Vítejte u definitivně posledního preview, které se bude týkat již třetího pokračování veleslavné série Bioshock. A pokud dovolíte, trochu si zavzpomínáme. Pokud se totiž řekne Bioshock, doteď si vybavím léto roku 2007, kdy nevycházely snad více než půl roku žádné pořádné hry, všichni vydavatelé se soustředili jen na konec roku. O Bioshocku se toho moc nevědělo, jen blázen by v té době vydal AAA hru v době, kdy žádné jiné nevycházejí, a kdy nejsou předvánoční žně. Jenže právě to se ukázalo být klíčem k úspěchu. Bioshock přišel na trh a recenzenti neváhali sázet devítky a desítky jako na běžícím pásu. A hráčská obec, žíznivá po pořádné hře, jak po maratonu na Sahaře, trhala prodejní rekordy. A bylo proč, protože Bioshock byla a je opravdu skvělá hra, které přinesla mnohé inovace a především skvělou hratelnost.
A druhý díl nebyl o nic horší, ostatně od nás si odnesl skvělých 90%. Přes všechny kvality, dvojka byla odlišná od prvního dílu, což mnozí hráči nesli nelibě. Především ti tak uvítají informaci, že Infinite se má vrátit ke kořenům, hodně se podobat právě prvnímu dílu, zkrátka má kráčet především v jeho šlépějích. Hra na to půjde ještě trochu jinak. Autoři chtějí, aby byl hráč co nejvíce vtažen do hry. Aby měl pocit, že je stále tam, že pořád má vliv na to, co se kolem něj děje, že je pevnou součástí toho všeho.
Připravte se tak na to, že ve hře nebudou v podstatě žádná videa. Pokud se bude děj posouvat dál, sice nebudete moct ovládat postavu, ale pořád budete bez přerušení prožívat jeden příběh. Někteří zahraniční novináři již měli tu možnost, zahrát si několik hodin z téměř dokončené hry. O čem se nejčastěji zmiňují, je neskutečná atmosféra, která hru doprovází. Jak jistě víte, hra se přesouvá z podmořské hladiny do nebeských výšin. Inspirací pro vznášející se město byla jedna z expozic světové výstavy, která má symbolizovat americkou touhu v tom být první, výjimečný. Už dříve v americké historii byly snahy udělat neuvěřitelná města, která by obdivoval celý svět a která by nemohl nikdo jiný napodobit. Ostatně známe to i u nás – poručíme větru dešti – ti starší určitě pamatují…
A vznášející se město jménem Columbia má všechno tohle představovat. Hlavní idealista, nebo chcete-li záporák se jmenuje Zachary Comstock. Bude ztělesňovat přesně to, co si představíte pod pojmem americký nacionalista. Jeden z hlavních a všudypřítomných prvků prý bude hudba. Ta je slyšet odevšad a hráči je předkládána zcela nenásilně. Hrající muzikanti na rohu, gramofony v místnostech, rozhlas z amplionů. A hra bude nesmírně ukecaná. Prý až několikanásobně oproti třeba prvnímu dílu. Co je pro někoho určitě taky důležité, hlavní postavy budou mluvit. Budou mluvit spolu, budou si mluvit pro sebe. Jen si vzpomeňte na hry, kde hrdina neřekne ani slovo, kde na něj všichni mluví, a vy si jeho “proslovy” musíte číst na obrazovce. Výsledný dojem a vtažení do příběhu to pak poznamená.
A když už jsme u těch hlavních postav – jsou dvě. Booker DeWitt, který se podle obrázků na krabici jeví jako nebetyčný drsňák, takový mladší bráška Duke Nukema. Ale nemá tomu tak být úplně doslova. Když se sice podíváme na akční scény, které vývojáři ze hry ukázali, a které jsou ostatně i tady v článku, hra se jeví jako neskutečně akční, prostě další bezduchá střílečka. Ale nebojte, prý to tak rozhodně nemá být. A druhá postava? Dívenka Elisabeth, která většinu života strávila zavřená nahoře ve věži a je to v podstatě chodící encyklopedie. A taky má nadpřirozené schopnosti a společně s Bookerem se budou snažit dostat k samotnému Comstockovi. Ten totiž dokáže předvídat budoucnost, takže je dost dobře možné, že Elisabeth je… Ale nebojte, víc z příběhu už prozrazovat nebudeme. Ostatně, na příběh hlavní duchovní otec hry – Ken Levin – dbá především. Dokonce ani všichni vývojáři v jeho vlastním studiu neví, jak hra vlastně skončí a jak se bude příběh vyvíjet. “Příběh si má hráč sám prožít, on má být ten, kdo je jeho součástí.” Je sice lákavé vědět, co se stane, ale čím méně informací o příběhu v Infinite budete vědět, tím lépe pro vás. A můžete si být jistí, že složitých zápletek a pravděpodobně několika různých konců se jisto jistě také dočkáme.
