Battlefield 1 byl jedním z hlavních taháků konference E3 2016, kde jsme se tak mohli dozvědět mnoho nového. I po konferenci však vývojářské studio EA DICE pouštělo informace navíc. Vše jsme zachytili, shromáždili a nyní tu pro vás máme přichystáno to nejdůležitější.
Pokud si nyní říkáte, že EA DICE vám něco říká, nemýlíte se. Vždyť tihle vývojáři mají na starosti v podstatě celou sérii Battlefield, Mirror’s Edge a nedávno vydali i poměrně úspěšnou střílečku Star Wars Battlefront (a již pracují na dvojce). Vydavatelem je jako obvykle Electronic Arts a titul celosvětově vychází 21. října 2016 pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Majitelé Early Enlister Deluxe edice pak mohou své bitvy započít již 18. října.
Battlefield 1 ve své základní podstatě následuje ducha série. I tentokrát se jedná o střílečku z pohledu první osoby. Co je však nezvyklé a co se samozřejmě odráží i v názvu (číslovka 1), je návrat do minulosti. Zatímco předchozí díly směřovaly do budoucna a vojákům do rukou dávali nejmodernější techniku, nově se podíváme do již uplynulé historie. Že by již hry z moderního prostředí byly ohrané?
To sebou samozřejmě nese citelné ovlivnění stylu boje. V době první světové války (někdy také Velké války) mezi roky 1914 až 1918, samozřejmě byla k dispozici úplně jiná technika, než jak tomu je dnes. Dle designéra hry – Juliana Schimeka, ve hře již nejsou zbraně tak univerzální a je třeba zvolit správnou zbraň pro danou situaci. Je to sice o něco náročnější na schopnosti hráče, ale úspěch přinese o to větší uspokojení.
Julian také zmínil možnost úpravy pažby či přiblížení mířidel a volbu nasazení bajonetu. Taktéž budou připraveny skiny, ale ty nechtěl blíže specifikovat. Zároveň hráč nebude zavalen stovkami možností a vůbec nejrychlejší cestou bude vybrat defaultní nastavení. U některých zbraní jsou různé kombinace takového přednastavení, takže si můžeme například vybrat, zda má být puška stabilnější či přesnější.
Snipeři si budou muset pohlídat ideální vzdálenost a nebýt ani příliš blízko, ani daleko. Na blízko naopak více než kdy jindy využijeme různé typy ručních zbraní (melee), s různými rychlostmi útoku a damagem. Mnohdy je lze užít i k jiným účelům – k stříhání ostnatých drátů, ničení barikád či poničení vozidel.
Na bojišti narazíme hned na šest kategorií zbraní: brokovnice, samopaly, lehké kulomety, poloautomaty, ruční zbraně a odstřelovací pušky. Z několika typů granátů, jsou dosud známy klasické třištivé, zápalné (velký damage, ale oheň brzy dohoří) či plynové (menší poškození, avšak oblast je zamořena na delší časový úsek).
DICE se sám chlubí, jak kvalitně dokáže zpracovat zvukovou stránku hry. A ve hře to údajně poznáme i v těch nejmenších detailech. Jako příklad uvádí mírně odlišný zvuk střelby, pokud dochází náboje v zásobníku.
V multiplayerové části hry si vybereme jednu ze šesti tříd. Útočníci – díky výbušným zařízením si dokáží poradit s leckterou nepřátelskou bojovou techniku (tanky, motorky, lodě…). Stejně tak nebezpeční jsou i na krátkou vzdálenost, takže pokud uvidíte útočníka na délku paže, raději vemte nohy na ramena.
Podpora – Zbraně na krátkou a střední vzdálenost, to je jejich. Vzhledem k vysoké kadenci palby se dále hodí na krycí palbu. Spojence navíc umí vydatně zásobovat náboji, což je velmi důležitý úkol. Spojenec bez munice je totiž napůl mrtvý.
Medik – udržujte své kolegy při životě skrz lékařské zákroky! Stejně tak medik přebírá funkci technika. Umí totiž opravovat technické stroje. V boji jsou ideální na střední vzdálenost.
Průzkumník – likviduje své soupeře na velmi dlouhé vzdálenosti! Tihle zvědi nejraději odstřelují z bezpečné vzdálenosti. Kromě toho jsou však vybaveni příslušnou technikou, takže dokáži své spojence včas informovat o pohybu nepřátel. Pilot a tankista jsou zkrátka posádka toho či onoho válečného stroje. Vezměte nepřátele do hrobu silou a nedejte jim šanci! Odlišné třídy mají samozřejmě i odlišný vzhled, takže bychom danou jednotku měli poznat už od pohledu. Medikové mají například na zádech berle.
Dosud známe tyto herní módy: Operations – série propojených bitev posouvá bojovou linii a obránci mají jediný úkol – zarazit postup útočících chamtivců. Jde tedy o klasické přetlačování v několika po sobě jdoucích mapách. Domination: bitva probíhá v uzavřeném menším prostoru, kde je třeba plnit strategické cíle. Je to bitva, které nikdo neuteče. Conquest – znamená naopak obrovský rozsah až pro 64 hráčů. Zde je třeba obsazovat kontrolní stanoviště. Hra bude mít kromě multiplayeru i vlastní kampaň. Pokud si chcete průběh hry prohlédnout již nyní, níže je k dispozici 45-minutový gameplaye z nemalé bitvy hráčů.
Co se týče bojové techniky – máme se zřejmě na co těšit. Některá letadla jsou mrštná a velmi rychlá, je tedy obtížné je zasáhnout. Jiné jsou dvoumístná a vyžadují co nejlepší kooperaci posádky. A pokud byste rádi pozemní síly zlikvidovali plošně, ideální na to bude vzít bombardér. Na pevné zemi zase nepřátele rozdrtí bojové koráby, motocykly a především různé typy tanků. Na moři samozřejmě nechybí rychlé čluny i obrněné výsadkové lodě. Řídit tuto techniku může kterékoliv povolání, ale pouze tankista a pilot využijí stroje naplno. Očekávat máme také vylepšenou a realistickou fyziku.
Dle neoficiálních zprávy z Reddit (od uživatele Lobix) to vypadá, že kampaň bude rozložena do sedmi epizod a dvaceti kapitol. Dle stejného zdroje máme narazit na 30 zbraní všemožných tříd + vybavení jako jsou miny, granáty, masky, pistole na světlice a další. Seznam epizod, map, zbraní, herních módů a mnoho dalšího najdete v příspěvku zde.
R.I.P CoD -_-
Nezáleží na tom co dělaj s BF... CoD už je mrtvý nějakou dobu... alespoň pro mě. Vydali se špatnou cestou, to že zrovna letí budoucnost neznamená, že musí vydávat každej díl. Každej prosil ať udělají světovou válku, ale udělali to v BF. Pro mě by to v CoD ten MP tam ani moc nefungoval, spíš ta technika co byla v MW to mě bavilo nejvíc.
kdysi jsem do BF1942 sosnul(jestli si pamatuju rychlostí kolem 62kb)modík BF1918 a byla to řežba---Tendleten díl....nvm.....určitě oznáměj nějakej season program,po první vlně nadšení možná pořídím....J8 CHCI převod 1942 do nového enginu.........
opet klasika