Po třech strategických hrách a dvou add-onech k nim je jasné, že ve světě Command and Conquer vládnou pouze dvě konstanty: zelené minerální krystaly překřtěné na tiberium a holohlavec Kane. Proto se není čemu divit, když Electronic Arts druhé jmenované konstantě vybuduje pomník v podobě třetího datadisku ve slavné sérii. Nutno dodat největšího datadisku v její historii, tedy pokud můžeme věřit mnohdy nadsazeným – a u EA zvlášť – reklamním prohlášením. Každopádně vypadá přídavek k Tiberium Wars s podtitulem Kane's Wrath výborně.
Příběh bude rozdělen do tří samostatných, ale přesto spolu souvisejících aktů. První úsek začíná po skončení druhé tiberiové války. Jen abyste se orientovali: to znamená návaznost na předešlý díl CaC: Tiberian Sun a jeho datadisk Firestorm. Společnými silami se GDI a NODu podaří porazit umělou inteligenci jménem CABAL, tedy aspoň se to tak zdá. Bratrstvo je přesto velice oslabeno a zejména z důvodu náhlého zmizení Kana neznámo kam se rozpadlo na mnoho znepřátelených fragmentů. Coby pravá ruka Kana budete muset celou organizaci znovu postavit na nohy a dovést ji k někdejší síle. První akt končí útokem na vesmírnou stanici GDI Philadeplhia. To je začátek třetí tiberiové války, kterou známe již z nedávného Tiberium Wars. Druhá kapitola se odehrává paralelně k událostem, jež jsme zažili v tomto titulu a osvětlí mnoho otázek, které z některých misí a renderovaných animací vyvstaly. Například jaké ďábelské plány osnoval Kane v sarajevském chrámu nebo co stojí za zjevnou zradou Killian. Třetí akt potom naváže přímo na následky třetí tiberiové války a zničení portálu mimozemských Scrinů. Přestože autoři jistě neodhalí vše (mnohé si určitě nechají do akčního Tiberia), rádi bychom se dozvěděli něco o významu artefaktu Tacitus, popřípadě o spojení CABAL s Kanem.
Novou kampaň tedy dostane pouze NOD, ale to není jediná nabídka, kterou Kanes Wrath na stříbrném podnose přináší. Electronic Arts chce podobně jako ve hrách Battle for Middle Earth 2, Universe at War či Dawn of War: Dark Crusade přidat do hry určitou „meta" úroveň. Namísto neustálého plění úkolů lineárním způsobem, případě jen s minimální volností výběru, se tak dostanete na dynamickou, globální strategickou kartu s územními hranicemi, základnami a armádami. Tento mód už bude hratelný za jakoukoliv z frakcí.
Na strategické kartě budete pohybovat jednotkami, jež tvoří tzv. „Strike Force". Z jakých bojovníků a strojů tyto výsadkové týmy budou sestávat, to si určí každý hráč sám. Podle toho, jak velké množství prostředků investujete do bází, si budete moct pořídit nové a lepší vojáky, tanky či letecké jednotky. Pokud dojde k jejich zničení v realtimovém výsadku, který bude mít formu klasické mise, nezbude nic jiného než sáhnout hlouběji do kapsy a armádu znovu doplnit. Pouze na globální úrovni vyrobené jednotky mají určitou permanentnost, samozřejmě jen do chvíle, než je někdo zničí. Ale je tu také možnost vyrábět svěřence přímo ve zmíněných misích. I tam si totiž vystavíte provizorní základnu, ale jednotky, které s její pomocí vyrobíte, na bojišti zkrátka necháte, ať už vyhrajete nebo nikoliv. Může to působit složitě, ale nic na tom není – vojsko se zkrátka skládá ze dvou složek a pro potřeby vyváženosti jedna jeho část bude získávat zkušenosti a doprovázet vás všude možně, druhá nebude mít dlouhého trvání a pomůže pouze na samotné frontě.
