Hidetaka Miyazaki je v herní universu pojem, který u leckterého hardcore fanouška Souls her vyvolává nutkavý pocit zapnout jakoukoliv jeho hru a s pocit trýzně se nechat unášet herním světem plným smrti a utrpením z neúspěchu. Mnoho ošlehaných fandů Souls her samozřejmě jako droga naplňuje pocit z úspěšného zabití těžkého bosse a lije adrenalin do žil, který pomáhá psychicky zbídačenému hráči pokračovat v hraní. Ti neznalí, nechť se odeberou jinam, ti znalí mají teď možná blažený úsměv na tváři, protože dnešní preview ve znamení smrti, neustálého umírání a pocitu bezradnosti. Taková bude hra Bloodborne, nová hra od herního génia, který určil nový směr a před kterým se museli sklonit nejeden vydavatel, když viděl, jaký je o Dark Souls a Dark Souls II zájem. Sice moc herní fandy této série nepotěší, že Miyazakiho nová hra vyjde pouze a exkluzivně pro platformu PlayStation 4, ale na druhou stranu to potěší jejich majitele, tedy i mně.
Bloodborne na nás již první teaserem dýchla velmi ponurou atmosférou potemnělého jakoby Londýna. Z prvotních ukázek bylo patrné, že se hra bude odehrávat ve fiktivním městě Yharnam, který je inspirován viktoriánským Londýnem 19. století. Toto město je vyhledáváno všemi nemocnými a tělesně postiženými poutníky, protože disponuje jedněmi z nejlepších doktorů v celém světě a lékem, který by měl pomoci všem nově příchozím od jejich neduhů. A právě jeden z nemocných poutníků je také hlavní protagonista hry Bloodborne, který se do města vydal, protože věřil, že může být vyléčen. Ovšem to se šeredně spletl. Ve městě totiž panuje ponurá atmosféra, protože se nad městem drží neustálý příkrov tmy a ulice jsou neustále zkrápěné deštěm. Náš hrdina (vlastním jménem Gascoigne) je lovec všelijakých příšer a krátce po příchodu do města zjistí, že Yharnam již ztratil svou lékařskou slávu a město postihlo velké prokletí. Navíc se po ulicích a náměstích pohybují nepřátelé v dosti bizardních ztvárněních. Za proměnu původních obyvatel města a zvířat může rozsáhlá epidemie, která město postihla, ale neví se, kdo nebo co za nákazou stojí. A to právě bude vaším úkolem a příběhem celé hry. V herním světě Bloodborne vás čeká neustále se prohlubující deprese, šílenství a temnota – aby také ne, když se Miyazaki nechal slyšet, že Bloodborne bude jeho doposud nejtemnější hrou, která hravě překoná svou stísněnou atmosférou hry Demon Souls a Dark Souls.
Celý příběh se bude točit okolo obrovského města Yharnam a jeho okolí. Toto město bude inspirováno gotickou architekturou a určitě bude radost prozkoumávat jeho zapadlé zákoutí, ulice a rozlehlé náměstí. Samotné město bude rozděleno na několik čtvrtí, a my k dnešnímu datu známe Cathedral Distrikt, který můžeme klidně označit za centrum města Yharnam, protože je od ostatních čtvrtí odděleno pomocí většího počtu mostů a širokými ulicemi. V Cathedral Distriktu je hlavním středobodem katedrála, která se v minulosti stala domovem mnoha lékařů, kteří používali k léčení nemocných a postižených lidí speciálně upravené krve. Další odtajněnou čtvrtí je Hemwick Cemetery Distrikt a jak už název napovídá, jde o hřbitov, protože ve městě Yharnam nebyla nikdy nouze o mrtvoly (jen poslední dobou kapacita hřbitova již přestala stačit, a tak se mrtvoly povalují i po ulici a možná způsobili i záhadnou epidemii, o které se zmiňuje příběh hry). Tuto hřbitovní čtvrť obklopuje chudinská čtvrť, ve které je nízká životní úroveň. Samotný hřbitov je poměrně rozsáhlý a skrývá dosud neznámou velikost podzemních prostor vhodnou k prozkoumání nebojácnými hrdiny. Můžete tak očekávat, že za každým rohem narazíte na velmi rozdílné nepřátelé v podobě psů, kteří jsou obaleni tlejícím masem, zdánlivě křehkými starci na invalidním vozíku, kteří ve svých rukou třímají dvouhlavňovou brokovnici (ano, ve hře budou i střelné zbraně!), nebo například jedno z největších monster ve hře s názvem Cleric Beast, která nese jméno po členech duchovenstva města Yharnam, jež se do monstra proměnili. Toto monstrum poznáte podle velmi hlasitého křiku a vystouplých žeber, které mu trčí z těla. Velmi nepříjemným nepřítelem budou také černé vrány kterou jsou ve hře Bloodborne pojmenovány jako Carrion Crow. Jde o druh, který díky propuknuté epidemii zmutoval, a proto jsou daleko větší než běžné vrány, které známe. Jsou také mnohem agresivnější a napadají i lidi, kteří se octnou v jejich okolí.
