Zajisté si pamatujete časy, kdy jsme toho ve hrách moc dělat nemohli. Nemluvím o úplně prehistorických kouscích pro PC, kdy jste nesledovali běhající panáčky, ale přesouvající se písmenka, jenž svůj pohyb naznačovala změnou z písmene O na písmeno V. Potom přišly vymakanější hry a za čas jsme již byli v prostoru. Královsky jsme se bavili, ale z dnešního pohledu se jednalo o statické hry, kdy jediným, co jsme mohli nějak ovlivnit, byli nepřátelé, kteří šli zastřelit. Kromě nich šlo také o to sbírat kartičky na vstupy, luxovat lékárničky a velikou veselicí bývalo rozstřelení nějakého toho barelu s naftou. Postupem času se podařilo odstranit i tyto nešvary a v současné době se těšíme z her, které jsou velmi interaktivní a dá se v nich hýbat kdečím. Programovaná fyzika je již nedílnou součástí herního světa a společně s nimi jde také hardware, kde se v tomto ohledu vyvinul PhysX chip.
Hra, o které si budeme povídat, vám nabídne žánr FPS, kdy se ve sci-fi prostředí dokonale vyřádíte ve střílení, běhání a ničení okolí. Původně tato hra vyšla jako technologické demo právě k onomu chipu, o kterém jsem psal. Začalo to tak, že na jaře tohoto roku se dostal do studia prototyp této karty. Jelikož se jedná o poměrné malou společnost, zabývající se vývojem her, pochopili to jako svou šanci a zkusili udělat krátké demo, které by umělo vyždímat kartu tak, jak si zaslouží. Byla to pak hlavně odezva hráčů, kteří dali najevo, že hra i s jejími principy se jim líbí a zajímá je. Artificial tak dali dohromady druhý team lidí a řekli jim, ať se hře věnují naplno. Statické věci se nacházely i v technologickém demu, na kterém to všechno začalo. Revolution je již značným posunem kupředu a takové zbytečnosti zde už nepotkáme. Podle toho jsou také navrhovány jednotlivé objekty, chcete-li budovy. Ty nejsou z pevné geometrie, ale z dynamických objektů, které samozřejmě umí daleko pružněji reagovat na vaše činy.
Díky tomuto systému můžete bourat jednotlivé části jako jsou například schodiště nebo nosné sloupy. Simulace by měla dokonce jít tak daleko, že na vás budou pršet jednotlivé kousky odstříleného betonu, ale to samozřejmě uvidíme až v praxi. Nemusíte se bát, že pokud nebudete mít kartu, jenž bude podporovat PhysX, tak si nezahrajete. Samozřejmě budete ochuzeni o kvalitní a dech beroucí triky, ale hra poběží i čistě softwarově. Naprostým minimem pro tuto hru budou karty generace GeForce 6800 či ATI X800 a pokud máte GeForce 7900 nebo ATI X1900, tak můžete nastartovat další skupinky efektů, které se již svým výsledkem skoro vyrovnají PhysXu. Síla procesoru, na kterém hra poběží, zatím není známa, ale mluví se o kmitočtu okolo 2GHz. A jak to celé bude fungovat? Jde v podstatě o jeden veliký multiplayer, jako jsme to již mohli vidět u UT nebo Quake3. Myslím že tento systém docela funguje a pokud zrovna nemáte po ruce kamarády, tak si to vyzkoušíte proti počítači.
Zde budete mít možnost vybrat si jeden ze tří charakterů, kdy se každý z nich bude lišit svými vlastnostmi a hlavně potom tím, na co bude zaměřen více. Existují zde totiž dvě velké skupiny dovedností, díky nimž budete pro ostatní nebezpeční. Jednou z nich je ovládání klasických zbraní, druhá se pak opírá spíše o vaše mentální schopnosti. První z nabízených je Guardian. Cyborg, který byl původně vyvinut jako útočná jednotka, která nemá moc myslet, ale zato rychle zabíjet. Díky tomu vám jistě dojde, že psychické schopnosti tohoto jedince budou na bodu nula. Tento handicap si zase umí nahradit tím, že v každé ruce může třímat jednu zbraň a tím jsou myšleny i ty těžké kousky. U kombinací zbraní to ale nekončí, protože každá má své specifické vlastnosti a mody střelby. Díky této variabilitě se i bez mentálních dovedností celkem vyřádíte. Dále díky své ohromné síle dokáže Guardian vyskočit vysoko do vzduchu, přičemž v momentě dopadu vyvolá úctyhodnou rázovou vlnu. Pokud nemá obě ruce plné zbraní, umí se volnými končetinami ohánět a rozdávat mocné rány. Volba této jednotky bude asi nejspíše pro hráče, kteří preferují přímou cestu, nežli hledání duchovenstva.
