Hráči po celém světě mohou slavit vítězství ve svém boji proti loot boxům. Z této plíživé praktiky se právě tento rok stalo velké téma, které nakonec přesáhlo hranice samotného herního průmyslu a zabývaly se jím i úřady několika států. Ty aktuálně zkoumají, zda se nejedná o hazard cílený mimo jiné i na děti. Hněv hráčské komunity se obrátil především proti společnosti Electronic Arts a hře Star Wars Battlefront 2.
Podle Christophera Weavera, zakladatele společnosti Bethesda, je ale dost dobře možné, že pokud hráči loot boxy odmítnou, budou se možná muset smířit s růstem základních cen tříáčkových her, aby jejich vývoj stále zůstal výdělečný. Vyjádřil se tak v rozhovoru, který poskytl webu rollingstone.com (kompletní rozhovor v angličtině najdete zde).
Takové vyjádření má rozhodně svou váhu. Není žádným tajemstvím, že výdělky z mikrotransakcí tvoří pro vývojáře čím dál tím větší zdroj peněz. A také je známou věcí i to, že ačkoliv vývoj her je stále dražší, jejich cena zůstává stále stejná a trh přijal jako určitý standard AAA her, že stojí okolo 60 dolarů/euro. Hráči by tak měli pomalu přemýšlet, jak toto dilema vyřešit – zda se smířit s mnohdy otravnými mikrotransakcemi, nebo se připravit na to, že časem budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Jinou možností teoreticky je, že vývojáři vydají hru za 60 euro, avšak bude obsahovat jen zlomek celkového obsahu, při čemž teprve další placená DLC hru rozšíří do hratelnější podoby.