Windows, PlayStation 4 i Xbox One dostali příležitost vyzkoušet si připravovanou střílečku z pohledu první osoby a z prostředí první světové války. Oproti obdobným hrám, které míří na budoucnost. Například nové díly série Call of Duty už sklidily ostrou kritiku hráčů, která se z velké části týká právě toho, že hráči se už přesytili (např. nové Call of Duty viz zde). Proto se zdá, že sázka na minulost se vyplatila.
Ačkoliv osobně jsem byl proti tomuto období spíše skeptický, od začátku jsem čekal, až si hru sám vyzkouším a udělám si ucelený obrázek. Po veřejné betě, kterou jsem si vyzkoušel od 31.8. musím uznat, že se volba konceptu mimořádně povedla.
Možnosti ve zmíněné betě byly bohužel dosti omezené. Na výběr totiž bylo pouze ze dvou herních módů. V Conquest se ocitne až 64 hráčů, kteří si to proti sobě rozdají na obří mapě. Na té se oba týmy snaží obsadit a udržet co nejdéle sedm bodů. Čím více vlajek v daný moment máme obsazených, tím více bodů se nám zrovna připočte. Samozřejmě ten tým, který získá dostatečný počet bodů, vyhrává.
V druhém módu – Rush – už hraje mnohem méně hráčů. Znovu jsou zde dva týmy a již se jedná o inovativní styl hry, který jsem ještě nikde jinde neviděl (ale nehrál jsem všechny existující hry). Mapa je rozdělena na několik oblasti a vždy se hraje jen v jedné z nich. V každé oblasti jsou dva body. Jeden tým je brání a druhý, útočící tým se je snaží obsadit. Pokud se útočníkům podaří obsadit oba body, tato oblast se uzavře a obránci brání jiné dva body v oblasti druhé (která plynule navazuje na oblast první). Tímto způsobem se postupuje tak dlouho, dokud buďto útočící tým neobsadí všechny objekty ve všech oblastech, případně dokud nedojde čas, čímž vyhrají obránci. Hráči nesmí za hranice aktuální oblasti, protože za hranicí každé strany, se rodí jeden z týmů. To však vytváří problém. Pokud totiž máte zbraně na blízko a za naší hranicí (tedy na straně protivníka) je odstřelovač, nemůžeme se k němu v podstatě dostat.
Každá strana je roztříděna do několika čet po několika málo hráčích. Mezi četami si můžeme libovolně vybírat, pokud tedy není zrovna plná. Jeden z čety je velitel, který může dávat příkazy a tím koordinovat jednotku. Zároveň se u kapitána můžeme narodit, ať je kdekoliv. Narodit se však můžeme i na jiných stanovištích.
Na výběr je ze čtyř povolání. Útočník s těžkým kulometem je vybaven proti-tankovými granáty (rychlejší lehké tanky je obtížné trefit) a dynamity. Hodí se tak perfektně proti těžké technice. Dále se můžeme stát podporou, která zásobuje ostatní náboji a může nastražit i minu. Dále je tu medik, jež kromě léčení může i oživovat padlé. Pokaždé, když zemřeme, můžeme přivolat pomoc medika nebo urychlit respawn a dříve se narodit. Respawn se děje po několika sekundách, takže si s tím nemusíme moc lámat hlavu. Posledním povoláním je scout, který je vybaven odstřelovačkou, ale umí také označit nepřátele.
U každého povolání si lze odemykat další vybavení, to si následně kupovat a vybavit se jím. Počet slotů je však omezen a vybavení se další věcí znamená, že něco původního musíme sundat. V betě většina střelných zbraní měla stejné nebo horší statistiky, než ta původní. Asi polovina zbraní však zde byla zamčena a bude uvolněna až pro plnou hru. Obvykle každé vybavení vyžaduje i určitý level.
Jen na okraj – mnoho pušek včetně odstřelovačky, která zabije až druhou ranou, je třeba po každém výstřelu přebít. Pokud sprintujeme několik málo vteřin, jsme dostatečně rozběhlí na to, aby nám hra nabídla použití bajonetu. Tím nepřítele jednou ranou zabijeme. Jistým oživením jsou také zničitelné objekty, například dřevěná okna a dveře (obojí lze otevírat a zavírat), ale také některé zdi.
Svou roli sehraje také počasí, které je nepředvídatelné. Najednou se zvedne vítr a písek mapu zahalí způsobem, že nevidíme na krok. To okamžitě změní způsob boje. Najednou je možné přebíhat přes otevřené pláně bez krytů a nemusíme se tolik bát odstřelovačů (kteří však skrz zoom i tak vidí dále a ostřeji než ostatní). Ve hře však jinak je dostatek míst k úkrytu. Když to už není barák, zeď, sudy, pytle s pískem, je to třeba zákop či pouhá vyhloubenina. Pokud jsme u rohu, pravým tlačítkem myši se vykloníme s možností střelby a to bez ohledu na směr doprava / doleva.
