Mimořádná hra Hellblade: Senua’s Sacrifice od nezávislého studia Ninja Theory prodala už půl milionu kopií, čímž se stala výdělečnou – po třech měsících. Vývojáři přitom očekávali, že v zisku se ocitnou až 9 měsíců po vydání. Proč je ale tato zpráva významná?
Cílem týmu Ninja Theory totiž nebylo pouze vyvinout hru a vydělat peníze, ale dokázat, že i indie studio může úspěšně vytvořit AAA špičkový hru. Hlavním důkazem měl být právě titul Hellblade, který vyšel 8. srpna. A zdá se, že mise byla splněna. Na Hellblade pracoval tým pouhých 20 vývojářů po dobu tří let. Výsledkem je “tříáčková” hra, kterou si koupíme za necelých 30 € (u AAA titulů jinak zpravidla vidíme cenovku 60 €) a kterou na Steamu doporučuje 92 % hráčů. Na metacritic si pak Hellblade od profesionálních recenzentů vysloužila 83 % a od hráčů 81 % (PC verze). V naší recenzi si dokonce vysloužila krásných 95 % a stala se jednou z našich nejoblíbenějších her roku.
Znamená to proměnu herního průmyslu? Vývojáři z Ninja Theory dokázali, že lze vytvořit hru prvotřídní kvality i s malým nezávislým studiem. Je ale nutno brát v potaz, že Ninja Theory je vývojářské studio, které stojí například i za hrou Devil May Cry. Nejde tedy o žádné nováčky a jejich první projekt. Zopakovat takový úspěch se jistě nepodaří každému.