Dnešní svět je sice do velké míry globalizovaný, přesto jsou zde nesmírně velké rozdíly prakticky ve všem. Žádnou výjimkou není ani průmysl videoher, kde především mezi Japonskem a západními trhy jsou až propastné rozdíly. Přeci jen i mezi Amerikou a Evropou bychom v herní branži našli určité odlišnosti a v některých směrech jiné požadavky, ale to nejde o nic razantního. Naopak v případě her vzniklých v Japonsku podobné tvrzení určitě říci nemůžeme. Většinou v praxi platí, že valná většina evropských hráčů naprosto ignoruje tituly z Japonska, protože nám zkrátka nic neříkají svým naprosto odlišným podáním. Naprosto se to v mém případě potvrzuje třeba u série Yakuza (recenze). Každopádně Binary Domain musíme označit za nadmíru zajímavý počin, přestože vzniká právě v Japonsku.
Na první pohled asi jen málo koho v našich zeměpisných šířkách zvedlo ze židle oznámení, že Tishihiro Nagoshi chystá novou hru Binary Domain. Ehm, ptáte se, kdo to vlastně je? Inu, právě tvůrce v úvodu zmíněného Yakuza. I když zemí původu dnes představované hry bude Japonsko, tak by mělo jít de fakto o hru vytvořenou v západním stylu. Žánrově se má tento projekt řadit mezi týmově orientované third-person akce s velkým důrazem na systém krytí. Právě tento prvek by měl být stěžejním a jde o jednu z věcí, kterou si tvůrci evidentně vypůjčili z Gears of War. Zajímavé a netradiční bude právě sledovat, jak výrazné prvky známé ze západních her proniknou do japonské nátury.
Na druhou stranu nemělo by se jednat pouze o nějakou splácaninu více různých titulů. Tvůrci rozhodně chystají i několik originálních prvků. Pár slov bychom měli říct i o příběhu, jež nás zavede do hodně drsné války. Jak můžete okamžitě poznat z okolních obrázků, hra je zasazena do futuristického prostředí, konkrétně do Tokia v roce 2080. Středem zájmu se v této době stává umělá inteligence – na jednu stranu velký pomocník lidstva, ale zároveň i zdroj značného ohrožení. Především zákony jsou naprosto podřadné, zkrátka roboti jsou individualitami, které nechtějí dodržovat naprosto žádná pravidla. V kůži seržanta Dana Marshalla nás čeká doslova boj o přežití lidské rasy. Ehm, příběh vskutku tuctový a právě z něj asi bude do velké míry cítit japonský nádech. O hodně slibnější se nám Binary Domain zdá po stránce hratelnosti.
Už jsme zmínili, že půjde o third person akční hru s velkým důrazem na taktické prvky. Náš hlavní hrdina Marshall převezme roli velitele jednotky, která se bude snažit převzít nadvládu nad tímto městem, na nějž neustále útočí roboti všech možných velikostí a typů. Soubojů si zde každý užije opravdu dostatek a roboti mají nabíhat dokonce v mnoha vlnách. Právě vzhledem k povaze robotů zde ale nebude téct krev v hektolitrech, jak je zvykem v podobných střílečkách. Tvůrci slibují hlavně v bojích s různými propracovanými typy robotů originální prvky, kdy zkrátka nebude stačit jen držet neustále prst na spoušti. Čeká nás tudíž hledání odlišných taktik a způsobů, jak se vypořádat s ohromnými ničemnými plechovými příšerami, které se před námi budou objevovat.
Naše největší síla má pramenit z přítomnosti dalších parťáků, vašich podřízených členů jednotky. Právě díky nim půjde do velké míry taktizovat v rámci celého bojiště a hledat co nejefektivnější cesty. Vlastně úplně hlavním prvkem celé hry má být hledání nejsilnějších stránek vaší skupiny, abyste je zároveň využili co nejefektivnějším způsobem. A když se bavíme o těchto speciálních featurkách, musíme si je rovnou i blíže rozebrat a představit. Jsou konkrétně dvě, první z nich se jmenuje Consequence System. V rámci něho se autoři snaží o co nejdramatičtější průběh jak soubojů, tak podávání příběhu. V různých chvílích (ať už půjde právě o souboj, nebo mimo něj) se budeme coby velitel muset rozhodnout. Každé tohle vaše rozhodnutí pak bude mít určitý dopad a důsledek zase na něco jiného. Samozřejmě zůstává otázkou, nakolik tento systém propojí v rámci celé kampaně a jestli se opravdu bude větvit příběh, nebo budou mít tato rozhodnutí dopad prakticky jen okamžitě v dané situaci. Dopad bychom zároveň měli poznat i na chování a přístupu členů vaší jednotky. Už vzhledem k tomu působí na první pohled známý systém docela inovativně a jsme zvědaví, jak se osvědčí v praxi.
