Další pokračování úspěšné multiplayerové série Battlefield přichází poměrně brzo od vydání Battlefield 1 zasazeného do dění první světové války. Battlefield s pořadovým číslováním 5 se vrací do druhé světové války. Pod taktovkou studia DICE a vydavateli z EA se tak vrátíme na známá bojiště největšího ozbrojeného konfliktu v historii. Kromě změny prostředí od předchozího dílu se změny odehrávají zejména v podobě nových bojových režimů a dramaticky projdou především systémy hratelnosti. Tyto změny nejspíše ovlivní zejména stávající hráče a fanoušky série. Oproti tomu nový příznivci by nemuseli mít větší problémy, jelikož plánované herní mechanismy jsou povětšinou převzaty od jiných žánrově podobných titulů.
Battlefield 5 se odehrává během druhé světové války a návrat k sérii, od svého odchodu z původního prostředí, byl před téměř 14 lety. Tento comeback se uskutečňuje pod vedením Larse Gustavssona, jež jež označuje za “splněný sen“ pro něj i jeho tým. Studio vyjádřilo záměr pokrýt oblasti války, které nejsou typicky popsány v jiných hrách a filmech. Mimo známé břehy Normandie se tak podíváme do lokací, jako je třeba Norsko nebo ulice Rotterdamu. Herní mapy se budou střídat v režimech známých módů Conquest, Frontlines, Dominance, Team Deathmatch a v dnešní době oblíbení Battle Royal. Nový režim Combined Arms obnovuje aplikaci co-operativní zábavy do Battlefieldu prostřednictvím misí pro 4 hráče. DICE neustále mlčelo o specifikách, ale víme, že bude existovat sada hardcore módů s vyšší obtížností, za které dostaneme zkušenosti navíc. Neúspěch při operaci znamená handicap do dalšího kola, což naznačuje podobnost ve stylu Left 4 Dead, a to i v tom, že mise končí neúspěchem, když je celý tým zničen. V tomto módu mají být mapy generované před zahájením mise, což poskytne širokou variaci prostředí. Epizodické válečné příběhy se opět objeví v režimu pro jednoho hráče, první z nich se bude odehrávat v již zmíněném Norsku.
Ve hře bude herní požitek směrován podle jednotlivých vojenský tříd, které dají základ pro
další specializaci podle hráčova stylu. Můžeme se těšit na klasická rozdělení ve škále:
Assault, Support, Medic a Recon. Assault je klasický držák první linie, Support je obdoba
ženisty podporující udržení perimetru, Medic se stará o udržení roty v bojeschopné kondici a Recon zajišťuje průzkum a infiltraci za nepřátelskou linií. I přes spekulace v hráčské
komunitě, DICE neoznámila nic než tyto čtyři základní třídy. Každá třída bude mít však
soubor archetypů, z nichž si vybereme konkrétní výzbroj: zbraně, sekundární zbraně, gadgety a pasivní bonusy, které dále zdůrazňují herní styl. Ukázaný příklad byl archetyp parašutisty pro třídu Recon, který namísto ostrostřelecké pušky může být vybaven lehkým samopalem s tlumičem a může být také dovybaven pasivní schopností na utlumení kroků. Na bojišti však nebude všechno dění záležet pouze na bojové síle z masa a kostí, během bitevních scénářů budou mít armády k dispozici odpovídající armádní stroje. Náklaďáky a další vozidla mohou tahat stacionární zařízení, jako jsou protiletadlová děla nebo kulomety. Není jasné, zda budete potřebovat odemknout a vybavit určitou schopnost, nebo je-li možnost přemístění stacionárních kanonů k dispozici ve výchozím nastavení. Mimořádně užitečná je těžká palebná síla při dobývání kontrolních bodů nebo pronásledování hýbajícího se cíle. A ano zapřažená palebná podpora by měla být plně operativní i při pohybu.
