Co se asi tak může pokazit, říkali si nejspíš vývojáři i backeři kickstarterového projektu System Shock v roce 2016. Jejich snem bylo vzít jednu z kultovních her 90. let a nabídnout ji nostalgickým i novým hráčům pomocí remaku v moderní grafice a s využitím moderních technologií. Velmi brzy se podařilo vybrat přes jeden milion dolarů a ve studiu Nightdive se práce naplno rozjely.
Vlastně možná až příliš naplno, protože dle prohlášení ředitele Nightdive Studios Stephena Kicka celý projekt uhnul z původně vytyčené cesty. Místo remaku začal připomínat spíš úplně novou hru, celý se přesunul z enginu Unity na Unreal a vybrané peníze sváděly k tomu vymýšlet stále nové nápady. Jenže spolu s tím se “remake” začal vzdalovat osvědčenému konceptu původní hry. Je tedy prý třeba dát si pauzu a vrátit se o krok zpět. Stephen Kick na sebe bere plnou zodpovědnost a upozorňuje, že to rozhodně neznamená, že by projekt skončil. Slibuje, že po pauze se tým vrátí silnější než kdykoliv předtím. System Shock podle něj rozhodně bude dokončen a všechny sliby se naplní. Jen musíme počítat s dalším zdržením.