval a přišel vás z toho vysekat. Druhou a určitě používanější variantou bude přepnutí se do žijícího vojáka a dojít si pro umírajícího kolegu sám. Díky tomuto systému by mohla být hra s trochou šikovnosti velmi dobře hratelná a mohli by odpadnout nudné pasáže, kdy musíte procházet jistá místa zas a znova. Tato možnost ale také nebude bez omezení. Bude zde časový limit tří minut a pokud se do této chvíle nedostavíte, mise pro vás končí. Co prozatím lidé testovali ohledně inteligence vašeho spolubojovníka ovládaného počítačem, tak v některých situacích naprosto selhával. Možná je to ale jen tím, že se nejednalo o naprosto finální verzi a nebo jednoduše tím, že k lepší inteligenci opravdu potřebujete živého spoluhráče.
Konkrétně to byl případ, kdy se dostanete k vozidlu, na němž můžete působit oba. Jeden řídí a druhý stojí nahoře ve věži a kropí to těžkým kulometem. Všechno by fungovalo fajn, ale až do momentu, kdy vy budete chtít střílet a ten druhý má řídit. V konkrétním případě se stalo to, že zatímco vy jste trčeli za kulometem a dávali příkazy k jízdě, inteligence toho druhého ho donutila jen se rozjet a po chvíli zastavil. Samozřejmě můžeme předpokládat, že ve finální verzi to bude odstraněno. Další super vlastností, kterou ve hře budete mít, je neomezený počet munice, jenž s sebou můžete tahat. Díky tomu můžete střílet opravdu po všem, co se pohne. Jiná kapitola jsou ovšem granáty. Tam již budete omezeni na jistý počet kusů, ale zase bychom rádi upozornili na to, že zásoby budou bohaté a v podstatě nikdy by vám neměly dojít.
Příběh hry se spíše bude jen tak potichu odehrávat na pozadí vašich akcí, než aby byl tím hlavním tahounem. Velmi zjednodušeně půjde o infiltraci do objektu ve Venezuele, kde je schovaný jistý generál, který je pro svět nukleární hrozbou. Samozřejmě dostat se až k samotnému jádru a položit nálože nebude jednoduché. Každý takový správný generál má zástupy svých věrných, kterým dobře platí za svou ochranu a jsou velmi dobře vycvičení. Pro zajímavost se ve hře budete potýkat i s helikoptérou, což je vždycky sranda, obzvlášť pokud tam mají i kulomet a zkušeného chlapíka za ním. Nezbude vám nic jiného, nežli ho sestřelit, aby neškodil. A nebo sundat rovnou celý stroj, to ale jen v případě, kdy budete mít raketomet. Stejně tak se dostanete do lokací, kdy už budete muset trochu přemýšlet jak z toho ven. Mluvím teď o otevřených lokacích, kde sami dva nebudete mít moc šanci. Pak je rozumné promyslet, koho sestřelit dříve. Většinou se asi vyplatí sniperovat a postupně si tak čistit cestu.
Celkově by měl prožitek převážit různé drobné vady (např. ono zaseknuté vozidlo, o němž jsme se již zmínili). Jakmile se dostanete k prvnímu autu, bude následovat spanilá jízda bojištěm, kterou si hrozně užijete. A to je teprve začátek, pak přijde váš první tank! Po dokončení první mise dostanete na výběr tři možnosti, jak chcete pokračovat. Samozřejmě projdete všechny tři, ale bude jen na vás, v jakém pořadí budete chtít. První variantou je Sveta Archipelago a vyšetřování tamní základny, druhá možnost Metuwe Township ve Rwandě, kde se podíváte do radiové základny a konečně poslední je Kolyma Castle v Siberii, kde konečně budete stíhat generála Alexseie Morchenka (ano, opět zákeřný ruský generál). Je jedno co si vyberete, skoro všude si projdete známými úkoly, jako je záchrana a eskortování vězňů, ochrana informátorů, držení pozic až do doby příjezdu posil a nebo ničení protileteckých systémů. Po splnění těchto levelů se vám odemknou upgrady na zbraně. Do nich se počítají vylepšení jako tlumič na sniperskou pušku, doplňky k brokovnici, speciální velké zásobníky na kulomet a 40mm granátomet.
Je opravdu jedno, kterou misí začnete, na začátku té další budete mít k dispozici raketomet s tepelně naváděnými střelami. To se hodí obzvláště na tanky a vrtulníky. Stejně tak vám bude k dispozici vybavení k odstřelovací pušce. Celkový koncept této hry je chytře vymyšlen. Zatímco jednou postavou můžete dělat neuvěřitelnou spoušť, tou druhou lze pracovat v klidu na dálku, i když to samozřejmě neznamená, že byste se neuměli bránit na kratší vzdálenost. Nejoptimálnější z pohledu odstřelovače je samozřejmě hlava (přesněji „T-zóna"). Do hlavy vám ve hře stačí jen jediná rána a je hotovo. Oproti tomu, přestože máte ráži 7.62, do těla jsou zapotřebí zásahy tři, aby se protivník skácel. Bude to jen na vás, jaký styl hry zvolíte, jestli spíše defenzivní pomalý postup a nebo se do toho vrhnete naplno. Otestovat si to můžete již v únoru tohoto roku. Krom klasického single playeru a coopu ve dvou máte také možnost hrát až v šestnácti lidech deathmatch a nebo conquest.
jsem koukal na video, připomělo mi to budget :/
having a beer, watching a game..
osvetleni je trochu prehnane a vypada to na budget :(
Alr zahral bych si to
whats upppppppppppppppppppppppppppppppppp!!!!!!!!!!
je to moc svetli a pripomina to budget. :(
jak tak na to koukam tak screeny zase jak z GF4
jako kdyz se normlani clovek bude divat na to video na grafiku a engine ... tak jako rikam to bude fakt shit hra
Dost me to pripomina Soldier of Fortune 3... proste budget jak vysity:-( skoda
Koukám, že děti na GP se naučily nové slovíčko ;) Takovou rychlostí budete za chvíli umět celýho Diderota ne?
Mě je docela jedno jak to vypadá ... hrál jsem s bratrem co-op Gears of War, teďka Power Rangers, dřív samozřejmě Jazze Rabita atp. a nikdy mi nešlo o to, jak to vypadá. Prostě co-op je brutální prdel ať to vypadá jak chce :D ... takže já si tohle rozhodně seženu a s bratrem si to zas zahrajem ;)
A s tím vaším BUDGETEM jděte do prdele ....
Desert Storm bola pecka, som zvädavy na toto
...přesně hned jak hra nemá mega podporu ze strany reklamy a není na stejné úrovní jako nejprodávanější hry, hned se najdou blbci, kteří hnedle melou o budgetu... všecko nemůže být kvalitativně stejné, každý nemá tolik peněz a zkušeností, aby mohl stvořit zaručenou pecku
zahrajem a uvidime:-)