Soudě podle titulů, které na nás vývojářská firma Relic chrlí, docházíme k závěru, že u ní pracují velmi schopní lidé. Všechno to začalo v roce 1998 se hrou Homeworld. Samozřejmě ne všem hráčům voní vesmírné strategie, ale šlo hlavně o přístup. Přístup, který na omšelý žánr vrhl nové světlo a díky němuž se hráči zase mohli bavit. Tato 3D akce se vyznačovala hlavně tím, že kromě všech těch věcí, které by hra měla obsahovat, také oplývala jistou dávkou akčnosti. A v tom to je, hráči se rádi dynamicky baví, čehož důkazem je i další úspěšný titul Warhammer 40,000: Dawn of War. Opět akce, ještě navíc trochu brutálnější a ostřejší a znovu podaná osobitým stylem Relicu. Copany of Heroes je nováčkem, který se chystá uchvátit další hráče po celém světě.
Druhá světová válka se postupem času ukazuje nejenom jako dobrý obchod pro zbrojní průmysl, ale také jako dobrá věc pro vývojáře her. Touto větou bych ale nechtěl uchopit veškeré firmy, které vyrobily něco na toto téma a hodit je do jednoho pytle, nicméně musíte uznat, že na trhu je toho spousta. O to těžší je dostat se k srdcím hráčů touto cestou. Nebylo by fair označit Company of Heroes za další strategii z prostředí druhé světové. Proto tohle preview. Samozřejmě v jádru hry to tam schované bude, ale zbytek se bude lišit. Vizuální efekty, animované sekvence, které vás vtáhnou hlouběji do děje či unikátní věci v samotné hratelnosti, to jsou ona pozlátka, na která se necháte nalákat. Essence je doslova esencí hry, protože tak byl pojmenován engine, jenž si vytvořili v Relicu sami a který umí setsakra hodně věcí. Můžete od něj čekat jen to nejlepší a dílka jako HL2 se svými efekty mu byla motivačním základem. Dále můžeme pokračovat na jednotlivých modelech, které jsou vypracovány do nejmenších detailů. Super věcí bude, že se tyto dokonalé modely budou pohybovat každý jinak, protože ve všech bude kostra a logicky se podle terénu bude přizpůsobovat. Nehrozí již tedy více, že byste se dívali, jak všichni vojáci do jednoho kladou stejné kroky a vypadá to nudně.
Při pozorování vašich pěšáků si možná všimnete dalších věcí. Nejenom rozdílných obličejů a koordinace rtů (která je u RTS opravdu vzácností), ale dokonce i na uniformách najdete rozdíly. Hlavně potom při průchodu mezi stromy nebo zástavbou, kdy vám na vojáky budou padat stíny a odrazy světel. Všechno je zde vidět a světla si na vašich mužích doslova vyhrají. Představte si potom tu nádheru při nočních bitvách, kdy se budou také lesknout věci ve zbroji apod. Ve hře bude fungovat jakýsi velký mozek, který bude mít na starosti animace. Ten si lze představit jako obří knihovnu cca. sedmi set animací, do které bude sahat každá jednotka a půjčovat si z nich to správné pro danou situaci a terén. Pro porovnání těchto animací bylo v Dawn of War sto padesát. Ve chvíli, kdy počne nepřátelská palba, tak se vojáci budou schovávat za nejbližší možnou překážku a nebo zalehnou. To vše bez jakýchkoliv náznaků od vás. Zní to jako normální věc, ale zase tak obvyklé to není. U grafických vychytaností bychom mohli trávit několik stránek, takže je pomalu ukončíme. Snad bych ještě rád zmínil realistický kouř, částicový systém explozí, tetelící se ohřátý vzduch a také přímé i odražené světlo. To všechno bude mít hra v sobě a rozhodně to bude vidět.
Autoři to mají zmáknuté i po strategické stránce a konečně si nebudete připadat jako když dáváte pozor na malá děcka, ale jako někdo, kdo velí stovkám mužů. Pokud dáte rozkaz, nebudete muset kontrolovat i toho posledního vojáka, jestli stojí na správném místě a takto se proklikat skrze celou mnohočlennou armádu. Nikoliv, oni jsou na to trénovaní a vědí co a jak mají dělat. Stejně tak jako ve skutečném světě. Speciální bonusy na vás budou čekat v případě střelby z dobře vybrané lokace, takzvané střelby z úkrytu. Tento systém defensivních bonusů byl již představen v Dawn of War. Prostředí hry je navrženo tak, aby se co nejvíce podobalo reálnému světu, takže míst pro výhodné krytí najdete celkem dost. Ne všechno ale vydrží tak dlouho, jak byste si představovali. Dřevo hoří a také samozřejmě neodolá silným explozím, zrovna tak jako se vám může pod nohama roztékat asfalt. Pokud budete přímo svědky výbuchů bomb, můžete čekat létající předměty vzduchem a to včetně lidí.
