Sergej-aneb lokomotiva řady 781=T679.1

zde se dočtete co kde a jak fungovaly lokomotivy řady 781´=´T679.1

seregej

Do dnešního dne se už nejeví žádný život těchto nádherných strojů lokomotivy byly dováženy z SSSR vyráběn i tip T62 = T679.1 – 781 Nevětší počet se vyskytoval na Sokolovsku a Chomutovsku do poslední doby jezdily tady na Sokolovsku byly odtaženy v roce cca:2002 byly odtaženy lokomotivou 111 která ještě v roce 2005 obsluhovala Sokolovské nádražísergej

Kde se dnes nejeví známky železničního života dnes je Sokolovské nádraží v rekonstrukci kde mají vlaky omezenou rychlost.Ale zpět k sergejům jejich nejpestřejší období bylo v letech 1966 až 1973 bylo  do ČR dovezeno 545 strojů pro ČSD z toho 25 na rozchodu 1520 mm a další 2 sergeje  pro VSŽ . V roce 1979 bylo dovezeno dalších 54 strojů pro ČSD .Širokorozchodné stroje byly stejně skoro všechny převázány na normální rozchod který je používán po celé České Republice Ruská lokomotivy byla velice silná to bylo její plus,ale zase v tom horším slova smyslu byla nevýhodná v tom že měla vysokou spotřebu paliva=nafty,ale v poměru s výkonem se to převáží. Olej se doplňoval stále častěji čím déle lokomotiva jezdila tím více byla spotřeba oleje.Otáčky byly ohromující tato lokomotivy strčila do kapsy kde kterou sebesilnější lokomotivu.Dokázala uvézt 50 vozů Z bez postrku a to ještě ne na plné otáčky.Je veliká škoda že se tato lokomotiva neustálila v provozu déle České dráhy by mnohem více ušetřily,protože.V poslední době bylo několik lokomotiv ČD prodáno do SRN,781.529, 57..něco  teď jsou v majetku ČD a jsou vystavovány v provozuschopném stavu jako muzejní a provozují se jen už jako muzejní a tudíš jen na příležitostních a jinak historických akcí 781.168ŽSR už vedené opravdu jako muzejní stroje.

781.368 byla v roce 2007 prodána do Polska .Shrnutí Lokomotiva T679=781 jíž všechny lokomotivy jako muzejní.

 

781.368 byla v roce 2007 prodána do Polska .Provoz byl nejvíce u ČD,ŽSR výrobce lug výkon 1470 kW max. rychlost kolem 100km/h hmotnost kolem 120t rozchod již po zmenšeni z prvních 1520mm na 1435mm  u některých tipu se výkon snížil kvůli spotřebě.Lokomotiva má 2 třínápravové podvozky a dvojkolí jsou šroubovými a listovými pružinami

Komentáře(6)