Všechny hry jsou nějakým způsobme specifické. Některé jsou na tom tak dobře, že si je budeme pamatovat ještě hodně dlouho po jejich dohrání, jiné zase projdeme a po měsíci nevíme, co jsme to vlastně hráli. Čím to je? Ono to vlastně všechno úzce souvisí s tím, jak moc se autoři snaží nás zaujmout a hlavně pak – vymyslet pro nás nové věci. Je fajn, že jsou v každé hře prvky, které v podstatě definují žánr, do kterého hra spadá, proti tomu se nedá nic říct. Horší je, když se z těchto základních věcí stane šablona, kterou pak všichni jen slepě kopírují a nesnaží se o vlastní invenci. Pak to dopadá, že máme hromadu stejných her, kdy se časem smazává, ve které jsme co hráli. Borderlands podle všeho nebude tento případ a jeho autoři rozhodně nepatří k těm, kteří by se nesnažili vymyslet nic nového. Ba právě naopak, některé jejich nápady se zdají až neuvěřitelné a člověk se na ně rád těší.
Co mám konkrétně na mysli? Lidé, kteří stojí za tímto projektem mají evidentně rádi střílečky. Proto se také pustili do tohoto projektu, který ve svém základu spadá do žánru FPS. A protože ve střílečkách se hlavně střílí, tak prvním co bychom mohli zmínit, jsou zbraně samotné. Na těch by nebylo zas až tak moc divného, ale jde spíše o to, kolik jich ve hře bude. Že s tím dělám tajnosti a zbytečně to protahuji? No, upřímně, ono si půl milionu exemplářů střelných zbraní zaslouží trošičku rozvleklejší úvod. Ano, skutečně zde je plánováno tak moc zbraní a to bude mít za následek to, že během hry bude opravdu těžké potkat jednu zbraň více než jednou. Budou se lišit svými vlastnostmi a samozřejmě také vzhledem. Pokud bychom to chtěli rozlišit podrobněji, tak jde hlavně o délku hlavně, výrobce, velikosti zásobníku a váhu. Pokud je zde takto veliký počet zbraní, tak se asi ptáte, jak bude dořešena munice do nich. Ta se v podstatě bude generovat. Možná to zní divně, ale samotné zbraně si budou umět generovat munici, ale to jen jako poslední nouzi a jen některé kousky. Tou hlavní věcí je výroba střeliva na jakési vaší základně, která podle toho jak bude veliká, tak tolik bude umět dávat výrobků.
Samozřejmě budete nacházet všelijaké součástky a jejich šikovným sestavením můžete dát dohromady skvělou továrnu na munici a nebo naopak, vynalézt nějaké vylepšení na vaše zbraně anebo vozidla. Ta budou také důležitou součástí hry, neboť prostředí, ve kterém se hra bude odehrávat, bude hodně veliké a chození je nanic. Základní jednotkou v této hře budete vy a váš team. Na planetu Pandora jste byli povoláni z jednoduchého důvodu. Jste průzkumná jednotka a musíte vyřešit, proč věci nejdou podle plánu. Autoři hry mají zkušenosti z minula ohledně teamových her, tudíž i zde na to nebudete sami. Dohromady je hra koncipovaná pro čtyři hráče, kdy je možné hrát buďto v tomto počtu anebo jen ve dvou. Co se tedy vlastně stalo, že to musíte řešit právě vy? Kdybychom to vzali od začátku, tak bychom přišli na to, že lidstvo jako takové se kolonizace z vesmíru sice na jednu stranu hrozně bojí, ale na stranu druhou, až to bude technologicky možné, budeme první, kdo to začne praktikovat. A to se přesně stalo tady.
Lidé se navezli na planetu, která jim nepatřila a podmanili si ji. Všechno bylo tak nějak pod kontrolou, ale to jen do chvíle, kdy se planeta na své cestě vesmírem přitočila blíže ke slunci a ohřála se. Prozatím netušené formy života, jenž dosud spaly se začaly probouzet k životu a bránit co jim právem patří. Vaše úkoly ve hře budou možná trochu otřepané, ale na tom se toho nedá moc vymyslet. Jeďte tamhle, přineste tohle, vyšetřete, střežte osoby nebo někoho přiveďte. Je to sice staré, ale pořád to je dobré a autoři mají hezký argument. Říkají, že nebudou dělat zbytečnosti a vkládat do hry nesmyslné prvky, jen proto, aby měli něco jiného. To oni už vlastně mají a je jen na vás jaký, typ hraní si pak zvolíte. Jestli vás bude bavit jen jezdit do akcí a nebo se trochu flákat a ladit si zbroj, vybavovat auto apod. Pokud budete hrát hru sami, tak si ji projdete od začátku do konce. Naopak, pokud s přáteli, tak můžete točit mise pořád dokola a objevovat tak stále nové věci a vybavení. Jak jsem na začátku zmiňoval skládání věci dohromady, tak to má úzkou spojitost s částí příběhu, kdy je objevena cizácká vesmírná loď s geniální technologií, jenž umožňuje generovat zbraně. Díky tomu je vše tak jednoduché a autoři si mohou dovolit nás zaplavit hromadou zbraní.
