Jak už nejspíš víte, první díl ze série Total War Saga nazvaný Thrones of Britannia nás vezme na Britské ostrovy během raného až vrcholného středověku. Na svém novém blogu se vývojář z Creative Assembly Jack Lusted rozepsal o herní mapě a navrch přiložil spoustu detailních obrázků.
Tvůrci ze všeho nejdřív smetli pochybnosti o tom, že nová mapa bude příliš malá. Na obrázku níže můžeme vidět srovnání velikosti Britských ostrovů z chystané hry a ze hry Attila: Total War. Britské ostrovy v Thrones of Britannia budou 23x větší, navíc vypracovány se zatím největší přesností, jakou jsme v sérii Total War vůbec kdy viděli.
Na další mapě pro změnu vidíme frakce. Ani tady si nemůžeme stěžovat na nedostatek. Zatímco ve většině her ze série jsou Britské ostrovy rozděleny mezi 4-5 frakcí, tady jich bude o moc soupeřit více než 50 (z toho 10 hratelných). Pozornému oku také neunikne, že vývojáři kvůli autenticitě zvolili historická jména frakcí (takže třeba místo Wessexu tu najdeme West Seaxe). Tam, kde chyběly zdroje, vývojáři názvy rekonstruovali pomocí historických výzkumů. Historii si ovšem už trošku upravili v tom, jaké území frakce na začátku ovládají. Hra by byla nevyvážená, kdyby jedna z frakcí ihned ovládala čtvrtinu herní mapy, takže některá království vývojáři “rozdrobili” na více menších frakcí. Co se historie týče, tam, kde si změny nežádá hratelnost, se vývojáři snaží být přesní a vývoj konzultují s univerzitními odborníky na toto období.
Mapa bude opět rozdělena do mnoha provincií, kterým bude vždy dominovat jedno opevněné velké sídlo s až 6 sloty pro stavbu. Menší sídla budou neopevněná a s pouhým 1-2 sloty pro budovy, jejichž stavba bude navíc závislá na krajině, ve které město leží (farma, důl, opatství…). Různé části mapy také budou mít svůj vlastní charakter. Jižní Anglie bude bohatá země plná průmyslu, farem a obchodních center, což z ní ale bude činit oblíbený cíl pro vikingské nájezdy. Močálovitá severní Anglie se zase bude potýkat s vikingskými koloniemi. Skotské vysočiny a lesy budou výborné k obraně, ale za cenu nedostatku zdrojů. Irsko bude disponovat hojnými pastvinami a doly, pro změnu se ale musí vyrovnat s několika těžce opevněnými vikingskými pevnostmi. A nakonec Wales bude mít hojnost zemědělské půdy, doly a zároveň přirozenou přírodní ochranu. Na jedné z map můžeme vidět i detailní mapu terénu s 18 různými typy zdrojů, mezi které bude patřit například ovoce, dobytek, cín nebo sůl. Její zobrazení ve vysokém rozlišení najdete zde.