Už se vám to taky stalo? Čtete si informace o nějaké nové hře, a najednou máte pocit, že to stejné už jste přece dělali minulý týden. No, je dost dobře možné, že něco takového se vám stane právě u dnešního článku. Podobný pocit déja vu jsem totiž v minulých dnech zažil i já. Minulý týden jste si u nás mohli přečíst první informace o hře Ghost Recon: Future Soldier. Jedna z nejdůležitějších informací z článku se přitom s dnešní hrou naprosto shoduje. Přitom obě jsou ve vývoji tak dlouho, že není v podstatě možné, aby od sebe vývojáři kopírovali. Někdy se zkrátka stane, že mají tvůrčí mozky stejný nápad. Uvidíme, která hra nakonec bude lepší a úspěšnější.
Ale měli bychom se urychleně vrátit k dnes představované hře. O jakou informaci ovšem jde, si nakonec fikaně nechám pro sebe a ještě se rozmyslím, zda vám to v průběhu článku vůbec prozradím. Abychom se dneska vůbec něco o té hře dozvěděli, říkáte? Ok, máte samozřejmě pravdu, takže… Blacklight: Tango Down je velmi zajímavý případ. Přečtete si všechny dostupné informace a řeknete si, tý jo, to by mohlo být docela dost dobrý. Pak nad tím ale chvilku přemýšlíte a začne to ve vás hlodat. Kolikrát? Kolikrát už jsem tohle četl, slyšel, psal o tom, a nakonec to nestálo ani za starou bačkoru? Radši to ani nepočítám.
Autoři si totiž myslí, že všechny dnešní střílečky jsou v podstatě na jedno brdo. Prostě stejný. A tím pádem nudný. A chtějí přijít s něčím úplně novým, co jsme ještě v žádné hře neviděli a sedneme si z toho na prcinu. A aby nás hned na úvod ohromili, tak urychleně dodávají. Víme, kolik dneska stojí vývoj her a kolik pak hráči budou muset zaplatit za její koupi. Chceme naše dílo dostat k rukám co nejvíce hráčů, a proto se budeme snažit ho prodávat maximálně za 15 doláčů. To sebou ovšem nese jistá omezení. Třeba již nyní je jasné, že si hru nikdy nekoupíte v obchodě v klasické krabicové verzi. Prodej bude pouze elektronický a to na všechny platformy, které budou uvedené na konci článku.
Hra se bude odehrávat za asi 25 let. V té době je jednotka Blacklight vyslána, aby ve zpustošených městech … bla bla. A kolikrát už jsme tohle slyšeli? Takže, pánové tvůrci, pokud se tak cacháte, že chcete přijít s něčím novým, tuhle 100x omílanou informaci milostivě přeskočíme a jdeme rovnou na to podstatné. Hra bude především multiplayerová. V první řadě si vyzkoušíte coop režim, kdy společně ve čtyřech hráčích postupujete proti počítačem ovládaným protivníkům. To ovšem bude jen malá rozcvička, poněvadž v tomto módu “Black Ops” si zahrajete pouze čtyři mapy. Ovšem nasbíráte první zkušenosti, omakáte si hru a pak teprve má začít ta pořádná zábava.
Multiplayer by měl totiž nabídnout celkem 7 módů a to na 12 mapách, při celkem 16 hráčích. Zatím je jisté, že budou zapracovány klasické módy Deathmatch, Teamdeathmatch a Control Point. Zároveň bude na výběr z 6 specializací, které ještě nejsou přesně známy, ale jako v jiných hrách to zřejmě bude voják, inženýr, sniper a podobně. Ty se pak budou v základu lišit třeba odolností vůči zásahům, speciálními schopnostmi, prostě klasika. Zahraniční novináři měli možnost si vyzkoušet hratelnou verzi, ovšem pouze v režimu Teamdeathmatch. První mapa prý byla středně velká, jednalo se o jakési tržiště, které v nich evokovalo Tokio. Mapa se mohla pochlubit i mnohými zadními uličkami a hrála se docela dobře. Druhá byla o poznání menší, určena spíše pro souboje dvou proti dvěma. Mapě dominovala zchátralá budova, kolem a v níž bylo rozeseto spousta domácích spotřebičů. Včetně třeba obalu od ledničky, do kterého se šlo i schovat.
