Bylo by logické, že za velkými hrami stojí také velké vývojářské teamy. To je samozřejmě pravda, protože většina titulů vyrůstá v prostředí, kde se to jejich pěstouny jenom hemží. U Arcane Legions, hry která vyšla v roce 2005, tomu ale bylo trošku jinak. Svým rozsahem a možnostmi byla až skoro neuvěřitelná, protože na rozdíl od jiných strategií jste si zde mohli cvičit jednotlivé vojáky a to dohromady ve více jak stovce dovedností. Další množstevní nabídkou, u které kvalita nijak nezaostávala, byl počet jednotek, ze kterých jste měli na výběr. Bylo jich okolo stovky. Novým dílkem Slitherine Software bude hra, která by měla přinést stejně úžasné věci jako její předchůdce, ale podíváme se již do trošku jiného světa. Tímto je svět fantasy, který hráči znají a po pravdě řečeno také vyhledávají. A tento svět pro nás připravují pouze tři lidé, což je obdivuhodné.
Tato hra by se dala označit za mix RTS a RPG. V klasické RPG máte jednotlivé postavy, o které můžete pečovat. Tady to jsou celé skupinky vojáků, přičemž každá z nich má své jméno, statistiky a level. Ty se budou navyšovat po dosažení určitého počtu bodů, který je možné získat zabitím nepřítele a nebo splněním daného úkolu. Modely jednotlivých vojáků pak budou nosit rozličné zbroje, což také bude patrné na jejich vzhledu. RTS prvky budou nejvíce viditelné na bojištích, kdy už nepůjde o jednotlivé skupinky, ale hlavně o strategii a taktické myšlení. Příběh hry, podle kterého pojedete, zatím není dokončen, ale již nyní víme, kdo proti sobě bude stát. Jsou to lidé a orkové. Proč mezi sebou bojují zatím také není jasné, ale spouštěcím mechanismem bylo vzájemné obviňování. Systém jednotlivých map je řešený jako „questový“. Celkový herní čas by vám měl vzít něco okolo dvaceti hodin vašeho života. Za tento čas objevíte celou linii příběhu a splníte i postranní úkoly, které hra nabídne. Celkový počet lokací je autory stanoven na čtyři desítky a slibují, že jejich hlavním cílem je realističnost jednotlivých lokací.
Strany, za které budete moct hrát, jsou lidé a orkové, jenže je v tom malý háček. V multiplayeru je to jasné, tam nezáleží na tom, koho si vyberete. V singlu ale autoři plánují více se zaměřit na lidskou rasu, tudíž asi nebude možné hru dohrát za orky. Celkem na bojišti budete moci mít až dvacet skupin vašich vojáků a počet jednotek v nich se může lišit od deseti až po osmdesát mužů. Při bojích budou samozřejmě jednotliví vojáci pracovat samostatně a získávat body také jeden za jednoho. Po ukončení bitvy se však body jednotlivým skupinkám sečtou a pokud jich bude dostatek, dostane skupina level. S tím logicky přichází bod na jejich dovednosti, který jim podle uvážení přidělíte na co se vám bude líbit. Některé dobré schopnosti však budou stát více než jeden bod. Nebudete mít žádné jednotky, které by byly neporazitelné. Vždycky budou mít svá plus a mínus. Je to tak kvůli tomu, abyste byli nuceni jednotky kombinovat a přemýšlet o tom. Počet zbraní a zbrojí zatím není jistý. Pro tuto chvíli se na nich pořád ještě pracuje, ale je již jasné, že kromě standardní výbavy zde budou i speciální předměty, které je ale možné získat pouze splněním misí.