Od Bioshock Infinite také opět čekáme něco úplně nového. První dva díly přinesly nádherné prostředí pod vodou, u tohoto dílu to bude jistě “létání” mezi kolejemi, na které se chytáte hákem a můžete tak zažít něco, co tu troufám si tvrdit, ještě nebylo. K tomu si přidejte to velkolepé prostředí a atmosféru, která je neopakovatelná. Protivníky, kdy na každého budete muset použít trochu jinou taktiku. A samozřejmě zbraně. Ty budete moci mít pouze dvě naráz a taky počítat s tím, že munice bude zatraceně málo a pokud se vám přece jen nějaká podaří uspořit, hodně rychle vám zase dojde. Ale pochopitelně budete využívat opět plasmidy, které přetvoří vaši DNA a udělají z vás chodícího supermana.
Nás všechny PC hráče bude jistě zajímat a potěší informace, že verzi pro stolní počítače autoři věnují maximální péči. Začněme třeba tím, že hra nebude vyžadovat třeba Games for Windows, které stále stojí za starou belu, ani obsahovat ochrany typu SecuROM. V tomto ohledu se vývojáři plně spoléhají na Steam, kde hra zároveň dostane i podporu pro Big Picture. Velké mají být i možnosti co se nastavení grafiky týká, přičemž na tu nejnižší by hra měla běžet i na slabších sestavách, na tu nejlepší by zase měla vypadat daleko lépe, než na konzolích. Nebude chybět ani custom mód, kdy si hráč vše bude moci upravit podle svých představ. Stále více hráčů má na stole více monitorů, ty jistě potěší podpora hry na několika současně. A nesmíme zapomenout ani na nejnižší doporučenou sestavu. Měl by vám stačit procesor Core2Duo na 2,4GHz a NVIDIA 8800GT nebo integrovaná INTEL HD 3000 grafika.
Po mnoha odkladech je konečně jisté, že konec tohoto března bude patřit Bioshocku Infinite. Hra se přesouvá do nebes do vznášejícího se města Columbia. A nabídne to, co tak milujeme na sérii Bioshock, ale lepší, větší a propracovanější. Co ale rozhodně nepotěší je nepřítomnost multiplayeru. Na něm sice autoři pracovali, ale po několika odkladech jim začalo být jasné, že jej prostě nestihnou dodělat a ve hře tak vůbec nebude. To jim ale rádi odpustíme, pokud zbytek hry přinese nevídaný zážitek. A všechno napovídá tomu, že to tak skutečně bude. Zaškrtněte si v kalendáři datum 29. března. Právě v tento den se na pultech domácích obchodů objeví plná verze pro PC, Xbox 360 a Playstation 3.
Těším se jak malý kluk. Columbia bude podle mě dobře hratelné proštředí. Uvidíme jak to ve finále dopadne,každopádně jednička a dvojka to jsou vynikající díly,kdo nehrál, musí je určo zkusit.
tohle bude velka parada !!
konečně dobrá recenze na gameparku
bobrý článek
TESIME SE
no uvidime posledni dil me vcelku zklamal
Tu hru jsem ještě nehrál ale rád si jí zahraji. A jinak super recenze ;)
Bioshock Infinite.. když jsem viděl trailer, tak se mi tak rychle udělal úsměv na tváři a když jsem si hru zapl tak ještě více..!!
Bioshock Infinite překvapil jak úžasnou grafikou, tak i hratelností, překvapenímy, ale hlavně atmosférou a zamotaným příběhem, jako tkaničky od bot.. :-)
V tomto díle hrajete ve vznášejícím "městě" Columbie na rozdíl od 1 a dvojky, kde jste hráli v podmořském městě Rapture.
Nejvíc z čeho jsem byl mile překvapený byly hlavní postavy.. Booker de Witt (za něj hrajete) a Elisabeth.. dívka, kterou máte z tohoto města vysvobodit.. Elisabeth je slečna s úžasným charakterem a schopnostmi, které vás "posadí na zadek"
Tuto hru bych ohododnotil 20/10.. :-D ;-)