A co že je vlastně na té hře tak nové? No, schválně jsem dnešní článek koncipoval trošku jinak, než bývá zvykem a informace, které většinou dáváme na jeho konec, šoupnul hned na začátek. Ale když už jsem zmínil onen začátek článku, musím se k jedné věci vrátit a nakonec vám tedy prozradím, v čem se Ghost Recon: Future Soldier a Blacklight: Tango Down zcela shodují. Obě hry se odehrávají v budoucnosti. A obě si berou za vzor dnešní vědu, tedy spíše vynálezy, které jsou dnes ve vývoji, testují se a v budoucnu je nejspíš bude mít americká armáda v běžné výbavě. Zatímco v prvně jmenované hře to byl především neviditelný plášť, zde to bude něco, co osobně nazývám povoleným wallhackem.
S cheatováním se hry potýkají od jejich vzniku. I my na GameParku a především naši admini s tím bojují každý den. Tvůrci hry se ovšem rozhodli do hry wallhackk v podstatě zakomponovat a udělat z něj jednu z hlavních vlastností. Hráč bude mít možnost na několik sekund vidět nejen, kde se nachází jeho nepřátelé, ale i kde jsou schované náboje a lékárničky. Dobře to je vidět v článku ve vloženém videu a není pochyb, že se jedná o prvek velmi odvážný a inovativní. Otázka je, jak jej ovšem hráči přijmou, protože to zásadním způsobem ovlivní a zároveň velmi zrychlí celou hru. V podstatě tak odpadne možnost kempování nebo pomalého se plížení po mapě, tahle hra bude především o dobré znalosti mapy a hlavně zatraceně přesné mušce. Před několika lety jsme jako recenzenti Call of Duty vyčítali, že na minimapě jsou několik sekund vidět nepřátelé a vida, pár let uběhlo a v první hře se zřejmě objeví prvek, který by byl před několika lety absolutně nemyslitelný.
Další z velkých změn budou speciální minipočítače, které na mapě vytvoří něco, co osobně nazývám “oslepnutí pixelem”. Tyto minipočítače budou sloužit místo kouřových granátů a v podstatě zamezí protihráčům v tom, aby vás zaměřili a především zahlédli. Nevím jak vám, ale na mě z dalších videí tento efekt působil hodně nepříjemně a trhal mi oči. Radši bych něco podobného ve hře vůbec neviděl, nebo když už, tak alespoň s jiným efektem. Na druhou stranu je fakt, že zbraň tak plní svůj účel, protože koukat se do něčeho takového delší dobu skutečně odmítám. Na co jsou autoři hodně pyšní, jsou zbraně. Jednotlivých upgradů bude prý až neskutečné množství, a i když většina z nich bude jen kosmetických, autoři hovoří až o několika milionech kombinací.
Jak už dnes bývá zvykem, budete opět sbírat zkušenosti a za to se dostanete k lepším zbraním, vybavení nebo schopnostem. Tímto se hra nebude od současných nijak lišit. Ovšem v současných hrách je získávání dalšího vybavení čistě lineární. To chce Blacklight změnit a další prvek tak bude poměrně revoluční. Ve hře totiž bude něco jako loterie, nebo řekněme algoritmus, takže i když budete hru hrát 5 minut, můžete se při prvním upgradu dostat ke zbrani, kterou byste v jiných hrách dostali třeba až po 20 hodinách hraní. Tvůrci to srovnávají s posledním dílem Call of Duty, že jeho hráče musí stresovat skutečnost, že začnou hrát a ostatní zkušenější hráči s desítkami odehraných hodin je drtí daleko lepším zbraňovým arzenálem. Tím, že v podstatě náhodně budete moci získávat i velmi účinné zbraně, tak chtějí tento handicap zcela smazat. Jsme velmi zvědaví, jak třeba tento krok hráči přijmou.
