Clive Barker je chlapík, který se živí tím, že vymýšlí věci tak, aby se druzí báli. Píše knížky, které se vám pak už ani nechtějí číst osamoceným, natáčí filmy, po kterých se bojíte dojít si na záchod a krom toho všeho si občas udělá výlet do světa, kde vy jste doma. Svět her, který vám připadá tak známý a domácí, že v něm možná máte jakýsi falešný pocit bezpečí. Není asi nic horšího než bát se tam, kde je pro vás doma, jak to udělá pan Barker tentokrát, si naznačíme právě tady. Předchozí kousky, na kterých se podílel se datují již od roku 2001. Jeho prvním herním počinem, při kterém asistoval byl Undying. Jestli pořád nemůžete z paměti vylovit, kdo je to vlastně ten Cliv Barker, tak název jednoho z jeho filmových děl Hellraiser vám jistě napoví. V roce 2005 dostal chuť na hru Demonic, která ale byla záhy zrušena a v tu dobu se již diskutovalo i o tom, že by to vlastně ani neměl dělat, když to neumí.
Jiné informace ale zase mluví o tom, že to bylo kvůli finančním problémům, nicméně Cliv si nedal říct, jelikož s nastoupivším rokem 2007 vstupuje do jedné řeky Barker ne podruhé, ale dokonce potřetí. Se svým Jerichem, které je již nyní hodnoceno jako hra pro dospělé (takže děti se třesou už nyní, co si budeme nalhávat) se nás chystá přepadnout koncem tohoto roku. Horory mají v podstatě dvě podoby. Jednou z nich je přístup, kdy se vám pomaličku, ale jistě vrývají do podvědomí, plazí se vaším mozkem a zlehka oťukávají vaše jednotlivé smysly. Když už jsou uvnitř dobře zabydlené, tak zlehka přitvrdí a vy se začnete bát, zůstanete sami, jen vy a vaše myšlenky. Druhou skupinou jsou jatka. Tam nikdo nic neskrývá, prostě všude cáká krev a tečou vnitřní orgány. Nevím co je horší, ale tady to podle všeho bude mix obou dvou. Příběh samotný je o tajuplném městě zvaném Al-Khali, které se čas od času objeví v arabské poušti.
Už to samotné nám jaksi napovídá, že něco není v pořádku. Místo kde v noci mrzne a přes den nešlápnete bosou nohou na písek je ostatně jako stvořené pro divné věci. Věci tak divné, že jejich samotná podstata je čisté zlo, ukryté za zdmi tohoto města. Nejčistší forma zla, jakou si dovedete představit, která je zde jen za jediným účelem. Možná jste o tom už někde slyšeli, ale jedná se o zničení světa, tak jak ho známe a celkem i máme rádi. – Možná ještě chvilku počkejte než usnete, ono to za chvíli bude zajímavější – Jako hráč se přidáte ke speciální jednotce :), které ponese název Jericho Team. Lidé v tomto teamu jsou vycvičeni k použití konvenčních zbraní a jsou opravdovými profesionály ve svém oboru. Krom toho, že umí střílet snad ze všeho co má hlaveň a jsou velmi dobří ve strategii, dokážou se také vypořádat s lehce nadpřirozenými jevy, pro což byli ostatně vycvičeni.
A tak jste vysláni jako team na místo určení: Al-Khali přesně v ten okamžik, kdy se město objevilo a ještě není příliš pozdě abyste ho mohli prozkoumat (a pozabíjet všechno uvnitř). A konečně se dostáváme k části hry, kde se to bude lišit od jiných podobných zápletek. Město samotné. Tento prvek ve hře bude zajímavý hlavně svou strukturou a tím, jak je to celé vymyšlené. Sami určitě také nesnášíte, když se konečně dostanete za nějakou zeď a ono ejhle, čeká vás tam to samé, musíte se dostat dál. Asi nejlepším příkladem uspořádání Al-Khali je ruská matrioška (taková ta tlustá babka, ve která je menší důchodkyně, v ní ještě menší, až nakonec nerazíte div ne na embryo). Tady to nebude ohraničeno takto komplexně, ale pouze zdmi. Jestliže se tedy dostanete za jednu z nich, máte velmi vysokou šanci, že tam bude další a pak zase další.
