Steampunk Tower II je pokračováním úspěšné hry na tablety a smartphony. Studio vývojářů DreamGate stojí i za vydáním tohoto kousku, jedná se tak o nezávislou hru. Pokračování v sérii s tematikou alternativní reality a jejím předělání na jinou platformu si DreamGate dali práci a zejména si dali pozor, aby nedošlo pouze k překódování původního dílu na platformu PC. S přímočarou ovladatelností na nás čekají strategické výzvy. Ty nepřicházejí pouze ze strany našich nepřátel, ale také prozkouší naše manažerské schopnosti. Hra se dá zařadit do žánru tower defence, kde budujeme obraná stanoviště, abychom se ubránili nájezdům na naší hlavní základnu. Jaké prostředí, mechanismy a bojové úkony si pro nás DreamGate připravili?
Dění hry Steampunk Tower II nás zavádí do alternativní reality světa, kde nedošlo k objevení spalovacího motoru. Alespoň do té podoby, aby efektivně mohl povstat jakožto hlavní motor mechanizace. Hlavním motorem strojů je tedy pára. Parní stroje jsou dotaženy do podoby, kdy jsou schopny pohánět i desítky metrů dlouhé létající platformy. Jsou natolik sofistikované, že v menších podobách pohánějí i drobnější dopravní zařízení a co je pro nás v této hře důležité, obranný arzenál naší mobilní základny. Geograficky se ocitáme na území Evropy. Čeká na nás kampaň se kterou prozkoumáme kouty Španělských pláží, vrcholky středoevropských hor, ale také i Ukrajinských planin.
Ve Španělsku se odehrává rovněž začátek kampaně, kde nám je představena naše základna, ze které strategicky volíme bojiště, posíláme ambasadory na diplomatické mise a zároveň se staráme o ekonomii jejího fungování. Z Iberského poloostrova dále postupujeme napříč Evropou a světe div se, naše hlavní záminka není dobývání území našich sousedů, ale především spolupráce při společné obraně. Hlavní zápletkou je totiž boj společnosti s vnitřním nepřítelem. Ten je ve hře pojmenován jako Kult (v originále anglicky Cult). Záměr Kultu je svrhnout tradiční uspořádání společnosti. Bohužel pro obyvatele Evropy tento cíl Kult nezamýšlí dosáhnout skrze mírovou cestu, vyjednáváním, ani žádným jiným přístupem v rukavičkách. Společensko-politickou revoluci se toto seskupení rozhodlo uskutečnit tvrdou rukou za použití, v této alternativní realitě, nejmodernějších vojenských výdobytků. Spoušť, kterou za sebou Kult zanechává znamená pouze krev, pot a slzy. Naším úkolem je bránit nevinné lidi před těmito agresory, jak přímo na bojištích, tak z hlediska držení kroku s modernizací jejich armády. V průběhu kampaně rozkrýváme pozadí příběhu a zjišťujeme z jaké krajiny je Kult původně, abychom mohli toto hnutí zastavit.
Již padla řeč a základně, ze které plánujeme naše útočné a obranné výpady. Kolem ní se také točí značná část úkonů, které ve hře provádíme. Dalo by se říct veškeré, kromě samotného boje. Jakožto hlavní velitelé máme na starost chod celé mašinerie. Naše tajné a dobře střežené ležení tak musí udržovat, stavět nemovitosti a lákat pracovníky na lukrativní a neobvyklou práci. Abychom byli schopni modernizovat naše technologie, musíme jako zodpovědní manažeři zajistit přístup financí, které získáváme výběrem daní od obyvatel a plněním misí. Za herní peníze, která je symbolizována jednou svislou čarou přeškrtnutým es, provádíme upgrady, kupujeme vojenskou podporu a dotujeme diplomaty na jejich misích. Diplomati, agenti v naší družině poté slouží jako hlavní zdroj druhé herní měny: Eternita. Tento nerost používáme pro výstavbu a modernizaci našich budov. Kromě obytných distriktů musíme udržovat také výrobní linky a naši mobilní základnu.
