Zaklínač 3: Divoký hon od vývojářů z CD Projekt RED vyšel sice už v roce 2014 (recenze zde), ale stále je okolo něj živo. To se mimo jiné projevuje i tím, kolik módů stále vzniká. V posledních dnech stojí za pozornost především dva z nich.
FCR3 – Immersion and Gameplay Tweaks
Tento mód je zajímavý především tím, že ho vytvořil Andrzej Kwiatkowski, tedy jeden ze samotných vývojářů hry. Do hry vrací některé mechaniky, které se v ní původně měly objevit, ale z určitých důvodů byly nakonec vyřazeny, nebo změněny. Jedná se i o změny, které mají herního Zaklínače přiblížit tomu knižnímu. Změny jsou opravdu obsáhlé, zaměřme se tedy na některé z těch zajímavějších. Geralt díky módu vidí ve tmě přirozeně a nepotřebuje k tomu žádné lektvary. Změnila se i umělá inteligence NPC. Pokud vás uvidí při krádeži, mohou reagovat různými způsoby a třeba stráže v Novigradu budou mnohem přísnější než třeba v Toussaintu. Společníci také udělí nepřátelům větší poškození, než jsme zvyklí ze základní hry. Mód má také vliv na vyváženost hry, poškození, vývoj postavy a dokonce opravuje některé bugy, které obsahuje původní verze. Kompletní seznam změn si můžete přečíst na stránkách módu, odkud si ho zdarma můžete i stáhnout.
W3EE – The Witcher 3 Enhanced Edition
Tento mód možná už znáte, protože vyšel už v červnu tohoto roku. Teprve 19. listopadu se ale dočkal posledního updatu. Mód výrazně upravuje především soubojovou stránku hry. Mezi fanoušky se o něm mluví jako o nejlepším módu pro Zaklínače 3 vůbec, ale měli by ho hrát spíš lidé, kteří mají základní verzi hry už v malíčku. Mód totiž do hry přidává více možností, například mířit manuálně. Zároveň ale souboje i komplikuje třeba tím, že Geralt může být zraněn i při úskocích. Změny vám nejlépe shrne video přiložené pod textem. Mód si zdarma můžete stáhnout zde.