Na úvod je potřeba vysvětlit, či lépe řečeno objasnit, o jaký díl série vůbec půjde, protože z názvu to není patrné. Když se poprvé objevily informace o vývoji nového dílu série Command & Conquer, strhla se lavina spekulací, o který díl vůbec půjde. Později bylo zveřejněno kompletní jméno nové hry a to: Command & Conquer: Generals 2! Nicméně začátkem srpna tohoto roku oznámilo vývojářské studio Bioware, že název se mění na prostý Command & Conquer.
První díl Generals vyšel v roce 2003 a spíše než na hru jednoho hráče byl zaměřen na multiplayer. V tomto ohledu byl průkopníkem, protože do režimu hry více hráčů přinesl mnoho inovací. Ve hře byly hratelné, klasicky, tři frakce a to USA, Čína a fiktivní strana GLA.
Od prvního dílu však uběhla pěkná řádka let a nástupce ne a ne se objevit. Jakmile se však zrojily informace o chystaném druhém dílu, fanoušsci byli radostí bez sebe a po zjištění, kdo za hrou stojí byla radost vystřídána fanatizmem. Za hrou totiž stojí studio Bioware. Velikán herního průmyslu, který má na svém kontě takové megahity jako jsou série Dragon Age, Mass Effect či třeba MMO Star Wars: The Old Republic. Kvalita je tedy zaručena, neboť Bioware se vyznačují precizním a téměř puntičkářským vývojem a rychlým vydáváním aktualizací a záplat.
Proč si však studio slavné zejména svými propracovanými RPG hrami zvolilo strategickou hru, jako svůj další projekt? Dle slov samotných vývojářů to nebyla tak úplně jejich volba. Fanoušci se totiž nechali slyšet, že by právě druhý díl Generals měli vyvijet borci ze studia Bioware. A ti rozhodně neváhali a splnili tak jejich přání.
Nicméně je potřeba si uvědomit, že současní Bioware nemusejí být již tak kvalitní, jak tomu bývalo v minulosti. V září tohoto roku totiž z tohoto studia odešli jeho zakladatelé, doktoři Ray Muzyka a Greg Zeschuk. Ti po téměř dvaceti letech opouštějí herní průmysl a studio Bioware nechávají svým mladším kolegům. Kdo ví, možná, že tato inovátorská dvojice bude skutečně nepostradatelná a možná taky ne.
Může však nový díl z tak početné série nabídnout něco převratně nového, něco, co hráče zaujme a dokáže je u něj udržet? Věříme, že určitě ano. Nejen technologické inovace ale i nápady vývojářů ze studia Bioware mohou hru posunout zase o stupínek výše a dokázat tak, že C&C rozhodně nepatří do starého železa a na poli RTS her se s nimi musí počítat.
Na letošním Gamescomu se však podařil EA husarský kousek a to když vypustili informaci, která šokovala všechny přísedící a pozdějí zasadila podpásovku mnoha fanouškům série. Vývojáři se totiž rozhodli přejít na free2play model nazývaný také Freemium či některými odpůrci pay2win. Peníze totiž tvůrcům půjdou z tzv. mikroplateb, kdy si budou hráči moci koupit za realné peníze různá vylepšení atp. A právě toto naštvalo mnoho fanoušků, neboť tento platební model naprosto rozhází vyrovnanost soubojů. Zkrátka a jasně – kdo platí, ten vyhrává.
Největším lákadlem na hře však stále zůstává použitý herní engine. Vzhledem k tomu, že Bioware patří pod hlavičku EA, měli tu možnost využít pravděpodobně nejdokonalejšího herního enginu na světě – Frostbite 2. Ten je použít v Battlefield 3, Need For Speed: The Run nebo bude také v novém Medal of Honoru.
Můžeme se tak těšit na efektní podívanou, vyšperkovanou dokonalými animacemi či destruktivním prostředím. Frostbite 2 totiž není jen „hezká princezna“ je to nabušený systém, díky kterému může hra nabídnout mnoho zajímavých herních prvků. Jsou nepřátelské jednotky schované v městské zástavbě? Tak proč celé město nesrovnat se zemí?! Hráč zkrátka bude mít tu možnost ovlivnit destrukcí celou řadu skutečností.
Na internetu se objevily zprávy, které hovořily o absenci režimu jednoho hráče. Zapřičinil to mediální šum, který se kolem hry vytvořil a redaktoři předních světových serverů si špatně vyložili informaci, kterou oznámil šéf EA Labels. Ten sdělil, že ve hře singleplayer rozhodně bude, avšak nemusí tam být od začátku. Internetová komunita si to však vyložila po svém a to tak, že v C&C zkrátka singleplayer nebude! Opak je pravdou.
Tuto desinformaci nakonec šéf EA zahasil v rozhovoru. Hry v režimu jednoho hráče se rozhodně dočkáme ale hned od začátku nemusí být dostupná. Dočkáme se jí až v pozdějším updatu. Nevíme proč tomu tak je a co k tomu tvůrce vede ale důležité je, že singleplayer bude.
Mnohem zajímavější je však informace, že i přes počáteční absenci režimu jednoho hráče bude ve hře příběh, na který jsme od Bioware zvyklí. Tedy chytlavý, plný zvratů a zajímavých dechberoucích událostí. Vývojáři si vysloveně přejí, aby si hráč příběh naprosto užil a dojal ho. Toto se však dá předpokládat za módní trend, neboť hry s bídným příběhem jako by nebyly.
Podle hlavního designéra Jona Van Caneghema bude i druhý díl Generals pokračovat v kolejích prvního dílu. To znamená, že se hra zaměří více na akci, než na nějaké vyprávění příběhů. Díky Frostbite 2 půjde plynule přeskakovat z cutscén do hry a tak lidé, kteří si chtějí jen zahrát a nezajímá je příběh neemusejí být zdržováni.
Druhý díl Command & Conquer Generals vypadá na snad nejrozporuplnější díl celé série. Na jedné straně je část hráčského osazenstva, která hru vnímá velice kladně a to hlavně díky Bioware a na straně druhé je zbytek, kterým free2play režim vyloženě nesedí. Dokáží však klady převážit zápory? Mezi hlavní lákadla patří engine Frostbite 2, zkušenosti tvůrců a velký rozpočet, který si může EA dovolit. Mezi zápory bychom rozhodně zařadili free2play režim a absence singleplayeru (ten bude až v pozdějším update).
Hru očekávejte příští rok a to na platformě PC.