Okolo chystané hry Star Wars Battlefront II od DICE není chvíli klid. Kontroverze okolo systému lootboxů, které tvůrci přislíbili napravit, se sotva uklidnily a na vydavatele EA už se valí další vlna kritiky. Tentokrát se zloba hráčů zaměřila na systém odemykání hrdinů v multiplayeru. Uživatel Redditu The Hotter Potato si totiž dal tu práci a spočítal, že odemčení hrdinů jako je Darth Vader či Luke Skywalker nám zabere 40 hodin hraní. Odemčení všech hrdinů, ať už jde o princeznu Leiu, Palpatina nebo Žvejkala, pak dokonce jde až ke 200 stovkám hodin (výpočet si můžete prohlédnout zde).
To by se možná dalo tolerovat u free-2-play titulu, ale u hry za 60 euro je to přece jen trochu moc. Hráči vesměs očekávali, že ikonické hrdiny a antihrdiny série odemknou ve výrazně kratší době. Kritici zatím vidí nehezkou snahu otrávit hráče dlouho trvajícím grindem a donutit je tak k nakupování herní měny za skutečné peníze.
Společnost EA se hájí tím, že chce hráčům poskytnout “dobrý pocit z pýchy a úspěchu” a že zmíněné výpočty jsou nesprávné. The Hotter Potato do svých výpočtů údajně nezahrnul různé denní výzvy a bonusy k získávaní bodů. Tímto krátkým postem EA ovšem zřejmě málokoho přesvědčila, protože za necelých 24 hodin už stihl nasbírat více než 350 000 záporných hlasů, což je nejhorší skóre v historii redditu vůbec.
Star Wars Battlefront II vychází 17. listopadu na PS4, Xbox One a Windows.
Naše dojmy z hraní bety si můžete přečíst zde.
Já to říkám pořád že EA je banda zm.... a stále mi to spousta lidí nechce věřit. :D
Říkám si, že vytváření stále realističtějších her může vyžadovat větší počet vývojářů, při čemž cena her se nemůže nějak rapidně zvýšit (kdo by koupil hru za 3000-4000?). Možná prostě jsou nuceni řešit to přivýdělkem skrz DLC a miktrotransakce. Je to však čistě spekulace, nemám to podloženo informacemi