V Lispku prezentovali čeští IDEA Games ve svém stánku umístěném na kraji Business Centra dva své hlavní tituly. Největší zájem přitom byl o sakramentsky dobře známou značku Arma, konkrétně její druhé pokračování. Z ní jsme vám ostatně poskytli i naše vlastní dojmy. Malinko stranou byl už novější projekt oznámený letos v srpnu. Nejde vlastně o úplně originální titul, který by tvůrci vymýšleli od podlahy. Trošku starším hráčům určitě není jméno Carrier Command cizí. Stejnojmenná původní akční hra totiž vyšla v osmdesátých letech na Amigu, ZX Spectrum, Commodore 64 a další herní konzole. Dokážou s tímto starším herním principem v moderním zpracování v dnešní době uspět? O čem vlastně celý koncept pojednává a jaké inovace pro nás v Bohemia Interactive Studio u Mníšku pod Brdy připravují? Vyšťourali jsme pro vás všechny dostupné informace, a proto se na to rychle pojďme pustit.
Historie je sice vcelku nudná a nezáživná, přesto u ní ještě chvilku zůstaňme a pojďme si připomenout původní Carrier Command. Ta vyšla přesně v roce 1988, a proto právě letos slaví dvacáté výročí. A i když v dnešní době už není až natolik všeobecně známá, v podvědomí ji má určitě mnoho starších hráčů. Po vydání totiž sklidila obrovský úspěch a zamiloval si ji nejeden náruživý hráč. Právě jim chtějí čeští vývojáři umožnit znovu prožít všechny ty krásné chvíle, navíc v hezkém vizuálním kabátku. Bohemia Interactive Studio získalo od původních tvůrců kompletní licence, takže si s celým konceptem mohou dělat prakticky co chtějí. Vylepšení se dočká i celková hratelnost, která má být intenzivnější. A samozřejmě nebudeme ochuzeni ani o skutečně moderní next-genové grafické zpracování.
Teď už si řekneme o samotném principu celé hry. Carrier Command je něco mezi simulátorem jízdy vozidel a strategií v reálném čase, v níž hráči ovládají robotické vznášedlo. To skutečně není dělané podle žádné reálné předlohy, ale tvůrci původní hry bylo vytvořeno s fantazií přesně pro požadavky hratelnosti. Všechno dění se odehrává v blízké budoucnosti, kdy tým vědců vyvinul právě dva robotické letouny. Ty měly být určeny ke zkolonizování mořského souostroví skládajícího se z šedesáti čtyř ostrovů. Naneštěstí však byly tyto moderní vznášedla ukradené teroristickou organizací. Ti s nimi mají podobné plány – taktéž obsadit zmíněné ostrovy, ovšem využít je k samým špatnostem. A na hráči zůstává nelehký úkol použít méně dokonalé dopravní prostředky, získat pod svou kontrolu všechny ostrovy a zničit nepřátele včetně jejich techniky. Na svou dobu šlo rozhodně o zajímavý a vcelku originální příběh, který však dle našeho názoru může zaujmout i v dnešní moderní době. Pokud jste snad původní hru neměli možnost vyzkoušet, což je dost možné, můžete se pod tímto odstavcem podívat na původní screenshoty. A ti co Carrier Command znají si určitě moc rádi zavzpomínají.