To by asi nebyl problém a jen by to zabralo více času dostat se až k jádru problému, jenže mezi těmito zdmi samozřejmě žijí vojáci, tedy spíše to, co z dřívějších vojáků zbylo. Zbylo to z nich poté, co se snažili dostat se tam, kam máte namířeno vy. Jednomu to zkrátka přidá na náladě, pokud vidí, jak může dopadnout. Aby hra nebyla nudná, tak za jednotlivými zdmi můžete očekávat velmi odlišná prostředí. Není to tak díky šikovnému architektovi, ale hlavně kvůli oblíbeným trikům s jinými dimenzemi. Můžete tedy počítat s tím, že čím blíže budete ke středu města, tím starodávnější prostředí na vás bude číhat. Jednoho také napadne, že to asi není první výprava do tohoto divného města, která kdy proběhla. Minulé civilizace zajisté také měly zájem na tom vědět, co je uvnitř a nějak to řešit. Samozřejmě je to pravda a vy tak potkáte celé skupiny vojáků, kteří zde byli před vámi.
Někteří z nich propadli zlu a půjdou vám ostře po krku, jiní si naopak zachovali svou důstojnost a rádi vám podají pomocnou ruku. Možná tedy není od věci promýšlet, koho sestřelíte a kdo by se naopak mohl hodit. Jen tak pro ukázku rozmanitosti zmíním, koho můžete potkat uvnitř hradeb. Jsou jimi britští vojáci z první světové, templářští rytíři, římští centurióni a sumerští kněží. Při vaší výpravě je potkáte všechny a k nim další. Jak hra bude pokračovat, vaše zbraně a dovednosti se kterými jste vstoupili do tohoto zakletého města, vám budou víc a víc k ničemu. Boje se stanou více brutálními, dalo by se říci animálními a ke slovu přijde vše, co jste se naučili po cestě, vaše jiné dovednosti nežli jen držet zbraň. Chtěli byste střílet za roh, umět používat telekinezi, mít „druhé oko“ nebo tak něco? Není to zatím moc potvrzené, ale hra by měla být těchto věcí plná a obzvláště k jejímu konci by tyto schopnosti měli najít využití.
Obavy z toho, čím hra bude, jestli „nudnou“ adventurou nebo něčím akčnějším již asi padly v momentě, kdy jste se podívali na video a nebo okolní screeny. Hra bude hororová FPS, kde vám půjde hlavně o to, jak přežít. Nebudete na to sám, ale jak jsem již zmiňoval bude, vás celá jednotka, kde to budete právě vy, jenž bude udílet rozkazy svým šesti spolubojovníkům. Systém vedení bude hodně podobný jako v jiných hrách, kde jste v podstatě schopni udělovat jen základní rozkazy, což pro většinu situací stačí. Pokud jsem na začátku zmiňoval rozlišování na krváky a nerváky, tak hra se přeci jen bude klonit asi blíže k té červenější verzi. Barker má evidentně nějaký skrytý problém, neboť rozříznutá holčička napůl, která na vás útočí vlastními vnitřnostmi mi zase až tak normální nepřipadá. Další nechutnosti na sebe nenechají dlouho čekat, jelikož je tu žena s nábytkem z lidského masa, muž přibitý na kříži velmi krutým způsobem, či maník, který si odřezal kůži kolem očí.
Vývojáři jsou celkem dost odvážní, protože se pro hru rozhodli využívat svůj vlastní engine Mercury. V dnešní době, kdy skoro všechno poběží na Unreal Engine 3 je to celkem risk, samozřejmě to ale neznamená, že není možné prorazit. Ostatně screenshoty mluví za vše a hra rozhodně nevypadá nějak špatně. Co bych ještě měl zmínit ke hratelnosti, tak je fakt, že se mezi jednotlivými postavami můžete přepínat a díky tomu budete mít přístup k mnoha zajímavým schopnostem, které se budou samozřejmě lišit. Ve hře také budou jednotlivé minihry, díky kterým se také trochu roztříští upjatost na hlavní příběh hry. Na konec něco pro zajímavost a tím je, že na konci hry Undying si Barker namluvil hlavního bosse, kterého jste museli zabít, abyste se dostali na úplný konec. Bude zajímavé sledovat, jestli tomu tak bude i tady nebo se na to protentokrát vykašle.
na pytel ale i kdyz...
ja se bojiiiim ale grafika je pekna ze by se ji nelek ani grafik :D
no hra vypada dobře ale hororovy pařby mě nějak neberou mam řači CoD 1
Jestly to pujde na mim pc. Uz se tesim na demo.
Konečne nástupce Clive Barker's Udying. To byla perfektní hra. Neviděl sem nikde lepší horrorovou atmosféru. Myslím, že jinde ani lepší nebyla (fuj když si vzpomenu na Aarona). Mimochodem Clive Barker byl nebo je (nevim jestli uz je posmrti) spisovatel a toho Hellraisera napsal stejne jako spoustu dalsich knih
Mno to video je pekne na hovno! Ale jinak s toho clanku a s tech obrazku to vypada docela good
Kliknu na screen a ukáže se mi úplně jinej...Fixněte to.
