Cenami ověnčená tahová strategie Civilization VI od Firaxis Games se příští rok dočká velkého rošíření. Rise and Fall přinese do Civilization VI spletitý systém loajality, guvernéry, vylepší systém aliancí a do hry přidá unikátní historické události. To vše udělá z Civilization VI výrazně dynamičtější hru.
Největší změnou bude nový systém loajality. Každé město bude mít určitý stav věrnosti. Pokud nám bude věrné, nemáme problém. Potíže nastanou, pokud věrnost nějakého města v naší říši klesne pod kritickou úroveň. Dané město pak může vyhlásit nezávislost, nebo dokonce odpřísáhnout věrnost cizí mocnosti. Dobrou zprávou nicméně je, že tento nový systém se bude týkat i všech ostatních říší ve hře, takže i naopak my budeme moci využít chvilkové slagbosti našeho souseda a přetáhnout k sobě jeho města bez boje.
S tím souvisí i další novinka ve hře. Objeví se Zlaté, Temné a Hrdinské věky. Ty dané říši dočasně dají nějaký bonus, nebo, v případě Temného věku, naopak postih. Ve Zlatém věku dostanou města bonus k věrnosti, v Temném věku naopak budou města náchylná k poklesu věrnosti. Zlatý věk rovněž umožní vybrat si nějaký dočasný bonus a Hrdinský věk dokonce tři takové bonusy.
Do hry spolu s rozšířením přibudou i menší novinky a změny. Guvernéři nám umožní lépe spravovat svá města. Najmout jich budeme moci až 7 a každý z nich bude moci být dále vylepšen. Ty budou městům poskytovat výrazné bonusy a bude díky nim i možné města lépe specializovat. Systém aliancí bude navíc prohlouben tím, že se více vyplatí udržovat si dlouhodobé spojence. Vzájemné bonusy budou časem stoupat. Samotných aliancí i bude několik druhů – výzkumná, vojenská, ekonomická, kulturní a náboženská.
A nakonec – hru nám ozvláštní i nové historické události. Jednak to budou speciální naléhavé situace – to když třeba některá ze světových říší vyrobí atomovou bombu. Ostatní mocnosti na to mohou reagovat a uzavřít určitou dohodu, namířenou proti dané říši. Pokud se pak podaří splnit speciální úkol, dostanou všechny státy speciální bonus. Ale pokud ve svém snažení selžou, bonus získá naopak říše, proti které byl pakt namířen. Další události budou představovat určité historické milníky. Budou tak trochu připomínat achievementy – pokud například jako první obeplujeme svět, obdržíme bonus (tím větší, pokud to uděláme jako první na světě). Zároveň tím zvýšíme své skóre.
Rozšíření Rise and Fall pro Civilization VI vyjde 8. února 2018. Více informací o rozšíření najdete zde. Civilization VI je aktuálně na Steamu v 50% slevě a stáhnout si lze i demoverzi.