A protože se Gascoigne musí před návalem monster a zmutovaných lidí bránit, popíšeme si teď tři zbraně, které bude moci hlavní hrdina používat. První zbraní, kterou bude náš lovec disponovat, bude Saw Blade – jde o typickou zbraň pro lovce, která je určena odsekávání končetin od trupu nepřátel. Samozřejmě se může stát, že se zbraň o nějakou tvrdší kost zasekne. V tom případě má zbraň sekundární režim, díky němuž můžete kost potvory jednoduše přepůlit a zbraň použít pro další oddělení končetiny od těla. Další vymykanou zbraní lovce bude Beast Hunting Axe, a jak již název napovídám jde o speciální loveckou sekeru se zahnutou rukojetí, která může díky speciálním vlastnostem změnit svůj tvar. Tato smrtící hračka se používá primárně k oddělení hlav od trupu a tím i ukončení života všech humanoidních nepřátel. Poslední známou zbraní (ale ve hře jich bude samozřejmě mnohem více, ale vývojáři z From Software uvolnili informace pouze o těchto třech kouscích) je Beast Hunting Gun (povšimněte si prosím v názvu slovíčka Beast – hra byla totiž známá jako Project Beast) a jde o gotickou brokovnici, která svým rozptylem a počtem vystřelených broků značně snižuje pohyblivost protivníků. A protože je to brokovnice, způsobuje i četná zranění, mnohdy neslučitelná se životem J
Jako u každého pokračování Souls série se hráči odkojeni těmito hrami bojí, aby následující díly nikterak nepolevovaly v nastavené obtížnosti Souls her. Vývojáři z From Software se na toto téma nedávno rozpovídali a dali za pravdu, že v Bloodborne se bude umírat na každém roku a samotná hra bude v tomto ohledu naprosto nekompromisní. Obtížnost hry totiž bude od začátku nastavena zhruba na obtížnosti, jakou známe ze hry Dark Souls a postupem času se bude zvedat – proto bude na hráče během každého souboje kladen obrovský tlak, aby daný souboj vůbec zvládl a nezemřel. Miyazaki dokonce v jednom rozhovoru zmínil, že chtějí zajít tak daleko, aby si hráč při další souboji myslel, že může být opravdu tím posledním, který dá a dál se již nedostane. K tomu se váže samozřejmě i soubojový systém, který byl vždy u Sousl her doveden téměř k dokonalosti. Ne jinak tomu bude i u Bloodborne (mimochodem, Miyazaki se omlouvá, že mu z nátvu hry vypadlo slovo Souls), ale s jedním rozdílem.
U her jako Demon Souls či jeho následovníkem byl soubojový systém spíše pasivní – hráči prostě čekali na to, až udělá protivník nějakou chybu, aby mohli zaútočit. Proto bude soubojový systém v Bloodborne zcela přepracován a bude daleko ofenzivnější, rychlejší avšak i tak bude během soubojů vyžadována určitá taktika a strategie. Díky tomu se nemusíte bát, že by se z Bloodborne stala nějaká rubajíce v podobě God of War. Během prozkoumávání města mohou hráči narazit na další lovce, kterým mohou pomoci. A pokud jim pomůžete, později oni mohou pomoci vám. Dle dalších informacích hra Bloodborne vykazuje nádhernou atmosférickou stylizaci každého koutu města Yharnam, a to díky parádní vizuální stránce, která se může řadit mezi nejpěkněji graficky ztvárněné hry, hned vedle The Order: 1886. Krutou a temnou atmosféru hry například dodávají kapky krve, které po souboji ulpívají na obleku hlavní hrdiny či výborné ozvučení a hudební doprovod. Hra Bloodborne by měla vyjít někdy v následujícím roce a mně nezbývá než dodat, že se na hru nesmírně těším, protože jsem si zejména hry Dark Souls I a II velmi užíval.