Už jen výběr hlavní frakce velmi ovlivní další průběh hry. Například na území ovládnutém Scriny se bude tiberium šířit nesrovnatelně rychleji než třeba u GDI, které se ho snaží vytlačovat. Překvapivě by všechny akce na strategické mapě měly probíhat tahovou formou, což dokládá snahu tvůrců povýšit klasické Command and Conquer na novou taktickou úroveň. Každá akce, jako je například výstavba budov, jednotek, pohyb či útok na protivníka, vás bude stát určitý počet bodů. Ty se odečtou z celkového konta a jakmile dosáhnete na nulu, tah pro vás končí a začne simultánní výpočet akcí vašich i přítomných nepřátel.
Přátelé multiplayeru, kterých je v Command and Conquer: Tiberium Wars opravdu velké množství, ale také nepřijdou zkrátka. Kanes Wrath má přinést dvacet nových map. To se však dalo očekávat, co nám však přijde jako skvělý a pro sérii zcela přelomový nápad, to je rozdělení všech tří frakcí na další tři podfrakce. Respektive zůstane klasické GDI, NOD i Scrin, ovšem z každé z těchto stran se odštěpí dvě platformy, tudíž celkový počet hratelných partají dosáhne nevídaného čísla devět. Jistě, subfrakce odštěpené z jedné matky se nebudou lišit nikterak drasticky, ale byli jsme ujištěni, že za každou se bude hrát odlišně, protože každá dostane do vínku zcela speciální útočné i defenzivní taktiky.
Autoři zatím poodhalili roušku zahalující subfrakce pouze v případě GDI a jejích odštěpenců. Přestože základní strany zůstanou zachovány, nemusí se ani ony obávat o přísun nových jednotek. Právě GDi tak dostane například Slingshot, což je neuvěřitelně agilní vozítko řadící se k nejrychlejším ve hře vůbec. Je vyzbrojeno několika flak kanóny, což z něj dělá fantastickou protiletadlovou zbraň. Helikoptéra Hammerhead transportuje vojáky, kteří dokáží střílet z její paluby. Pokud do ní usednou například Zone Troopeři s railguny, stává se z vrtulníku opravdu smrtící zbraň.
Od GDI se jako první odtrhli Steel Talons. Ti sázejí úplně vše na sílu. Jejich jednotky jsou dražší, ale také schopnější a výdržnější něž ty z mateřské frakce. Ovšem s letectvem na tom tito borci nejsou příliš dobře. Wolverine je malým mechem, hodícím se k průzkumu a likvidaci pěchoty. Titan je jako dělaný na drcení tanků a Behemoth je jednou z nejsilnějších jednotek v celé hře. Dokáže vystřelovat nesmírně silné projektily na velkou dálku. Je tu také tzv. Heavy Harvester, vyznačující se tím, že se do něj vejde skupina vojáků, kteří z něj pak střílí a tím zranitelného sběrače suroviny chrání.
Druhou odštěpeneckou skupinou GDI je ZOCOM. Jedná se o tým vytvořený speciálně za účelem operovat na území těžce zasaženém tiberiem. Jejich jednotky jsou nesmírně rychlé a dokáží svižně zlikvidovat více cílů naráz. Například Zone Raiders. To je shluk pěchoty, která vystřeluje granáty a páchá v řadách nepřátelských vojáků i tanků obří škody. Díky raketometům se hodí i proti letadlům. Dají se však lehko zničit. To platí i o Shattereru, jenž dokáže pálit po více cílích najednou silné výstřely. Je ale pomalý a tím i zranitelný. Obzvlášť efektivní je proti těžké technice a budovám. I ZOCOM má vylepšený Harvester, tentokrát je sběrač tiberia vybaven raketomety a dokáže tak odhánět i protivné letectvo.
Podobně odlišné budou subfrakce také u ostatních stran konfliktu. A právě to je jeden z největších důvodů, proč se na Command and Conquer: Kanes Wrath tolik těšíme. S velkou pravděpodobností totiž půjde o hodně obsáhlý datadisk, nabízející zajímavou, příběhově zaměřenou kampaň, nový mód se strategickou mapou a nakonec i celých devět válčících soupeřů. Pokud se tohle všechno naplní, budeme tu koncem března mít jeden z nejlepších datadisků všech dob.