Těžké dělostřelectvo ani bombardéry zde však nebudou jen pro efekt, ale také pro vaše užití. Nastane-li situace, ve které se vám nepřítel schová za nějakou tenkou překážku, není nic jednoduššího nežli ji prostřelit. Vlastně je, zavoláte si svoje tanky a projedete skrze směšné krytí, přičemž samozřejmě dostanete i ty, kteří nechtěli utéct. Pokud dojde ke složitější situaci a nějaký vykuk se zabarikáduje v cihelné zástavbě, stačí přikázat tankům ke střelbě a následně opakovat přejížděcí proces. Budovy budou stejně dobře vymodelované a fyzikálně šéfované jako zbytek věcí ve hře. Tudíž žádný barák vám nespadne stejným způsobem jako ten předešlý. To, jak budou konstrukce koncipovány, oceníte zejména ve chvílích, kdy se tam bude někdo schovávat. Není lahodnějšího pocitu nežli si nechat tankem ustřelit kus budovy a zbytek použít k vašim soukromým záměrům. No, statik by vás tam sice nepustil, ale až TAK to ve hře nebude :). Konstrukce budov se také bude dát narušit jen lokálně. Pokud tedy s sebou budete mít specialistu na kladení náloží. Potom je to již jednoduché a ani vám nebude vadit, že nemáte podporu tanků. Přijdete k domu, vystřelíte si díru do zdi a vejdete úplně jiným koncem než jaký čekali vaši nepřátelé uvnitř.
Další věcí, kterou jinde nenajdete, je možnost stříhat si zde vlastní filmy. Zní to sice trošku ujetě, ale to nechám na vás, hlavní je, že to je další věc, kterou vás hra obdaří. Hutná strategie, která bude oplývat krásně dynamickou náplní. Pokud se naplní všechny naznačené věci ať již inteligence vojáků nebo grafické orgie, bude to další klasika v tomto herním žánru. A takto by to as mělo chodit, snažit se o nové a nové věci, které přitáhnou hráče a vývojáři si dokáží, že i v dnešních dnech jdou vymyslet nové postupy a vlastní zlepšováky. Hra je očekávána tento rok, bližší termín se zatím bohužel neví.
Nevypada to spatne :P
Tak tuhle hru chcu.
aha tak teda nejsu :(
Sem nadsenej snad to bude aspon z poloviny tak dobry jako Sudden strike pac ten je fakt mooc dobrej . Kdybi to bylo SUden v 3d grafice tak by to samozrejme bylo best .
Takze u me tzv. index ocekavani 100%
Je to velice zajimavy tema a sem rad ze se neustale rodi novy a novy hry s timto tematem.A doufam ze se snad i nekdy naskytnou hry strochu vecim zamerenim na poctatu II.sv. a ne jen na boj takze myslim tim nejaky RPG z prostredi III. rise nabo adventuru. Protoze III. rise nebyla rozhodne jenom hnusnej nacionalistickej socializmus kterej zabijel lidi (to mimochodem dela ajikomousi, GB a americani vod svich pocatku a nikdo je zato nesoudil ) ale jsou to io velice zajimavy poznatky vo vinaamice shaastre a stim spojeny zahady vrilu atd ...
na neco takoveho sem cekal uz se tesim az to vyjde... :D
uz se moc tesim lidicky :)
jaka je ta hra poradtemi chcu ji hrat ale nevim jak :D:D:D:D
moc pěkně to vypadá
su zvědavej kolik to bude zabírat a koštovat z kompa:))) ale stejnak to chcu
Už se těšim jak si to někdy zapařim. Podle toho co sem si tady přečetl to bude mazec.
Tohle vypadá,alespoň po grafické stránce naprosto ůžasně.A jestli bude hra i obsahovat to co se v rezenci píše(AI,taktika,různorodost atd..)tak o bude fakt pecka...se těším,akorát na svojí grafárně(Msi-GF 5900XT)to asi už moc šlapat nebude, asi rozbiju prasátko a poběžím pro novou:-D
Co je to za kravinu?:-D
mohli by to uz dat i na GP pac ja sem si uz tu hru stahnul a nemam to skym hrat :( poradim stahujte na zahranicnich webovkach s torrenty tam to najdete i crackly :))
o tomhle jsem uz cetl v nakym casopise-je to masakr :)
pánové co jsem viděl na stáhnutém videu k této "gamesce",tak tady bude něco moc dobrého.
Co se týče HW tak to ttaky bude asi vostrý. Doufám,že AI bude dle této recencze.S tím bouráním budov atd.se už dá mluvit o strategii.
S pozdravem a už se těším.....
mohl by to donést :-))
Ma to moc peknou grafiku a vubec to nevypada spatne ale na prvni pohled mi to v nekterych screenshotech (zvlast pak tech krvavych) hodne pripomina WarHammer
To dopadne jak Soldiers:Heroes of World War 2, graficky povedený, hafo možností, krásný likvidování objektů, ale hra samotná je nudná. Doufam že se ale mílim ;)
mozna to bude super hra ale nevim kde ji sehnat dobry ne :D
nechapu tenhle styl.. jo grafika je fajn..ale kcemu? RTS je prave pokdu vim od toho, abyste vzali 100 panacku a poslali je do boje.. kcemu to, ze je to takhle desne moc drobne a rozdilne? ze kazdy si dela jakoby sam co chce? Prece vyvoj jde do predu = RTS maji byt o tisici vojacich kteri jdou jeden jako druhy a bojuji.. tahle grafika by se hodila spis do onlineFPS nebo spis takticke strategie kde s par jednotkama mate neco delat....... ale do RTS kde mate stovky jednotek vsude?
1. nehodi se
2. nemate cas to sledovat..
Leda by holt nastala doba, kdy si clovek nic moc neuzije, jen da prikaz a sleduje jako v TV co se bude dit.. nevim no..
Tahle pařba by mohla bejt zajmavá .......
Strategie mě nikdy nebraly až do teď.
super hra celkem dost hratelna
paradna hra fakt
fakt moc dobrá hra!!!
skvela strategie