Jak je tomu v sérii Battlefield zvykem již delší dobu, budovy budou zničitelné. EA se nyní vyhýbá konceptu takzvané “levoluce”, kde velké mapové události přetvářejí na značné části terénu – ty sice byli v prvotním testování, ale poté vývojáři přistoupili k momentální proměně, která bude zahrnovat realističtější výbuchy a úlomky. Ocitneme se tak v situaci u boční stěny budovy, která se začne hroutit pod náporem dělostřelectva, zatímco palba přes okno nám bude znemožňovat možnosti úniku. Na bojišti zůstanou živí jen ti nejpohotovější. Co nás také může překvapit je postupná demolice struktur, po velkém poškození se pod námi může propadnout i
podlaha a pokud nemáme dostatek životů může to pro nás mít fatální následky. Každý voják bude mít k dispozici nástrojovou sadu, která může být použita k vybudování pytlů na písek, zákopů, kulometných hnízd a dalšího opevnění. Ty pomohou naší rotě vytvořit solidní obranu perimetru. Stavění bude tedy značně omezeno podle možností jednotlivých map a módů. Rozhodně neočekávejme stavařskou divočinu ve stylu Fortnite. Zničené konstrukce budou vydávat zvuky a mohou tak zároveň sloužit jako poplašná zařízení. Tato funkce má napomoci předcházet zničení, ke kterému dojde v průběhu bitvy, říká DICE. Rekonstrukce budov tak má zabránit, aby ke konci bitvy nebylo bitevní pole pouhou planinou, jelikož každý scénář by tak končil nekonečnou přestřelkou přeživších ostřelovačů.
Velké změny vývojáři připravily v systému oživování. Každý, bez ohledu na třídu, může oživit další členy svého týmu. Předtím, než Medici začnou odhazovat stříkačky, musí mít namysli, že jsou stále jedinou třídou, která může oživit své spolubojovníky a přivést pacienty zpět k plnému zdraví. Mají také nejrychlejší oživovací animaci. Non-Medic třídy, které se chystají oživit, budou muset setrvat v delší a zranitelnější animaci, což je proces, který hráče přivede do zranitelné pozice. Hráč sice může animaci přerušit, ale při nepozornosti může být předčasné oživení bez čistého vzduchu smrtelný následek pro léčeného i léčitele. Oživování je v BF5 poměrně složitý proces. Pokud se podíváme ke konkurenci, kde jsou sice oživovací animace orámcován pouze cooldownem. Budete muset projít sekvencí, kde popadnete tělo, stabilizovat ho a aplikovat jehlu, aby se zotavil. Můžete se rozhlížet a přerušit oživení kdykoliv. Stejně tak vzrušující je nová schopnost přetahovat spoluhráče do bezpečnějšího krytu, takže žádná víra v bláznivého hrdinského doktora oživujícího vás uprostřed křížové palby vám nehrozí. Stav poškození zdraví byl také přepracován. Když jste smrtelně zraněni, spustí se scéna, ve které můžeme buď stisknout klávesu, abychom zakryli své rány a vykřikli o pomoc, nebo stiskneme klávesu, aby naše postava vykrvácela rychleji. Pokud okolí nepročesává nepřítel samozřejmě.
Battlefield 5 je možné zakoupit ve variantě Early Access s přístupem 11. října. Další balíček s názvem Deluxe dovolí vstup do hry 16. října a Standardní edice pro trpělivé hráče se zpřístupní 19. října. Společnost EA nepřekročila podrobnosti o tom, co bude k dispozici po zakoupení Battlefield 5. Podle prohlášení vývojářů by po zakoupení hry měli být předměty plně dostupné za menu získatelnou hraním a za reálné peníze dokupovat pouze kosmetické předměty neovlivňující herní výkon. Po zakoupení se tak můžeme těšit na plnohodnotný herní zážitek i když trochu toho potu za klávesnicí pro dosažení nejlepšího vybavení budeme muset obětovat. Otevřená beta je oznámena bez konkrétního data a získají ji hráči, kteří mají zakoupený jeden z předplacených balíčků.