Hmm, globální mód alá Earth 2150? Inu proč ne, ale ty tahové prvky tam.... no nevím no...
dobry no
možná už trochu přeplácaný....ale nechám se překvapit
mě osobně nejvíc bavily Command and Conquer : GENERALS a Zero Hour ty new co sou tedka budoucnost to nemusim www.shadowforce.tym.cz
Vypada to dobre ale asi to hrat nebudu
zlatej generals
Ujde ale hrat to nebudu
Stary dobry C&C:Generals a Zero hour
Nebo dobra strategie bylo C&C:RedAlert a datadisky :-) taky pecka :-)
aspon je co hrat po lanu 8-)
koukam nic novyho pouze opicarna po datadisku na generalse
jinak už by byla serie v hajzlu
Nevim nakolik je to přelomový, když víme že subfrakce byli už v Red Alert 2...
Ja furt nemužu jak jsou ti vojáci posraně velcí oproti těm budovám a tak :D:D třeba dvakrát větší než vchod :D:D jojo zlatej WiC
to byli takovy pecky že jsem si piblil kompl jak se mi to nelibilo
Hráli jste někdy Red Alert? To byly nejlepší díly týhle série a ne nějaký generalsy.
prestoze slo spise o pokus odklonit se od tiberia/Rusu, stejne, jak se zda vrostli generals do srdci vsem. Uz se tesim na dalsi LAN smazbu. ROZHODNE na generalsy vyzkousejte genialni mod Contra.
Jinak tato hra vypada moc dobre, grafiku mohli zlepsit, ale to se jeste nepochybne stane. Slozky NODu budou urcite zajimavy... Sakra neni to novejsi Zero hour? :D
a tiše závidí že normální playeři si to zahrát můžou ... Je to dost dobrá hra a že se ti nelíběj vojáčci nás nezajímá ... jde o to že tě hra baví a když ne tak to nehraj a neser se nám do toho ;) btw baví mě všechny díly série ;)
Nerikam ze tento dil nemusi byt spatny,ale jako stary dobry Red Alert 2 : Yury revenge a takovy to parby,to uz asi nic neprekona,hral sem to drive,obcas i ted a zahraju si to i v budoucnu :-)
Mel sem Generals ted mam Tiberium Wars a tohle vypada na dost slusnej dil.(rozhodne doporucuju)
Pls odkaz na stazeni full game bez exp disku
Je to super hra,nevim co tu všichni proti tomu máte...hrál sem úplně všechny díly C:C a kdo hrál C:C Tiberium Sun...tak myslim že ví,že je to pecka :) A myslim že s novejma jednotkama přibude možností se vyřádit :)
omfg... to je hezký asi jak chlupatá prdel... nemluvím jen o grafice, aby ste mě nechytali hnedle za slovo... ta přeplácanost, barevnost, a neuvěřitelnost je k popukání
A Generals nejsou špatná hra, ale myslím, že si vůbec nezaslouší přednonu C&C, páč tam vůbec nepatří. Nejde o to, že tam neni tibérium, to neni i v RA, jde o to, že se tam úplně jináč staví, než v ostatních C&C, nejsou tam ty video sekvence, vůbec to nezapadá do příběhu atd. Generalsy a ZH jsou spíše taková americká propaganda proti komunismu a terorismu.
Tak jako jestli tady ti vadí ta barevnost, tak až uvidíš screenshoty se SC2, tak se zbleješ. Ale nevím, co ti na tom vadí, mě ta grafika připadá docela gut. Určitě je lepší, než třeba ta Generalsí, třeba ti vojáčci tam, to jsem se musel zasmát... :-D
Páč totálně podělala celou sérii C&C.
ty sou podle me lepší ale kdo ví na tomhle se mi nelíbí.....no je to přeplcaný