Tolik zhruba k původní originální hře, nyní se již nebudeme vracet do minulosti, ale zaměříme se naopak nabudoucnost a to sice Carrier Command: Gaea Mission. Ano, právě tento podtitul totiž moderní předělávka ponese. Cíl a základní kostra příběhu bude stejná, jen k jeho splnění budeme mít větší množství nástrojů a různých vozidel. Všechno se odehrává v nehostinném prostředí, po němž se můžeme pohybovat naprosto dle libosti a četné prozkoumávání bude v podstatě klíčem k úspěchu. A právě objevování by vás mělo neustále motivovat a nenápadně pošťouchávat stále dál a dál až k tíženému úspěchu. Působit budeme v kolonii Taurus a na bojišti vystupujeme v roli United Earth Coalition (UEC), za něž si projdeme celou kampaň proti Asian Pacific Alliance (APA). Právě ti totiž dominují apokalyptickému konfliktu po celé zeměkouli. Bojovat budeme ve vzduchu, na zemi, ale i na moři. Carrier Command: Gaea Mission má zajímavě skloubit akční hru z pohledu první osoby a nutností skutečně strategicky kombinovat a plánovat. Zapomínat nesmíme ani na obranu, vývoj a těžbu, abychom měli dostatek surovin pro další postup a obsazování nepřátelských ostrovů. Neobejdeme se ani bez pohotového přemýšlení, protože všude se budeme muset chovat malinko jinak a využívat odlišnou taktiku. Velmi účinným bojem přitom má být odříznutí celé logistické sítě nepřátel. Zkrátka evidentně bychom měli mít skutečně plno možností i volnosti, jak tu kterou situaci vyřešit.
K dispozici bude velký počet futuristických zbraní. Některé z nich si můžeme již nyní blíže představit. Například Plasma Cannon je hodně těžkou zbraní, kdy pálíte obrovské rozžhavené železné koule, které zaručeně každému cíli způsobí značné poničení. Hodně rychlé a kompatibilní jsou potom Apollo Missiles, tedy řízené střely na střední vzdálenost. To pomocí Gatling Gun lze rychle za sebou pálit opět ohnivou, doslova kovovou bouři. Cruise Missile jsou jednotlivé ničivé destruktivní střely. Ovšem můžete s sebou vést v lodi pouze jednu jedinou. Poslední tady máme pro změnu obrannou zbraň. Defense Drones jsou automatickými vzdušnými zbraněmi, které se sdružují do speciálních formací, aby chránili lodě. A jakmile se přiblíží nepřátelské vozidlo do určité vzdálenosti, zaútočí na něj a současně blokuje přicházející nebezpečné střely.
Hodně variabilní a originální budou také dostupná vozidla. Walrus je vozidlo na šesti kolech, pořádně opancéřované a poradí si výborně jak ve vodě, tak na zemi. To se může hodit při mnohých útocích. To Manta je pro změnu zástupcem leteckých vozidel, které navíc disponuje mnoha kompatibilními zbraněmi na útočení. Snad hlavní budou Carriery, konkrétně například Survey Vessel z C třídy (pojmenovaný Green Dragon) byl přestavěn přesně pro potřeby této mise na Taurusu. Ty byste však měli vidět hlavně coby nepřátelské jednotky, vybavené hodně pokročilou technologií. Ovšem i vy je postupem času objevíte a budete si je moci upravit přesně pro své potřeby. Tato jednotka zároveň slouží jako mobilní základna pro rozdávání příkazů.
Carrier Command Gaea Mission vypadá hodně lákavě a zajímavě, byť jde o „pouhý” remake stařičkého hitu. Českému vývojářskému studiu opravdu věříme, že odvede kvalitní a precizní počin, který zvládne dotáhnout až do samotného konce. O tom všem nejlépe vypovídají slova šéfa Bohemia Interactive, Marka Španěla, který prohlásil: „Když jsme poprvé slyšeli o možnosti vyvíjet hru postavenou na původním Carrier Command, byli jsme značně překvapeni. Pro nás to totiž není jen nejvíce inovativní hra kterou jsme kdy hráli, ale především jde o titul, jež do značné míry ovlivnil naše herní chutě a motivoval nás pustit se sami do vývoje. A právě z toho nakonec vznikla první forma Operace Flashpoint s podobnou otevřenou hratelností a smyslem pro simulaci herního světa.” Na vývoji spolupracují i Black Element, z nichž oznámení vývoje tohoto titulu komentoval jeho vedoucí Otakar Nieder: „Příležitost vytvořit tuto hru pro nás není jen obrovská čest, ale i příležitost převést milovanou legendu do next-gen grafiky.” Bohužel v Bohemia Interactive mají v současné plné ruce práce s dokončením Arma2, a proto se stále tento titul nachází maličko v ústraní. A s tím je také spojeno datum vydání. Již nyní jasně prohlašují, že se ho dočkáme nejdříve začátkem roku 2010. Dostat se přitom má jak na PC, tak konzole PlayStation 3 a Xbox360.
