Kdo hrál nebo stále hraje Fallout 4 od vývojářů ze společnosti Bethesda, zcela jistě takové situace zná – zejména na začátku hry musíme do každého podřadného bandity nasypat desítky střel, než konečně padne. Nemluvě o tom, že v inventáři je třeba nosit stovky nábojů, aby nám nedošly po dvou až třech větších přestřelkách. Zkrátka a dobře jak my, tak nepřátelé ve Fallout 4 vydržíme opravdu hodně, což místy vypadá groteskně a k atmosféře smrtelně nebezpečné pustiny to moc nepřidá.
Tuto situaci se rozhodl napravit uživatel stránky nexusmods jménem tennisgolfboll a vytvořil tak pro hru mód Hardcore Rebalance. Ten se zaměřuje na bojovou stránku a výrazně upravuje rovnováhu. Všichni – hráči i NPC postavy teď vydrží mnohem méně zásahů, protože poškození téměř všech zbraní bylo výrazně navýšeno (například poškození loveckou puškou vzrostlo z usmolených 37 na 80). Upraveny byly i “životy” – u většiny standardních nepřátel byly zvýšeny, zatímco legendární nepřátelé vesměs o kus svého zdraví přišli. Co se legendárních zbraní týče, pravděpodobnost jejich nalezení byla zvýšena a tvůrce rovněž uvádí, že zbytečná legendární vylepšení u zbraní vyměnil za nějaká logičtější. Složitější je také uzdravování – zatímco účinnost stimpaků a některých chemikálií byla snížena, jídlo a pití teď dokonce neléčí už vůbec. Chytřejší má být i herní umělá inteligence a pokud z krytu napadneme skupinu nepřátel, začnou nás hledat ve směru střelby či podle zvuku.
Mód ale mění ještě více věcí, všechny změny najdete zde. V každém případě je ale mód cílen na hráče, kteří touží po realističtějším zážitku a chtějí, aby je hra nutila taktizovat a každý útok si dobře rozmyslet. Mód si zdarma můžete stáhnout zde.
A jak dopadlo naše testování Fallout 4 VR? Podívejte se.