V rámci mapy Evropy, kde směřujeme naše operace, máme několik různých možností. Jak jsme si již zmínili, musíme udržovat přísun Eternia, které sesbíráme v různých evropských metropolích. Tam posíláme naše svěřence, kteří plní questy od města. Jejich návrat pro nás zná i další zásilku Eternia. Dále naším postupem odemykáme území továren, které nám poskytnou potřebné komponenty na zbraňové systémy. Ale pozor, Kult se může vrátit a továrnu nám přebrat. Pro postup v kampani jsou, mimo hospodaření, stěžejní bojové mise. U těch strávíme značný kus herního času. V průběhu plníme příběhové mise, které nás posouvají dál v dění světa Steampunk Tower. Poté máme možnost plnit bonusové mise, které nám za určité podmínky poskytnou netradiční díly. Třetí typ misí je formou eventu, kdy Kult pořádá nájezdy na naše území a my je musíme mít neustále v merku, zdali nezískávají příliš vlivu v lokalitě. Veškeré tyto dokončené úkony se přetaví v body zkušenosti, které formují naši úroveň. Dosažením nové úrovně se nám zpřístupní nové lokality, upgrady a výzbroj.
Konečně se dostáváme k hlavní zábavě této hry. K velení naší bojové stanici přímo v bojišti. Naše věž je plně mobilní a na bojiště napříč mapou je přepravována létajícím křižníkem. Nepřátelům čelíme ve vlnách, přičemž každá následující vlna vyžaduje větší um a strategické myšlení. Každý turret na věži má své zaměření a vzdálenost na kterou pálí automaticky. Na nás je zařídit hladký průběh a krytí během přebíjení, navigovat palbu speciálních útoků, popřípadě poskytnout extra palebnou podporu. Natavení naší věže si můžeme zvolit přímo před každým bojem. K dispozici máme sestrojené turrety z našich továren, které představují minomety, protiletadlové flak kanóny nebo multifunkční kulomety. Mimo klasickou výzbroj střeleckých stanovišť, která tvoří páteřní oporu naší věže, můžeme dokoupit mnoho doplňující podpory. Je libo zprovoznit laserový paprsek z centra naší věže nebo vyžádat podporu železničního dělostřelectva ze zálohy? Není problém. Za drobný poplatek v herních mincích samozřejmě. Nejsme samozřejmě jediná strana, která disponuje technickými vymoženostmi. Příznivci Kultu se na nás valí v hordách pěšáků, leteckých jednotek i speciálních prototypů. Jestli se s nimi vypořádáme rychlými reakcemi a přeskupováním potřebných děl na potřebná místa, nebo si připlatíme za těžkou techniku a pojistíme tak naše vítězství je čistě na našem rozhodnutí.
Steampunk Tower II představuje zábavnou hru z magické reality alternativního průmyslu. Styl tower defence her je doplněn o komplexnější možnosti mimo bojové prostředí a o chytlavou příběhovou linku. Design grafiky je pojat jednoduše, ale zároveň kreativně. Hra vyzařuje osobité kouzlo. Nedostatky by se mohly najít v systému úrovní, kdy je pro další úroveň zbytečně nutné opakovat některé mise vícekrát, jelikož se zrovna nedostáváme náhodným událostem. Hra určitě nadchne zejména Steampunk komunitu, její osobitost by však u běžných hráčů nemusela vyvolat přílišné vzrušení. Abychom nekončili negativně, hra má velký potenciál v případném rozšíření podobě DLC podobě. Představte si parní stroje v Asii či na jiných kontinentech. Nebo dokonce ve vesmíru! Za naši redakci udělujeme příjemných 72 %. Pokud vás článek navnadil, hra je dostupná na Steamu, doslova za pár babek.