Druhá světová válka… Největší konflikt v historii lidstva, v němž zahynuly desítky milionů lidí. Konflikt, který změnil geopolitickou tvář světa. Jistě se shodneme na tom, že 2. sv. válka si zaslouží být zkoumána ze všech možných pohledů. Zabývají se jí filmy, knihy, učebnice. A dokonce i virtuální zpracování těchto monstrózních jatek má něco do sebe: průměrný teenager, který se o dějiny zajímá jen okrajově, ale u počítače stráví několik hodin denně, totiž dostává možnost seznámit se s hybnými událostmi války „na vlastní kůži.” Díky hrám si vyzkouší invazi do Normandie (např. Medal of Honor: Allied Assault), prožije bitvu o Stalingrad (Call of Duty) – anebo se virtuálně zúčastní největší výsadkové akce v historii: operace Market Garden. A právě operace Market Garden je námětem připravované hry Brothers in Arms: Hell´s Highway (BiA: HH).
BiA: HH je třetí pokračování série válečných her z dílen studia Gearbox. Opět se chopíte role seržanta Matta Bakera, abyste se ve společnosti chlapů ze 101. výsadkové divize zapojili do urputných bojů v Nizozemsku. Jestliže vám jméno Matt Baker nic neříká, nemusíte se bát, že byste se bez znalosti předchozích dílů cítili ztraceni: BiA: HH nabídne jakési rekapitulační intro, které nováčkům umožní poznat, co všechno Matt a jeho „bratři ve zbrani” prožili. Bylo toho věru dost, ale proti Hell´s Higway, pekelné cestě, to byla jen procházka růžovým sadem.
Bratři ve zbrani
Pokud jste hráli předchozí díly, pravděpodobně máte dost jasnou představu, jakým způsobem bude probíhat boj proti německé armádě. Matt Baker – a ani nikdo jiný z jeho kolegů – není žádný Rambo, s pokřikem „Banzaaaaiiii” a bezhlavým útokem se dostanete leda tak na onen svět. Což není zrovna ideální vojenský postup. Série BiA se drží stranou od ostatních – odpusťte nám to slovo – tuctových stříleček z druhé světové. BiA totiž vyžaduje kooperaci všech členů jednotky a též je třeba synchronizovat i práci celých týmů, abyste přežili válečné peklo. Matt přímo rozkazuje příslušníkům své čety, může však ovlivňovat i akce dalších dvou podpůrných týmů, jež sestávají z kulometčíků a vojáků vyzbrojených bazukami. Dostanete-li se tedy do situace, kdy ze své pozice nedokážete beze ztrát překonat německé opevnění, přijde vám skupina „bazukářů” opravdu vhod. Pro zdárné splnění mise je precizní spolupráce prostě klíčová, bez ní se nikam nedostanete. S ovládáním spolubojovníků by vám neměly nastat problémy: pokyny rozdáte stiskem pravého tlačítka a následným najetím myší na cíl – zbytek si už „domyslí” AI. Vy tedy “jen” určíte jakousi globální strategii, s otravnými detaily se pak vypořádá umělá inteligence, jež má opět být na vysoké úrovni.
Market Garden
Dne 17. září 1944 se z oblohy na holandskou půdu sneslo 35 tisícovek mužů, jejichž posláním bylo obsadit několik důležitých mostů přes řeku Rýn, aby tak otevřeli obrněným jednotkám spojenců cestu do Německa. Blížil se konec války, porážka nacistů už byla jen otázkou času, jenže houževnatí Germáni nehodlali svou kůži dát lacino – a vy to dost tvrdě pocítíte. Coby příslušnici 101. výsadkové divize dostanete za úkol obsadit most v Bestu, jenže to se vám – v souladu s historickým vývojem – nepodaří. A tak vám nezbude než se vydat do nedalekého Eindhovenu, kde se též nachází most, který vyhovuje spojeneckým plánům. Netřeba říkat, že si projdete vpravdě „pekelnou stezkou”, než k vytouženému mostu dorazíte. A dobytím Eindhovenu potíže zdaleka neskončí – Němci se vzmůžou na rozsáhlou protiofenzívu, která dost drasticky zhatí plány spojenců. BiA: HH si klade nelehký cíl: snaží se komplexně zpracovat spojenecké fiasko a roli 101. výsadkové v něm. Nenapadá nás mnoho témat, která by si herní zpracování zasloužila více.
