Je tomu zhruba rok, co si vývojáři z Daybreak Games spokojeně mnuli ruce. Prodeje jejich online střílečky H1Z1 se rychle zvyšovaly a hráčská základna rostla. V červenci loňského roku si hra dokonce mohla zapsat významný milník – více než 150 000 v jednu chvíli soupeřících hráčů. A to především díky tomu, že se v ní jako v jedné z vůbec prvních her objevil dnes tolik oblíbený herní mód battle royale. Hráči díky němu překousli dokonce i špatný technický stav hry.
V březnu 2017 ale vstoupil do předběžného přístupu nynější hit PlayerUnknown’s Battlegrounds, který se v prosinci téhož roku dočkal i finálního vydání. Další hřebíček do rakve přišel koncem října, když v Epic Games vydali titul Fortnite Battle Royale, který je navíc free 2 play. Jak můžete vidět na grafu níže, od července 2017 nastal rychlý odliv hráčů a za poslední měsíc spolu v jednu chvíli nehrálo více než 20 000 lidí. Majitelům hry vadí především to, že H1Z1 se už roky potácí v předběžném přístupu, ačkoliv měla před konkurencí náskok. Vývojáři si nemusí stěžovat – hru pořád stabilně hrají tisíce hráčů a prodalo se přes 8 milionů kopií. Přesto jistě litují, že jim tak trochu ujel vlak a počáteční úspěch nedokázali pořádně využít.