Velmi úspěšná série Command & Conquer by se dala rozdělit na tři větve strategických her. Klasická herní linie, kde se NODi přetahují o tibérium s GDI a která se nedávno dočkala oživení novým dílem (viz. naše recenze Command & Conquer: Tiberium Wars), dále osamocení Generals a trochu sci-fi série, zaměřená na alternativní realitu – Red Alert. První a druhý díl s datadiskem si získali obrovskou fanouškovskou základnu a tak bylo jen otázkou času, kdy dojde na regulérní třetí díl pojednávající o tom, co by bylo, kdyby se něco stalo, nebo naopak nestalo. Oznámení jsme se dočkali bezmála sedm let po předchozím dílu.
Zmíněné „kdyby" bude ve třetím díle povedená snaha sovětů o změnu světových dějin, když se v poslední chvíli před zničením (viz. konec spojenecké kampaně Red Alert 2) teleportují do minulosti, kde unesou Alberta Einsteina a tím změní veškeré věci budoucí (maličko analogie s klasickým českým filmem Zabil jsem Einsteina, pánové). Když se vrátí zpět do současnosti (resp. z jejich pohledu do budoucnosti, uff… je to nějaké zamotané) zjistí, že sovětský svaz je největší mocnost světa, spojenci sotva živoří a o svět bojuje třetí silná strana Japonsko, která by jinak byla (po svržení atomových bomb na Hiroshimu a Nagasaki) poražena. Dnes se holt nosí tři rasy a bylo třeba ji nějak do událostí dostat. Příběh, který navazuje na předchozí díl, jak vidíme, není nijak extra nápaditý, ale k lehké nadsázce série Red Alert určitě patří a co si budeme povídat, není to nejdůležitější. Vyprávění se ponese v duchu video sekvencí, které mají mít lepší herecké výkony známých herců, mají se nést v lehce komediálním a odlehčeném charakteru a mají mít úctyhodnou délku bezmála 200 minut.
Každá strana bude mít svou kampaň, přičemž Japonská se otevře až po dohrání předchozích dvou. Za každou stranu si projdeme desítku misí, které se budou odehrávat v různých časech světa jako je San Diego, Santa Monica, Amsterodam, Velikonoční ostrovy, Německo, Japonsko kolem známé hory Fuji a další desítky lokalit. Protože se příběh odehrává až po událostech předchozích dílů, budou k dispozici všechny zbraně a technologie, které jsme mohli v předchozích dílech vidět, případně o nich aspoň slyšet. Každá jednotka bude mít hlavní schopnost, na kterou bude specializovaná a mimo ní ještě jednu sekundární, která se může v boji hodit.
Spojenci
Spojenecká strana bude vlastnit pokročilé maskovací technologie, které reprezentuje tank Mirage, jež se objevil v minulém díle a dokázal se maskovat do podoby stromu. Tentokrát získá nově schopnost maskovat se do podoby čehokoliv, co je poblíž a nebýt tak nápadný. Oproti tomu bude mnohem snazší detekovat snipery, kteří dříve byli skoro neviditelní a nezjistitelní. Znovuoživení se dočká útočný pejsek, kterého známe z jedničky a jehož sekundární schopností bude omračovat jednotky štěkáním. Hlavní síla spojenectva bude ve vzduchu, kde budou jednotky této frakce dominovat. Například helikoptéra Cryo dokáže zmrazit a zmenšit nepřátele a úspěšná strategie bude stát na husté síti leteckých základen a podpůrných budov. K dispozici jim bude případně i plavby schopná Tanya.
Sověti
Sověti budou (jako v reálu) využívat své početní převahy a silných skupinových útoků, například pěchota zvládne házet Molotovovy koktejly. Vzduch budou jistit vzducholodě Kirov napěchované bombami, z dálky budou střílet rakety země – země z odpalovačů V4 rocket, ve vodě budou operovat ponorky Stingray a dost možná se dočkáme i bojových ledních medvědů. Jediný koho velmi pravděpodobně nepotkáme je Yuri, kterého jsme totiž vyprovodili ze světa v datadisku Yuri's Revenge.
Japonsko
Nová japonská rasa se bude hodně orientovat na vodu a třeba letiště půjde postavit dokonce pouze na vodě (jakási alternativa letadlové lodě, nebo umělého ostrova). Ostatně každá budova bude moci být postavena na vodě, ale bude to stát patřičný poplatek. Díky své technické vyspělosti budou využívat pokročilé plasmové zbraně a většina jednotek bude obojživelných. Lodě budou moci „vylézt" na pevninu, ale pouze skrze pláže, které se tak stanou klíčovými body v boji s Japonci. Sea Wing Bomber dokáže jak létat, tak se rychle skrýt pod hladinu, případně Tsunami tank bude smrtící nejen na souši, ale také jako operativní loď na vodě. Trošku podivně pak vypadá informace o samurajských jednotkách s laserovými meči nebo inteligentní delfíni.
Multiplayer bude mít asi největší lákadlo v kooperativním hraní, což je u strategie zatím dost věc nevídaná. Celou kampaň (ne jen jednotlivé mise nebo mapy) půjde projít ve dvou s kamarádem, případně s umělou inteligencí, kterou půjde i pomocí jednoduchých příkazů ovládat (útoč, braň, pomož mi). Bonusy za vyhrané mise a splněné úkoly se budou spravedlivě rozdělat mezi oba hráče a vzájemná pomoc tak bude odměněna. V případě nouze si budete moci předávat jednotky, ale ne finance. Ostatní multiplayerové módy budou klasické a budou stejné jako v Generals (velmi zábavná hra v multiplayeru, těch bezesných nocí). Hraní bude zaměřené na rychlé mise a jedna hra by neměla zabrat více než půl hodinky, což určitě přispěje k zábavnosti, stejně jako trošku odlišný bojový systém, ve kterém neplatí pouze kámen-nůžky-papír, ale trochu pokročilejší „výpočty". Trošičku nás zarmucuje, že ve hře nebudou přítomny nukleární zbraně, i když zbraní hromadného ničení se určitě dočkáme.
Z grafické stránky jsme zatím neměli tu čest vidět mnoho, ale i podle obrázků z oficiálních stránek s nízkým rozlišením vypadá grafika roztomile a velmi hezky. Její styl je tak trochu komixový a kreslený. Red Alert 3 poběží na enginu Sage, který byl použit již v C&C3, a který dostane do vínku některá vylepšení, hlavně co se týče vody, jenž bude pro boje hodně důležitá a využitelná. Například vpuštěním elektřiny do řeky vytvoříte velmi pěknou umělou bariéru a podobně. Engine bude optimalizovaný pro vícejádrové procesory a bude podporovat i pokročilý fyzikální engine (samozřejmě dostatečný pro účely strategie).
Vydání je zatím stanoveno na začátek roku 2009, ale dle neoficiálních informací je důležité, kdy se dostane na trh Tiberium, protože Red Alert 3 vyjde až po něm.