Krytí
Při Market Garden zemřelo nebo bylo zajato přes 19 tisíc spojeneckých výsadkářů. Abyste se nestali jedním z nich, hra nabídne systém krytí, ať máte alespoň jakous takous ochranu, protože i jediná kulka vás dokáže poslat k zemi. Stejně jako v předchozích dílech tak stiskem jediného tlačítka využijete možností krytí, které nabídne herní prostředí. Tato ochrana ale nebude absolutní: díky použití enginu pro realistickou fyziku musíte počítat s tím, že ten převrácený stůl, za nímž se právě schováváte, nevydrží soustředěnou palbu fricků příliš dlouho… Každý úkryt poskytne jen krátký oddech, pak se zas chtě nechtě musíte vydat do akce, jinak bude po vás. Toto k realismu směřující pojetí soubojů vítáme s otevřenou náručí. Žádná z BiA her nikdy netíhla k nízké obtížnosti, předchozí díly dokázaly opravdu důkladně prověřit hráčské schopnosti. A i Hell´s Higway si nechá tvrdě zaplatit každičký metr postupu.
Grafika a prostředí
Unreal engine verze 3 je opravdu mocný nástroj. Prohlédnete-li si obrázky okolo, jistě uznáte, že tahle válečná hra má něco do sebe už jen proto, jak vypadá. Ovšemže grafika není všechno, ale právě na vizuální stránce hry závisí, zda se jí necháme aboslutně pohltit, či nikoli. BiA: HH přinesou nebývale reálně zpracovanou válku. Samozřejmostí je prostředí navržené podle historických materiálů. Unreal engine navíc dává vývojářům možnost soustředit se na zdánlivě bezvýznamné detaily – ale právě na detailech závisí prožitek ze hry. A proto stane-li se někdy, že se uvolní situace, vaši muži si nonšalantně zapálí cigára bez filtru, začnou vtipkovat a bavit se. Je to jakoby jste se dostali mezi partu chlapů, kteří se právě vrátili z boje a užívají si vzácné chvíle oddechu, než zase začne palba. A když bitevní vřava skutečně vypukne, vojáci křičí, pociťují úzkost apod. Člověk skoro až zapomene, že sedí před monitorem počítače… BiA se snaží poskytnout zážitek srovnatelný s válečnými filmy. Podle traileru posuďte sami, jak se jí to daří.
Multiplayer
Až hra proti živým protivníkům, kteří jako jediní dokážou pružně reagovat na vývoj na bitevním poli, dává každé střílečce ten správný „šmrnc”. V BiA: HH tento prvek samozřejmě nebude chybět. Vydavatel (Ubisoft) prý právě kvůli dolaďování multiplayeru pozdržel vydání; Hell´s Highway by se jinak na pulty obchodů dostal už dávno. Máme se těšit na souboje, které podle slov PR manažerů kombinují „intenzitu a přístupnost klasického deathmatche s taktickými týmovými manévry, díky nimž se série BiA proslavila”. Plánuje se podpora „tuctů” hráčů na jedné mapě. Že by nová konkurence Battlefieldu, nebo jen snůška marketingových žvástů? Snad se páni z Gearboxu a Ubisoftu neurazí, když se v tomto ohledu přikloníme spíše k té skeptičtější variantě…
Značka Brothers in Arms patří mezi nejúspěšnější „dítka” obřího francouzského vydavatele: her s tímto trademarkem se zatím prodalo více než 5 milionů kusů. Jednalo se o kvalitní hry, tak doufejme, že nový přírůstek jim neudělá ostudu. Známe (a vy jistě taky) desítky stříleček z druhé světové. To neustálé kosení nácků jak na běžícím už mnohým připadá nudné – a my se jim příliš nedivíme. Série BiA ale představuje světlou výjimku: přinesla závan svěžího taktického vzduchu do zatuchlého prostředí WW 2 stříleček, a proto jsme na Hell´s Highway dost natěšení. Hra vyjde v srpnu, a to jak na konzole PS3 a X360, tak i na PC.
obrazek 2 vypada skoro jak real, vypada to hrube, ted jeste na jakych to pojede strojich :)
Už žhavím monitor a letím do obchodu ji koupit :-))))
hezky napsané zajímavá hříčka
Každopádně se těším... oba dva předchozí díly jsem dohrál, zase bude co pařit :)
Na tuhle gamesku se opravdu těším a to se mi u mnoha herních titulů nestává... Na BiA mě mrzí snad jen to, že ke konci hry mi již klasické schéma boje: "krytí střelbou, obejití ze strany, útok zezadu" připadá nudné, tím víc, že Němci se jen krčí ať už za zdí, sudy či hromadou sutin a nemají chuť cokoliv podniknout vůči spojencům. Ale stále to je silně nadprůměrná věc....tak uvidíme, jak se singelplayer povede, každopádně na multiplayer bych si nevsadil ani slovenskou korunu...
No tak na warforum to jeste neni!Asi ses velmi spatne dival...Dneska jsem to totiz projel a nikde...
Tak na to se pánové těším :))
spousta těch screenů je kurevsky stará :) ale ty nové vypadají tak nějak.. um ěle, až na již zmíněný screen č.2, ten se poved
BiA vždy disponovala krasnou grafikou s poměrně nízkými HW nároky, doufám že bude repete :)
Tak se asi udelam
Těším se, jen se v poslední době začínám trošku bát, že z toho pro "filmový nádech" udělají jen další CoD... neříkám, že se CoD v singlu hraje špatně, je to jedinečnej zážitek - a to doslova - protože podruhý už to není ono.
