Vývojáři ze studia Dontnod zveřejnili další video (předešlá videa najdete zde a zde), které se tentokrát obsáhleji zabývá postavami v upírském RPG Vampyr. Podle svých slov se tvůrci chtěli vyhnout generickým NPC, které slouží jen k tomu, aby hráčům zadali quest, případně se jako živé kulisy potulovali po okolí. Místo toho ve hře údajně uvidíme pestrou směsici charakterů, z nichž každý bude mít svůj jedinečný příběh. Jejich zabití se ve hře navíc nějakým způsobem projeví. Třeba nepatrně promění svět tím, že obchod, který zabité postavě patřil, bude uzavřen.
To na první pohled zní jako nereálný úkol, protože Vampyr nabídne Londýn roku 1918, kdy byl už velmi lidnatým městem. Je ale třeba připomenout, že budeme hrou procházet v kůži upíra a na ulicích se tedy budeme pohybovat v noci. S žádnými davy NPC se tedy ve hře nesetkáme. Kromě toho se v anglické metropoli ocitneme během epidemie španělské chřipky, kdy nebylo moc radno vycházet ven. Menší počet postav umožní vývojářům se na každou z nich více soustředit.
A proč vlastně vývojáři věnují tolik péče i méně důležitým postavám? Děje se tak kvůli systému zvyšování úrovně. Ve Vampyru totiž nebudeme získávat body zkušeností za zabíjení nepřátel, jak je v jiných RPG obvyklé, ale vysáváním krve z obětí, velmi často nevinných. To postaví hráče před nepříjemné dilema – zavraždit obyčejného člověka a zvýšit si tak sílu, nebo si raději neumazat ruce krví nevinných, ale počítat s náročnějšími souboji? A aby takové dilema fungovalo, NPC nesmí být anonymní. Musí být uvěřitelná a mít své příběhy, aby co nejvíc připomínaly skutečné lidi a hráč si tak po jejich zabití připadal jako vrah. Podle vývojářů bude možné hru dohrát i bez jediného zavraždění nevinné postavy, ale v takovém případě se prý musíme připravit na velmi obtížné souboje.
Vampyr vyjde někdy na jaře 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.