Druhá lákavá featurka Binary Domain spočívá v hlasovém zadávání příkazů. Pomocí headsetu tak půjde členy vašeho týmu ovládat právě hlasovými pokyny. To už v několika hrách také bylo, i když né úplně skvěle funkční a věříme, že se tento systém posune kupředu. Do mikrofonu zadáte příkaz tím způsobem, že vyslovíte jméno člena vašeho týmu a konkrétní rozkaz jako „regroup”, „fire” nebo „cover me”. Během drsných soubojů znatelné ulehčení a pomoc, i když vzhledem k angličtině to možná některé hráče odradí a otázkou zůstává i to, jak bude hra rozeznávat slova s oblíbeným a typickým českým přízvukem.
V soubojích má hodně zatopit především vyspělá umělá inteligence protivníků. I když sliby v této oblasti slýcháme snad u každé hry (a výsledky od toho většinou mají daleko), v případě Binary Domain to vývojářům i vcelku věříme. Právě komplexnost chování protivníků bude stěžejní pro zabudování taktických prvků.
Žánr akčních stříleček je rozhodně v současné době nejoblíbenější a nejčastější. Už vzhledem k velké konkurenci to nebude mít Binary Domain lehké, na druhou stranu mají velké ambice zaujmout hráče prakticky po celém světě. Vzhledem k předchozím projektům jsou navíc i vysoká očekávání a všichni věří, že nepůjde o pouhou bezduchou střílečku, ale propracovanou akci, která nabídne i nějaké ty originální a novátorské přístupy v rámci žánru. Stěžejní částí by měla být samotná frenetická akce, doplněná vypiplaným příběhem a všechno to završí klasický online multiplayer. Přestože může Binary Domain působit vcelku obyčejně, myslíme si, že o této hře ještě uslyšíme. Buď se z ní stane docela velký celosvětový hit, nebo naopak propadák. O výsledku se přesvědčíme již brzy, k vydání totiž dojde už v polovině února, a to pro konzole Xbox360 a PlayStation 3.
Tak to je škoda že nemám xbox360 :( neměl jsem ho prodavat :(
..
Trailer vypadá celkem labůžně, sám jsem zvědavý na samotnou hru...
tak to byl nejinteligentnější komentář co sem kdy viděl.
jinak hra vypadá vážně zajímavě ale může se to dost pokazit.
Do téhle hry asi půjdu.
ta vyzera dobre
jinač je to ok
To muže být dobrá hra
Ale naději tomu dávám!
sou lepší gamesky
Jde o to, jestli to bude bavit i lidi mimo asii. Preci jen maji jinou mentalitu nez my, a zatim co my stavime pc za desetitisice aby hra vypada co nejlepe a tvurci se snazi o totez, v Japonsku staci Nintendo DS s grafikou 10let zpatky a prodava se vic nez u nas PS a Xbox. To same plati i o jejich filmech. malo koho znas by vydesilo nebo napjalo to, co je
pěkně sem si početl;)
chci vyzkouset ... musim
Vypadá to vskutku luksusně tak se těším :)
Neznám hru a podle tech videi to vypadá velmi dobře pokusím si ji stáhnout...:)
pěkný
docela dobre zpracovani :*-)
Nikdy jsem to ještě nehrál, ale asi vyzkouším :)
Trailer to je úplnej film ale jinak bych se vsadil že to bude revoluční hra
vcelku pěkne
Vypadá zajmavě
Pěkná hra, vypadá velmy zajímavě.
Snad hra bude stejně dobrá jako trailer
vyzera to ako dobra akcioška
vypadá to velmi dobře :-)))
vypadá to fajně určitě koupím
no skoda ze nemam konzolu
musim taky nekdy zaparit
No vypadáto na pořádnou smažbu xD
nejsem moc na konzole, ale tohle vypadá dobře
krasně vypadající,škoda že je jenom na konzole.
musim mit :D to si snad kupim
Vypadá to dobře
to bych si i zahráál :)