Hru bude pohánět Unreal Engine 3, takže stará prověřená klasika, měli by si tak v pohodě zahrát všichni i na nepříliš výkonných počítačích. Datum vydání v tuto chvíli není zcela jasné, spekuluje se o konci tohoto léta. Jaké dáváme hře v tuto chvíli šance? Některé prvky se kterými chce přijít, nám připadají kontroverzní. Na druhou stranu mění dlouho zažitá pravidla, což by se hráčům mohlo líbit. Určitě bude velmi záležet i na tom, v jakém období hra vyjde. Pokud to bude v měsíci, kdy se objeví nabušené a dlouho očekávané tituly, budou její šance o to menší. Lákat případné zájemce o koupi pak tvůrci hodlají i cenou, v každém případě se chtějí dostat pod hranici 15 dolarů, tedy přibližně 300 korun, a to je hodně příjemné. Blacklight: Tango Down pak vtrhne na všechny tři hlavní herní platformy, ale pouze ve formě elektronického prodeje a to na PC, Xbox Live a Playstation Network.
zajimave nechame si zdat zatim
zajimavy vypada to celkem slusne
hmm jako ten wallhack sme jeste nevideli?:D to je novinka jak cip :D podle mne kdyz uz novinka tak skuste Empires mod pro HL2 tam mate zajimavou volbu jak to hrat (je to RTS/FPS mod).
muze to byt zajimava hra
článek, hru neznám, ale něco podobného mi to připomíná, hezké a dávám za 5
Mě se to líbý je to stelba a akce. Pude to asi i na notasu tak proč ne,Určitě zkusím
čus liodičky maso gameska nevíte kde najdu odkazy na download?? pište na icq 590 213 386 nebo skype smoula 72
(u skype poznavacka prezdivka smoukey cele jmeno jan rulc) děkuji a zatím.
ale prijde mi ze to bude nudne...
to vypadá nechutně nudně !!! ...
ale osobně pochybuji že multiplatformní titul může přinést nějakou revoluci.. ;)
takovejch sci-fi kravin je az az .
Pokud hra bude SKUTEČNĚ multiplatformní, tzn. že budu mít možnost nakopat prdel konzolistům v 3D akci, možná bych těch 15doláčů bez ostychu pustil, jen se bojím, že v tom případě bude přesnost zbraní pochybná, aby myš nebyla výhodou a k tomu přibudou různé aimovací pomůcky pro gamepadaře, takže asi smůla :/
Po graficky strance mi to prijde jako prumer , to uz ale nemuzu rict o animacich ktery vypadaj tak nejak odflaknute. Cemu davam -10 bodu to sou miridla - kterej kreten da do hry miridla pri cemz to vypada ze je zbran naklonena hlavni vzhuru a furt mirite crosshairem , to je dementni ... nemusi to bejt spatna hra , ale urcite ne vynikajici , aspon ze se pokusej o tak nizkou cenu , aspon ze to ...
poridim a zaparimen xD
ze screenu to vypadá příšerně, ale to druhý video(jen na to sem se díval) tak po grafické stránce pěkný, může to být i dost dobrý, podle toho kolik to bude mít herní dobu !
urcite bude fajn pribeh
nevypadá to špatně
super hra velmi sa mi paci.....
proč to dávat tak za levno...
vypadá tu velice dobře!!!!
to vypada blbe...
zajímavé,ae myslim si že příběh bude o ničem,a divná grafika...:(...ae prez to plný počet bofů ode mě...:)
je to fajn hra
vypada to na pohled good
VYPADA TO JAK TO VYPADA
Tahle hra vypada paradne a to jako moc
Určitě tu hru musím co nejdříve zkusit..
Poslední dobou mi přídou všechny hry tohohle druhu skoro všechny vo tom samim xD
dobra hra skvela grafika jeste jetli bude pod 1000 tak si ji koupim
bezva grafika
co mam na to povedat
Nepořídil bych si to...
musim mit
zaparim
připadá mi to jako spojení Modern Warfare 2 a Unreal Tournament 3, takže dobré, ale akorát na těch některých screenech vypadá ta grafika nějak divně na to že to jede na Unreal Enginu 3. A ještě mě trochu štve, že bude jen digitální verze a né krabicová.
jo a ještě jsem si všiml, že ten coop mód pro 4 hráče se jmenuje stejně jako sedmý díl CoDu
co to je ??? po vydani BT BC2 na to nikdo nema vsem doporucuju zkusit :-)
zajimave tahle hra!
Dobry
vypadá fakt dobře
Vypada to dost dobre
Zaujmeve
Na první pohled to vypadá lákavě uvidíme jak lákavé to bude u obrazovky....D
vypadá to zajímavě ale nevím no..
Tak tohle je presne to cemu se rika prumer