Druhou nabízenou možností jsou Black Ops. Dali by se také nazvat zlatou střední cestou, protože vám musí být jasná jejich univerzálnost. Umí totiž jak se zbraněmi, tak i s psychikou. Záleží pak jen na vás, co se vám pro danou situaci bude líbit. Třetí a zároveň posledním v řadě je Bishop. Produkt tajného experimentu, který kdysi býval lidskou bytostí. Nadopovali ji drogami a k tomu ještě upravili implantáty. Výsledkem je živoucí síla, která nemá zapotřebí používat žádné zbraně. Triky, které ovládá, jsou samy o sobě dost mocné, ostatně posuďte sami. Prvním příkladem by mohly být obrovské koule z předmětů, které se válí po okolí, umí je zformovat a hodit kam se mu zachce. Dalším dobrým kouskem je chycení čehokoliv a následné rozdrcení. Umí také vytvořit vlnu z jakéhokoliv bordelu, kterou po vás s klídkem pošle, či obklopení se štítem z obdobného harampádí.
Přestože hra je podávána jako multiplayer, tak se zde najde i nějaký příběh. Časově se budeme pohybovat v nedaleké budoucnosti, kdy se tajná vládní organizace rozhodla zdevastovat planetu. Vy máte množnost buďto se k nim přidat a nebo se dát ke zbytku světa a zkusit jim v tom zabránit. Nečekejte ale žádné hlubokomyslné výpravy, kde byste něco řešili, půjde o čistou akci. Pokud budete hrát na vašem stroji doma, tak budete omezeni jen tím, jak silné železo v něm budete mít. Jiná situace nastane v okamžiku, kdy se budete chtít pobavit s živými protivníky. Bude hrozně moc záležet na tom, na jaký server se připojíte a „šizení,“ bude v úbytku efektů. Tím se myslí například menší počet úlomků, které budou létat vzduchem.
Z modů pro multiplayer můžete očekávat klasiku v podobě Deathmatche, CTF a Assaultu. Jako vylepšení vaší postavy může sloužit power suit, který bude vybaven zbraněmi a nebo obří tank, do kterého se bude dát nalézt. Jako jednu z posledních informací bych rád uvedl, že zde budou levely pouze pro HW hráče, kteří budou vlastnit PhysX čip. Servery pak budou umět rozlišit, kdo má jakou konfiguraci, takže nemusíte mít strach z toho, že by vás pomíchali dohromady s těmi druhými, kteří budou mít co do grafiky silně navrch. Datem vydání pro tuto hru je stanoven prosinec tohoto roku.
W0W
vypadá to dobře ale moje železo to asi moc neutahne :-(
ne diky :) az bude Ageia brana jako klasika, pak se zacnu rozhodovat :)
tak nejak :)
Hmm vypada to že ted uz mít doma Béčkovej stroj nestačí :-(
A proto raci zustanu u Call of Duty 2
**
proč se tomu všici divíte ach ta grafika :D...dyť tohle info je starý takpůl roku a dýl :D...od doby co se chystala aegia karta :D...
jo a mimochodem jediná hra spodporovaná touto kartou to není ... je jich asi 10 možná víc....ale ty hry teprve budou vycházet ;) :D.. např... Unreal Tournament 2007, české Alpha Prime, RTS Rise of Nations: Rise of Legends, Vanguard: Saga of Heroes, Sacred II, Loki, DogTag, Fallen Earth, Diabolique, Warhammer MMORPG, Crazy Machines 2 a dalších 20 do konce roku oznameno...
http://bfgtech.com/physx/index.htm - uplne dole jsou vypsány a nahoře požadavky a parametry ;)
ale jinak mohla by to být revoluční karta :)
nevite jak udelat aby to demo slo na 64 voknach?
...už PhysX podporuje, ale de i bez karty stačí mu jenom ovladače. Tohle Info je fakt starý, asi článek na zaplácnutí místa:) Jinak to demo tu kartu potřebuje, ne?
Doufám, že pokud se nějaká herní přídavná karta prosadí, bude to Intia (AI akcelerátor). Třeba GRAW - fyzika i grafika skvělá, ale protivníci dmnc sama. Pokrok v AI by znamenal víc než jen stálé zlepšování grafiky/zvuku/fyziky. Optimální by byla samozřejmě kombinace :)
...myslim že tu naše porocáky ještě utáhnou..spíš vývojáři by s ní měli máknout:)
byl mi smazan prispevek... PROTESTUJU !!!! :))
Nevjeřím že to nepojede na nižší než GF 6800