sice mi Carrier Command nic neříká ale tohle vypadá na pořádnou pecku akorát myslím že datum 2010 nedodrží
Spíše mi to připomíná "Hostile Waters: Antaeus Rising", kde začínáte s mateřskou lodí a jedním výsadkovým letounounem. Loď je poslední své třídy, která je schopná si materializovat z natěžených surovin lodě, zbraně, apod. Také válčíte s jinou frakcí o ostrovy. Link na screenshoty ainfo přikládám níže.
viz. http://www.abcgames.cz/default.asp?p=screenshoty_zobraz&ID=1940
Že se někdo pokusí oživit tuhle straou legendu jsem nečekal!
Pokud se jim podaří vytvořit alespoň poloviční hratelnost co byla v původní hře, bude to super.
RE: Sinogard
Spíš mi ta tebou prezentovaná hra připomíná Battlezone z PCček :-)
Ono her na podobný způsob pár bylo, ale až v pozdější době - Battlezone, Uprising ...
carrier command je jedna z mych nejoblibenejsich her :D
Ke komentum predemnou: Antaeus je neoficialni pokracovani Carrier Commandu a podle autoru prave kombinace Battle Zone a carrier command :)
To ze nekdo pracuje na carrier command remake neni novinka - dva nezavysli vyvojari pracuji uz roky na free verzi (kazdy na sve) ... ale nemaj prachy a moc rychle jim to nejde, sou na to samotni :) Takze kdyz na tom pracuje vyvojarske studio, tak je to super, pac se toho urcite dockame :D
No hlavně Carrier Command bude podle slov Marka Španěla simulátor takže nevim jestli to bude moc lidí bavit :)
... vypada to skvele
no vypadá to zajímavě, určitě si to objednám..
dašlí pařba no uvidíme..
vypada to hafec dobre
tag to bude malo hukot kra tesim se nejvic..........
vyzera to riadne....ale cas ukaze uvidime kedy a ci vbec to vyjde
fakt to vypadá zajímavě ale sem opravdu zvědaví na rok vydání a na to jesi to rozjede moje pc :-D
mozno to stihnu, no podchybujem. Typujem ze to vyjde tak o rok neskor. vypada to zaujimavo, no aj tak by ma to nebavilo:)
tak tohle bude ... tesim se =)
jestli se jim to povede alespon tak jak to vypada...bude to minimalne good :D
Velmi zajimave, mneco noveho a neozkouseneho...Johoho
zlatý český ručičky ;-)
Carrier Command byla jedna z nejlepsich simulacnich her na spectru (tam se objevila driv nez na pc) a 3D grafika (byt vektorova) nebyla prilis castym jevem :).
vypada to celkem slusne ale ja tenhle typ her moc nehraju!
ikdyz mozna to zkusim
jojo dalsi slibna parba
mozna skusim ale nevidim to dobre
no nerikam nic vypada to luxusne!!!
Bohemia Interactive jsou nejlepší
A já už se těšil, že vyjde takovej českej Mass Effekt, ale tohle bude taky pecka.
cool :))
vypada to good.Na to ze je to pocitacova garafika tak a zenska vubec nevypada spatne:D:D:D ze
to ujde
vypada to zajimave
tak toto vyzera wazne dobre aj hratelnost vsetko :)
Budeto podle mě více než dobré!!! :)
tak tu hru chcem
docela dodrá střílečka
vypadá to dost dobře
je to super
to bude asi dobrý snat mě to nekdo pučí :)
to bude asi dobrý snat mě to nekdo pučí :)