Na tomto světe nebudete jen vy a alieni. Jsou zde také bandité, kteří číhají na všechno co se hýbe a po setkání s nimi se to zpravidla hýbat přestane. Dalšími, koho zde potkáte, je militantní skupina Crimson Lense. Ti nejsou tak zlí jako bandité, ale když se to všechno zvrhlo, tak se rozhodli jít svou vlastní cestou a nikdo by jim na ní neměl stát. Vaše jednotlivé postavy budou postupně nabírat levely a díky tomu se vám tak otevře více možností, co budete moci nosit a používat za zbraně. Abyste poznali, co před vámi leží za zbraň ještě dříve, nežli ji vezmete do ruky, je zde připraveno barevné značení. Díky tomu odpadá nutnost brát všechno do rukou a zkoušet. Zbraně, jež při ohledání budou mít fialový rámeček, tak to budou ty, které prostě musíte mít. Kousky v zeleném rámečku jsou lepší než to co právě držíte a ty v tom bílém budou srovnatelné s tím, co máte. Co zatím bylo k vidění, tak tento způsob ovládání je hodně intuitivní a mělo by se to dobře hrát. Hra nebude asi ta nejchytřejší, co jste kdy měli možnost vidět, ale zároveň to neznamená, že by vaši protivníci nebyli důstojnými soupeři.
Uvidíme, jak se tento projekt nakonec uchytí, ale mohla by to být docela slušná akce. To hlavně díky enormnímu množství zbraní, které si v podstatě autoři vypůjčili z RPG her. Další co zde najdete, tak je sbírání zkušeností. Také zde tak bude fungovat klasický vzorec, kdy na základě nasbírání jistého počtu bodů dojde k nárůstu vašeho levelu. A ještě jednu poznámku ohledně zbraní bych chtěl doplnit. Budou zde černé a stříbrné zbraně. Černé budou sice střílet rychleji, ale zase budou docela nepřesné. Logicky ty druhé naopak budou pomalejší, ale zato o hodně účinnější. Zatím se opravdu zdá, že o tom autoři dost přemýšlejí a snaží se budoucí hráče zaujmout. Samotné vydání Borderlands je sice docela daleko, ale již ne v nedohlednu. Datuje se na pozdní konec tohoto roku.
Vypada to Zajimave.Grafika pekna.Doufam ze to bude mit fajn pribeh
Tohle bude pecka
Jo tak to je zajímavé téma a docela bych do toho i šel
souhlasim bude to dobrý
Mám smůlu že jsem se narodil trochu dříve v minulém století a že moje notebuková kalkulačka,jak jí říká můj syn už mnoho her bohužel neschroustá.Ale mám to štěstí že pracuje na směny,takže si s chuti mimo jeho přítomností zahraji na jeho kompu.Už se těším až tato pecka vyjde.
no tak video grafika je slusna, přibh taky nevypada spatne, takze mozna že byse to dalo hrat jen by to chtelo video ze hry ještě .... ale jinak good
máš chybu v nadpisu (Bordelands - má to být Borderlands) jinak je to pěkný, to si zahraju :-)
tyjo...uz abych mel novej kompl..pac jak vidim ne kazdou novou hru si zahraju na tomhle jak rek o kousek vejs stolni kalkulacce :-D....
PS: skoda ze se ta zenska v tom videu otocila...uz sem myslel ze to bude dalsi krasavice :-D a ono prd
Uz se tesim . vypada to velice zajimave. Doufam ze to rozchodim na max. Proste Gooods :)
No tak grafika podle Fotecek ktere tady jsou je strasna to chvilkama vypada na Quake 1 max 2
proc by nebyla krasna jen proto, ze ma cast tvare necim postizenou? Ona sama si to urcite nevybrala (to ji vybral osud, navrhar a firemni grafik ;-)), takze se holt na ni koukej jen z jedne strany :-) ale z te strany je pekna :-)
to snad ani neni možny, umýte si představit na každej kousek udělat jinou texturu a jiny parametry, kolik lidi by to dělalo a jak dlouho. Myslím že je to nesmysl a hra bude na konci vypadat docela odlišněji než ted.
ten nademnou: zbrani mozna nebude sktucene tolik, ale da se to udelat vytvorenim par set soucastek a naslednym generovanim a skladanim do sebe. Hra vypada slibne.
Lidi už nevědí co mají vymíšlet tak vymslej takový blbocti!
http://adamkov-4ever.myminicity.com
Už vidím, jak tam bude půl milionu různých zbraní. Maximálně tak půl milionu grafických úprav pro několik málo kousků a i o tom pochybuju.
Řekl bych, že to bude řežba asi trochu na styl Serious Sam, ne? :D
Těch půl milionu zbraní možných je a každá nemusí mít stejnou texturu. To máte jako v každým druhým RPGčku, např. Diablo, tam taky bylo snad 500 variant jednoho meče ;-)
bez tohoto se asi neobejdu!
tu hru mam a je to mega hra
tu hru mam a je to fakt mega hra
je to fakt mega
ok