Jak už jsme zmínili v úvodu, BattleCry nevyniká pouze svojí jedinečnou hratelností, ale i svým příběhovým zasazením, které se odehrává ve fiktivním světě na začátku dvacátého století. Po devastující celosvětové válce se vítězné mocnosti rozhodli pro zákaz střelného prachu a přesun národnostních válek do speciálních arén. A právě v nich se budou odehrávat souboje prvních dvou potvrzených mocností, tedy Velké Británie na západě a aliance Kozáků na východě.
Ačkoliv zatím nemáme přesně potvrzeno kolik hráčů by se mělo těchto bitev účastnit, můžeme z již potvrzených informací vyvodit některé možnosti. Zatím jediný oficiální turnaj, organizovaný samotnými vývojáři, proti sobě postavil celkem osm hráčů na obou znepřátelených stranách, ale když vezmeme v potaz, že je ve hře pouze pět povolání a celkovou oblíbenost formátu pěti hráčů u jiných her, nedivili bychom se, kdyby se oficiální klání hrály právě v tomto počtu. Autoři se také netají touhou po velkých bitvách v rámci normálních her pro běžné hráče a tak bychom se mohli dočkat i bitev v celkovém počtu třiceti dvou hráčů.
Kapitolou sama pro sebe jsou pak jednotlivé arény, ve kterých se střetnutí odehrávají. Autoři kladou poměrně velký důraz na mobilitu a tak je každá herní postava vybavena magnetickým „grapling hookem”, díky kterému se můžete k vybraným místům na mapě bleskurychle přitáhnout. Také jsme mohli vidět v akci urychlovací plošiny, které vás vystřelí daným směrem a ihned jsme si vzpomněli na herní sérii Quake. Díky vysoké mobilitě tak je cesta za akcí rychlejší a zároveň se jedná o zajímavý taktický element.
Na BattleCry nás ale nejvíce zaujala hratelnost, která je umocněna zajímavými specializacemi jednotlivých bojovníků. Jako první přichází na řadu tzv. enforcer, který disponuje obrovským mečem a největším počtem životů ve hře. Zajímavostí také je, že svůj meč může kdykoliv proměnit na štít, čehož využijete jak při soubojích s dalšími enforcery, tak při obraně proti střelcům. Enforceři při soubojích také získávají adrenalin, který pak mohou využít pro zesílení svých útoků nebo svoji ultimátní schopnost, díky které se na určitý čas stanou nezastavitelným tankem, který rozsévá smrt všude kolem sebe.
Ačkoliv je střelný prach ve světě BattleCry zakázaný, střelci nevymizeli úplně a ke slovu se tak dostávají tzv. tech archeři, kteří používají speciální luky a kuše. Ti jsou navíc vybaveni plejádou speciálních schopností, takže se můžete například těšit na výbušné střely, emp pulz, kterým můžete odhodit dotírajícího nepřítele nebo například možnost vrhat díky na krátké vzdálenosti. Jejich ultimátní dovedností je pak možnost zasypat nepřítele ohromným množstvím střel v krátkém časovém intervalu. Je ale potřeba dodat, že střelné zbraně v BattleCry nedisponují příliš velkou kadencí a tak zůstává spousta prostoru pro zbraně chladné.
Poslední z prozatím uveřejněných typů bojovníků jsou tzv. duelisté, kteří jsou vybaveni dvěma meči a nejlépe by se dali popsat jako bitevní vrazi. Jejich hlavní schopností je totiž možnost na určitý čas se zneviditelnit a zároveň získat vyšší rychlost. Tato dovednost z nich dělá perfektní adepty na útoky zezadu nebo na lov tech archerů, kteří jsou v boji na blízko velice slabí. Další výhodou je také fakt, že mohou vyslat zraňující elektrický impulz, který se dá použít i na střední vzdálenost, takže nejsou vždy nuceni dostat se až k nepříteli. Jejich největší nevýhodou je ale fakt, že mají pouze velmi malý počet životů a v přímém souboji tak málokdy zvítězí.
Poslední dvě kategorie bojovníků sice zůstávají zahaleny rouškou tajemství, ale podle uveřejněných obrázků a trailerů si můžeme už teď udělat určitou představu. První z nich jsou tzv. brawleři, tedy vojáci vyzbrojení robotickou rukou, u nichž vše nasvědčuje tomu, že se také jedná o jejich hlavní zbraň. Nám ale pořád vrtá hlavou, jaká je přesně jejich role, když vezmeme v potaz, že úlohu „tanku” a bojovníka na blízko plní již zmíněný enforcer. Na finální odpověď si asi budeme muset ještě chvíli počkat, ale odhadujeme, že by brawleři mohli být zajímavou odpovědí na enforcery, kteří se rádi schovávají za svým štítem.
No a tím se dostáváme k našemu poslednímu typu bojovníka, kterým je tzv. gadgeteer. Podle prozatím zveřejněných artworků a trailerů odhadujeme, že se bude jednat o místní verzi odstřelovače a jak už jeho název napovídá, také bitevního inženýra, který by mohl svým spolubojovníkům pomáhat pomocí nejrůznějšími podpůrných prostředků. V současné době ale bohužel nemáme o tomto bojovníkovi žádné podrobnosti, protože všechny autory zveřejněné gameplay ukázky obsahovaly pouze enforcery, tech archery a duelisty, ale předpokládáme, že to se výrazně změní po letošní herní výstavě E3.
Ačkoliv samotná hratelnost BattleCry působí více než zajímavě, nesmíme zapomínat na to, že se jedná o „free to play” hru a nám tak vyvstává spousta otázek ohledně její monetizace. Dobrá zpráva je, že autoři vehementně prohlašují, že jejich hra za žádných okolností nebude „pay to win” a že se v tomto ohledu inspirují dalšími úspěšnými hrami, jako je například League of Legends. Dá se tedy očekávat, že si za reálné peníze budete moci přikoupit například rychlejší získávání zkušeností nebo všemožné kosmetické doplňky pro vaše hrdiny.
Co se audiovizuálního zpracování týče, musíme autory pochválit za poměrně originální grafický styl, který v sobě kombinuje atmosféru divokého západu, průmyslové revoluce a ještě do toho mixuje futuristické prvky v podobě nejrůznějších zbraní a technologií, díky čemuž není o atmosférické lokace nouze. Pokud navíc patříte mezi nadšence brutality, určitě oceníte, že jsou souboje v BattleCry náležitě krvavé a odletující končetiny jsou zde na denním pořádku. Nejedná se sice o nejdůležitější aspekt této hry, ale určitě se najdou hráči, kteří tento fakt přivítají s otevřenou náručí.
Shrnuto podtrženo, BattleCry je velice zajímavá multiplayerová akce, která nás zaujala především svojí originální hratelností a také povedeným grafickým zpracováním. Na vlastní kůži by se o kvalitách této hry mohli přesvědčit vybraní vlastníci PC už v tomto roce, kdy začíná oficiální beta a všichni ostatní snad koncem tohoto roku. Autoři také při naprosté většině rozhovorů zmiňují, že by se BattleCry skvěle hrálo i na konzolích a dá se tedy očekávat, že pokud uspěje na PC, tak se tohoto titulu dočkáme i na konzolích nové generace. Každopádně se máme na co těšit.