Druhá část očekávaného The Last of Us nám vyšla před více než měsícem a sklidila od nás skvělé hodnocení – 10/10. Vývojáři ale nespí na vavřínech a přinášejí nám patch 1.03. Co je tedy nového?
Tak zaprvé by, jako správný patch měl obsahovat nějaké odstranění bugů, či neduhů – splněno. Zadruhé přidá hráčům prvního dílu velmi známou Grounded obtížnost. Ta by se dala označit jako extrémně těžká – což vlastně sedí. Tato informace pochází od týmu PowerPyx, kteří se zaměřují na sbírání PlayStationových trofejí. Doložili snímek obrazovky, na kterém vidíme dvě zbrusu nové trofeje. První, “Dig Two Graves” (kopání dvou hrobů), vyžaduje pro splnění dohrání hry právě na Grounded obtížnost. Změny oproti normální obtížnosti jsou podobné prvnímu dílu. Režim naslouchání ze hry úplně zmizí, nepřátelé budou mít zvýšené poškození a vydrží více. Zásob bude velmi, velmi málo – každý výstřel a každá akce tak bude muset být promyšlená. Pro ztížení hráčům ještě zmizí HUD.
The Last of Us 2 just got DLC Trophies. Patch 1.03 with Grounded Difficulty + Permadeath Mode incoming. pic.twitter.com/drUsvnHqIk
— PowerPyx (@PowerPyx) August 10, 2020
Druhá trofej na kterou jsme se mohli podívat, se jmenuje “You Can´t Stop This” a vyžaduje hru dohrát na jakoukoliv obtížnost, ovšem, s nastavením Permadeath. To, jak už název napovídá přidá do hry mechaniku známou například z Doom Eternal. Pokud hráč zemře na libovolnou obtížnost, jde zpět na úplný začátek hry. Tento zážitek je tak přímo stvořený pro sadomachisty – zvláště v kombinace s Grounded obtížností. Přejeme hodně zdaru a pevné nervy!