Co stím furt máte? Ta hra vyjde až v září v čechách a tudíž si jí nemůžete běžet koupit do krámu a jít stáhnout. Akorát tady se chlubíte svojí dmncí.
x)) ty obrazky *Sweet*
...docela by mě zajímalo jak dlouhá bude singl. kampaň
bude pecka game:)
hura
se těšim jak stará svině, ale na svim PC to asi nezahraju :-((((((( budu muset zase pořídit nový součástky :-)
už se těším jak malej kluk :)
To asi jo...Ja budu muset koupit celej new PC jak sem ti řikal :-D
no parada
Zase bez krve :(
uz se tesim !!!
dejte mi to :D
Já jsem hral jednu verzi od BIA a řeknu vám že hratelnost tak 5%!!! je to na pytel to radsi hrat CODA!!!! a kdyz neni net tak aspon s botamam (PEZBots)
nice
pekny úrote to je klasa
Skvela hra uz se tesim az to vide
podle mě nemají žádný důvod dělat z toho codovinu, jen tak mimochodem já sem se soustředil víc při BiA než při CoD SP, je ot jiný styl a sem si téměř jistý že ho zachovají. Jinak nechápu proč pro "Filmový zážitek" dělat codovinu, máš na mysli přescriptované mise? Věřím tomu, že to nehrozí
pekna grafika doufam ze i tak pocitim hratelnost
na toto se těším už dlouho
málo našlapana hra drsné efekty aji pěkně lítaj ti vojaci jak jim spadne nad pod nohy :D těším se na to :)
klasický případ až příliš "zCoDovatělého" hňupa :-D ten vůbec neví co to je H.R.A. x)
předchozí dva díly byly boží, a tohle bude ještě o kus lepší díky týmům s bazukou a lehkym kulometem... super :-)
že už v tom traineru jde vidět minimálně 10 velkých bugů ale jinak vypadá hra vcelku dobře ;)
mazec a kdy to ma vyjit na pc ?
hra vypada hodne pekne....ale v tom videu...co to sakra bylo?! tam byl ten kulomet posazenej na vzduchu! chybičky...a že jich tam bylo...jinak grafika pekna....a doufam že hra bude i dobře hratelná jako bylo v předchozích dílech... :)
Vypadá to pěkně..........ale na můj vkus až nějak uměle :)
proste skvela hra skvela atmosfera iba ten spominany multiplayer som zvedavy ako to dopadne sice som to este nehral ani jednu zo serie ani CoD ale vypada to dobre s ET sa to zrovnavat neda
jo, na tuhle hru se kurevsky těším
budu ji mit
obávam se že budu muset po prazdninach upgradovat moje PC !!!! :( :( :(
abych hledal ,nejakou vydelacnou brigadku
kdyby to bylo v realne valce jak v tehle hre tk teda fakt neim.este sem nikde nevidel ze by amik s tompsonem lital mezi nemcema chodil k nim na 1M a takhle je killoval.je tonerealna picovina
Hele, nejdřív si to zkus zahrát. Třeba první díl co dávají v supermarketech za dvě kila. Jak to zapneš, pochopíš, že i s tím tomíkem je problém na 2 metry něco strefit. Jó a třeba takovou M1 garand po výstřelu asi ještě dvě sekundy rovnáš a i potom je haluz vůbec něco strefit...
nic moc
Vsichni rikaji jakej je to styl a ja davam 70%
Tak jsem shlédl ukázku z hraní CoD5 a musím říct, že se o to víc těším na BiA:HH.... hrál jsem BiA 1 a 2 a i CoD1 a CoD2 a musím říct, že prostě BiA dokáže mnohem víc vtáhnout do hry a nabídne aspoň nějakou taktiku... ale je fakt že momentálně hraju CoD4 multi v klanu.....doufám, že BiA: HH bude mít vymakanej multi....kéž by. Jinak hra vypadá dle m=ho opravdu dobře dle grafiky a jen doufám že stejně tomu bude v hratelnosti!
Konečně je to tady :-)
Nejaky BiA sem hral ale nevim jakej dil asi 1 ;-) a nic moc tedy
fakt nice hra! ale ty hw požadafky budou nej. problém!
dost dobra hra
STRASNE SE TESSSSSSIIIIIIIIIIIIIM
Skvělý!:DDD
peknej trailer
Nechtěl by někdo zkusit multiplayer bia 1 nebo earned in blood??? kdyby jo tak sem napište........ a PS: četl sem si komentáře a kritizovat je snadný co??
No prostě je to mazec hra všechny díly.
nejlepsi valecna hra co jsme kdy hral