Doufam ze to vyjde a bude to dobra horrorova parba s hutnou atmosferou - hnet bych si zaparil- ale vypada to docela jako prachvobycejny jatka!
tak tohle bude nařez doufam že to bude stejně hratelny jak ten dil predtim ale uz nevim jak se jmenoval nejakej unding :)))
lepsi videjko je tohle :) https://www.youtube.com/watch?v=MLgFuX_ulrc&mode=r
elated&search=
Věř tomu, že pokud se vývojáři drželi atmosféry předchozího Undying, tak to nebude jen tak ledajaká střílečka. Jatka to budou, to ano. Spousta krve a mrtvol a podobně (nebude to ale ale žádna řežba do hord zombiků, kde za každým rohem kde jich za každým rohem potkáš dalších deset), taky to není hra pro děti (jak již bylo řečeno v recenzi). Vim jaký byl Undying, a jestli se jim trochu řídili, tak je opravdu na co se "tešit", bububu :) .
..Call of Cthulhu taky nebyl špatnej, na to že to dělalo stejný studio jako Oblivion. :)
..... podle grafiky zbraní , achopností takovejch věcí bych si to zahrál ale jelikož em posera tak asi radši ne=D
Co si myslel tim, na to , že to dělalo stejný studio jako Oblivion? Tobě se Oblivion nelíbil?:-P... =).... podle mě je to jedna z nej. her=)
Nepřipomíná vám to tak trochu Heretica?Mě teda dost....jen víc propracovanej
nějak nesouhlasí náhledy s plnými obrázky!
totalni pitchovina
Fakt dobry. Clive Barker vi, jak na to. Japonskej styl je takovej, kde jsou maly holcicky, ktery vas chtej sejmout. Jeho styl je o tekoucich vnitrnostech...ani vam nevim, co se mi zamlouva vic :D
Zdarex
to si toho opravdu nikdo nevsim? tje to Clive Barker, nikoliv Cliv Barker :) ale jinak peknej clanek, hra by mohla byt zajimava, ovsem davam prednost hratelnosti pred grafickym pozlatkem
Včera jsem četl tenhle článek a pak jsem měl noční můry :-/ Klepu se ještě teď když si na to vzpomenu, v tom videu měli alespoň zbraně, já měl jen baterku :-)
Kdy to má vyjít?
:-( fuj to bych nehrál nikdy v životě...
Oblivion je docela pěkná hra.
1) ujetá HW náročnost
2) level list
3) hlavní linie sux
4) silnej odklon od Morrowindu, zjednodušení a ne zrovna správným směrem
5) nevyvážený, nevyvážený, nevyvážený
6) plus je, že částečně se to zlepšilo s Shivering Isles, mínus, že jsou tam další bugy..bug bug bug.. ale to je celá série TES, takovej Dagerfall :D
cest myslim ze to bude pecka zajimalo by me jestli nekdo vi jake vsechny filmy natocil nebo na kterych spolupracoval mam uz od nej peknou sbirku a chcu viiic!
jj vypada to jako Heretic v lepsi grafice :D
dete s tim doprcic, Oblivion je ta nej GooD game, co ste kdy mohli parit... A kdyz uz tady mluvis o krvavych hw narocich - Skus si to porovnat s Gothicem... Na kazdem stroji, co se ted da koupit - nemyslim v pc bazaru, oblivion rozjedes castecne bez sekani... Kdyz sem to na mem 3 roky starem pc srovnaval s gothicem 3, tak se to proste nedalo... Oblivion byl po vsech strankach lepsi... Jesi mel oblivion bugy, gothic jich mel tisice zavazny, jestli se mi oblivion minimalne gribbal, z gothicu se mel jen skarede fotky a moje hdd se pomalu nezastavilo... Gothic se mi ukladal 10 min, naproti tomu oblivion 10s... Kazda lokace gothicu byla na smrt - jen pocatecny loading - stopoval sem - 38min.. Naproti tomu oblivion 1.1min. Co se tyce grafiky - oblivion byl na stredni a gothic na nejnizsi... A celkove, kdyby v tom gothicu nebylo vsecko zabalene a ruzne vselijak skomprimovane, bylo by to rozhodne hratelnejsi pro vetsinu stroju... A to nepocitam realistickou grafiku Oblivionu... Mimochodem Daggerffal je dost hruba gamesa, i kdyz obsahuje chyb, jak ementál dír... doporucuji tuto stranku - http://daggerfall.bonusweb.cz/ - dozvis se vic o tak legendarni hre, jakou daggerfall bezesporu je:)
Pro blbé a nechápavé... S Gothicem III.