Battlefield 1 má zkrátka propracované různé detaily. Třeba přeskakování objektů, kdy se kamera realisticky nahne, a vidíme, jak letí nohy, působí dynamicky. Po označení bodu na mapě, kde se máme narodit, hra plynule přiblíží dané místo až se tam ocitneme v plné polní. Jsou to menší záležitosti, které však dohromady působí opravdu moc pěkně.
Jelikož se jedná o Battlefield, je samozřejmostí mnoho nejrůznějších vozidel. Ty slouží nejenom pro výrazně rychlejší přesuny, ale často jsou vybaveny různými kulomety. Některé jsou zcela obrněny a jedná se tak spíše o transportéry. Narazíme i na lehké a těžké tanky, různé děla nebo letadla. Tanky jsou poměrně silné a je co dělat, abychom si s nimi poradili. Novinkou, která není obvyklá v obdobných střílečkách jsou koně.
Zajímavé je také získávání medailí. To funguje tak, že k získání každé z nich je třeba splnit určité úkoly. Nejde však o klasické achievementy. Zde totiž musíme zvolit, o kterou medaili se snažíme, a pouze splněné úkoly této medaile se počítají.
Osobně mi někdy vadilo, že jsou boje tak velké, že jeden hráč nemůže citelně ovlivnit průběh boje. Pokud tak skončíte v ne příliš dobrém týmu, jako jeden z velkého davu to nespasíte. Bohužel i zde se projevuje odpojování hráčů z týmu, který prohrává. Tím se rozdíl ještě více prohloubí a hráče čeká frustrace či agrese. Bez ohledu na snahu jsem tak v jedné hře skončil zpravidla v kaluži krve a ničeho velkého dlouhodobě nedosáhl.
Battlefield 1 mile překvapil. Zatím jsme viděli jen malou část hry, avšak již to stačilo k tomu, abych se na hru skutečně těšil a doporučil ji každému fanouškovi stříleček. Nádherná grafika v každém ohledu, skvěle zpracované detaily a promyšlený herní systém. Už déle se mi zdálo, že tento typ stříleček stojí na místě a žádné inovace příliš nenachází. Této hře se však podařilo přijít s několika dobrými novinkami. To vše napovídá, že Battlefield 1 se brzy může zařadit mezi ty nejlepší střílečky vůbec.
Jsem to potěšení měl taky a nemůžu s autorem souhlasit. Classy ve hře jsou nevyvážené. Pohyb protihráčů po mapě je naprosto nepřehledný i když se kolem střílí a většinou udělat krok vpřed a přemístit se z objektu na objekt znamená jisto jistou smrt. Jezdci jsou hrozně silní oproti pozemním jednotkám. Tanky se pomalu nedají zničit pokud na ně letadlem neshodíte bombu. Nemluvě o fatálním grafickém bugu, kdy na bojišti zasáhne písečná bouře a ne všichni hráči ve hře mají stejný pattern počasí. Takže se stane, že vás klidně někdo propálí do bouře, protože ji tam prostě nemá.
Je to zkrátka ten jistý herní engine a žánr, jenom v jiném grafickém kabátku se spoustou chyb.
+ Musíme zohlednit fakt, že se jedná o první světovou válku a EA už plánuje přidat Francii jako placené DLC....
----
Sečteno podtrženo, nabývám dojmu, že EA nejde vůbec o hráče a hra bude v plné verzi jen hezky vypadat.
Musím jen a jen souhlasit čekal jsem od toho více dokonce jsem viděl koně a koukala mu hlava přes zed na rok 2016 docela blbost ....
Hrál jsem to snad a hodinu byla to hrozná nuda, ještě že tu byla ta beta. Souhlasím s JAMES... můžete se tak akorát pokoušet přesunovat z místa na místo, ale vždycky vás sestřelí sniper, kterýho nevidíte a nemáte šanci trefit... a to vás navíc musí trefit na dvě rány ( s patchem se všemi zbraněmi jsem nehrál ). Takže jsme ztratili jak Battlefieldy, tak i Call of Duty... hlavně, že po traileru na nové CoD a BF, tu bylo takové haló jak BF bude mít to na co jsme všichni čekali.
Dnešní hry jsou dělané jen na grafiku, aby nad ní honili klády malý haranti s fotrovou kreditkou. Poslední dobrá střílečka byla COD II.
betu jsem hrál.spíš mi to přijdee jako mod do BF3,4,ne,nebudu utrácet hned po vydání,možná až po těch všechDLC koupím,zatím mrdat:)