Jeden z největších hitů letošního roku se konečně dočkal svého finálního vydání. Ačkoliv PlayerUnknown’s Battlegrounds od PUBG Corp. už se hraje dobrých několik měsíců a stihla během nich překonat několik rekordů, pořád šlo o předběžný přístup. 21. prosince ovšem vyšel patch 1.0 a hra je oficiálně “hotová”. Co verze 1.0 přináší nového a proč je slovo “hotová” v uvozovkách?
Nejvýznamnějšími novinkami je nová pouštní mapa Miramar (zatím bude mapu vybírat hra náhodně, ale později by hráči měli mít možnost si vybrat), nové pohyby jako přeskakování a lezení, optimalizace grafiky i připojení, nový model poškození a změna statistik u mnoha zbraní. K tomu do hry přibude 5 nových zbraní (například AUG A3 nebo “ruční kanón” R45) a 3 nová vozidla včetně pickupu, dodávky a vodního skůtru. Určitě stojí za to věnovat víc pozornosti i modelu poškození. Nově vás může překvapit třeba to, že projektily ztrácejí při střelbě na větší vzdálenost sílu. Nový model poškození si můžete prohlédnout na obrázku níže.
Vývojáři ovšem uvádějí, že práce na hře v žádném případě nekončí. Hodlají ve vývoji pokračovat, přidávat nové věci a naslouchat komunitě, aby hru mohli nadále vylepšovat. To sice zní velkoryse, na druhou stranu je to zřejmě nutnost, protože i přes vydání “finální” verze je pořád hodně věcí, které je potřeba zlepšit. O nepovedeném vydání na Xbox One jsme už psali, na PC je problémů přeci jen méně, ale mnoho hráčů si stále stěžuje na špatnou optimalizaci a nestabilitu (podle některých je to po updatu dokonce ještě horší). Například na Steamu jsou recenze z 21. prosince zhruba z 50 % negativní. Uvidíme, jak si hra povede po pár dnech “venku”. Vše brzy zhodnotí i naše videorecenze.
Kompletní seznam změn a novinek v rámci patche 1.0 si můžete přečíst zde. PlayerUnknown’s Battlegrounds je dostupná na PC a Xbox One.