Nabídka nepřátel se zdá být opravdu pestrá. Základním zlounem pro vás bude ork. Jsou to tuzí nepřátelé, kteří sice vydrží více než klasický voják, mají však tu nevýhodu, že jsou pomalejší a chodí v menších skupinkách. Další s kým se potkáte budou goblini. Ti už tak pomalí nejsou, ale zase sami uznáte – nejsou žádní super siláci. Ty potkáte buďto v pěší variantě a nebo na jejich válečných psech. Kromě této nabídky se ve hře také potulují piráti a lupiči. Jak se ve hře dostanete dále, máte možnost (a asi i povinnost) potkat speciální jednotky orků jako jsou šamani a obři. Ohledně inteligence nepřátel se autoři snaží jednotky neudělat takové, aby vás vždycky porazily, ale nějak to vyvážit, abyste se hlavně bavili. Samozřejmě nebudou všichni stejně chytří a potkáte i zákeřné jednotky, se kterými to nebude tak lehké. Bojiště, na kterých se budete prohánět, jsem již sice zmiňoval, ale ještě bych chtěl doplnit, že některé mapy půjdou hrát pořád dokola, abyste si na nich mohli nasbírat zkušenosti, zatímco jiné budou pouze na jedno použití. V okolních obrázcích je tak nějak vidět okolní prostředí, které lidově řečeno, stojí za prd. Rád bych vás proto upozornil, že autoři zatím vyvíjí nástroje, kterými budou to pravé prostředí dělat, takže takhle hrozné to určitě nebude :).
Bojiště se budou zvětšovat právě podle toho, jak bude vaše armáda veliká. To je celkem příjemné, protože se vám tak nestane, že byste se na nich ztratili. Engine, na kterém hra pojede, je psaný samotnými autory, na stromy používají autoři Speedtree a Miles pro export modelů z Maxka do jejich hry. Nároky na hardware by neměly být veliké, ale konkrétní požadavky autoři ještě upřesní. Zvuky a hlasy ve hře budou nahrány profíky. Datum vydání zatím není pevně stanoveno, ale mluví se o Q3 tohoto roku. Možná u některých z vás panuje divná nálada z toho, že team lidí stojící za touto hrou se skládá pouze ze tří jedinců. Toho se bát opravdu nemusíte, jsou to zkušení lidé (dva z nich pracovali pro Westwood a jeden pro EA) a hlavně se nepokouší konkurovat velkým společnostem. Na věci, které se jim nevyplatí dělat, si najímají externisty a nezahlcují se tím uvnitř. Sami si vyvíjí design a hru jako celek, skriptování, zvuky apod. zadávají ven. Dobrou zprávou potom je, že hra nebude lineární a boje budou v reálném čase. Celkově zde bude na sto misí.
No nevim moc se me to nelibi.Uvidime
20 hodin to je pekelně málo i s vedlejšákama.... no nic
myslim si že 20 hodin je na dnešní uspěchaný hry až dost.
co to je za kravinu?????
mozna to bude dobra hra! :-)
zeleny hombrerose to vypada dobre
pěkně debilní tyhle 3D. já sem zastánce klasiky AoE,AoE2,AoE3 a Warcraft, Starcraft.
vypada to docela pekne... i kdyz z tema kamerama nefim jak to bude hratelny
vypada to docela pekne... i kdyz s tema kamerama nefim jak to bude hratelny
k tvemu komentáři AoE,W3 snad není 3D? pak si uvědom co píšeš "pěkně debilní tyhle 3D"
fajné moc se mě líbí...
mě teda 3D ve strategiích nevadí,dá se na to v pohodě zvyknout,navíc se to dá v podstatě hrát z isometrickýho pohledu,jenom s možností zoomu.A třeba takovej Medieval II?Neni nad to zazoomovat na bitku a čumět jak se mlátěj.
jo to bude bestak dobra hra ted vseci rikaj ze je to picovina ale za chvili to bude hrat kazdy to je tak vzdycky
vyzera to fakt dobre.......
Nedělej, že nevíš, jak to myslel! Pokud mluvil o 3D, myslel pochopitelně 3D kameru. Jinak AoE2,3 - skvělý hry, na který se nezapomíná, pouze s láskou vzpomíná. ;)