Jedním z nejčastějších témat vědeckofantastických děl je umělá inteligence a jak to dopadne, když si uvědomí samu sebe a začne se rozhodovat nezávisle (obvykle to moc dobře nedopadá). Stejné téma si vybrali i vývojáři z Quantic Dream pro svůj nový titul Detroit: Become Human. Ti už ve své starší hře Heavy Rain dokázali, že pracovat s příběhem, atmosférou a postavami umí báječně. Zdá se, že Detroit z této linie neuhne ani o píď.
Přesuneme se do nepříliš vzdálené budoucnosti, kdy jsou androidi zcela běžnou součástí seznamu domácích spotřebičů. Dovedou se postarat o špinavé prádlo a výchovu dětí stejně dobře jako o pronásledování odpadlíků – androidů, kteří narušili svůj program. I tady nám tvůrci slibují rozvětvený příběh, plný desítek důležitých rozhodnutí, která budou mít dopad na vývoj příběhu. Během hry se vcítíme hned do několika postav a některé z nich mohou dokonce i umřít, aniž bychom následně zírali na černou obrazovku s nápisem Game Over. Příběh se smrti hlavní postavy přizpůsobí a budeme normálně pokračovat dál, ač se špatným pocitem a výčitkami, že kdybychom se rozhodli odlišně, mohlo to dopadnout úplně jinak.
Slova smrt či umírání asi nejsou tak úplně na místě, protože v Detroit: Become Human se sice vcítíme do tří postav, ale pokaždé půjde o androida. Jedním z nich bude Connor, policejní stroj specializovaný na chytání jiných androidů. Další postavou bude Kara, androidka s čerstvě nabytým vědomím a se silnou touhou po svobodě pro sebe a pro malou dívku. Trojlístek našich hrdinů uzavírá Markus. Ten nebude nikým menším, než vůdcem revoluce androidů. Příběh tak budeme sledovat hned z několika stran a není těžké uhodnout, že zájmy jednotlivých postav se ne vždy budou shodovat. Všechno budeme navíc díky novému enginu sledovat v úchvatné grafice.
Detroit: Become Human vyjde 25. května na PlayStation 4 a to včetně českých titulků.