EA na letošní GamesCom dorazilo s velmi působivou nabídkou her, z níž se jednoznačně nejvíce prosadil očekávaný návrat série Star Wars: Battlefront, který bylo možné nalézt hned na třech různých stáncích rozmístěných po celém areálu. I přesto, že byl k dispozici na několika desítkách obrazovek, bohužel jeho dosažení znamenalo překonání nepěkně dlouhé fronty, které se na druhou stranu rozhodně vyplatilo. Studio DICE, jež má titul na starosti, si pro návštěvníky GC připravilo ukázku z herního módu ‚Fighter Squadron’ odehrávající se v nebesích nad Sullustem, hornatou planetou posetou lávovými rybníčky, která nás hned na první pohled okouzlila. Na kochání se výhledem a přemýšlení nad nekonečností vesmíru však samozřejmě nebyl čas, protože bylo zapotřebí, aby nepřátelské letouny přišly o pozadí i křídla a pěknou krajinu rozryly svými hořícími troskami.
‚Fighter Squadron’ je zatím posledním odhaleným módem, do nějž se může naráz pustit až dvacet hráčů. S nimi to nicméně v žádném případě nekončí. Aby byly letecké souboje ještě působivější, tvůrci se rozhodli do nebe vypustit také hromady dalších letounů, o jejichž poletování kolem se stará umělá inteligence. V prostoru nad zemí tak vzniká absolutní chaos. Krásný, dokonale šílený chaos, v němž se alespoň trošku začnete orientovat teprve po pár odehraných zápasech. Vyhrává samozřejmě tým, kterému se podaří dostat k zemi vyšší počet nepřátel. Nejde však o jedinou cestu, jak se dobrat konce zápasu. Jestliže jste schopní se zbytkem týmu alespoň trochu spolupracovat a sjednotit se, můžete se pokusit o zničení speciální nepřátelské lodě ukrývající cenný náklad. Když je zrovna na cestě, měla by se stát ihned středem vaší pozornosti, zatímco nepřátelský tým má za úkol vás zastavit. Když se vám však zničení nepodaří, obrací se karty a je čas na vás, abyste bránili.
Když jsme se konečně dostali před jednu z obrazovek a v rukou se nám objevil DualShock 4, trochu jsme ze začátku tápali, co přesně máme dělat. Instrukce na obrazovce byly sice jasné, kvůli příručnímu taháku, na němž se nacházelo ovládání, jsme ale museli oprášit své znalosti němčiny ze střední školy a v duchu si vynadat za to, že jsme při hodinách nedávali větší pozor. Ovládání je naštěstí dostatečně intuitivní na to, aby stačilo vskočit do hry, popadnout gamepad a vypořádat se s objevováním vašich schopností pěkně za chodu. Na výběr mezi Rebely a Impériem jsme možná nedostali, díky prostřídání se jsme si naštěstí oba letouny, které byly na akci k dispozici, vyzkoušeli. Ve finálním titulu by ale nabídka měla být samozřejmě větší.
Tentokrát všichni Rebelové nasedli do kokpitu legendárního X-Wingu, zatímco Impérium ovládlo letouny TIE, které jsou obratnější, rychlejší a snáze se s nimi pronásledují nepřátelé. X-Wing si však své nedostatky samozřejmě byl schopný velice snadno vynahradit jinými způsoby. Oba stroje mají své speciální schopnosti, jež výrazně ovlivňují způsob, jakým s nimi budete hrát. X-Wing svoji těžkopádnost vynahrazuje protonovým torpédem, kterým můžete zaměřit protivníka a skolit ho jedinou dobře mířenou ranou. Kromě něj má k dispozici speciální štít, s nímž se ochráníte před protivníkem a ještě k tomu opravíte již utržené rány. TIE fighter má sice také mířené rakety, kterými může drtit vše kolem, místo štítu nicméně nabízí krátkodobé zrychlení, díky němuž se snadno dostává ze zapeklitých situací a dohání ujíždějící nepřátelská loď s nákladem, pokud se vynořila na druhé straně mapy, než se právě nacházíte.
Extrémně zajímavá je možnost rozhodovat o tom, jak bude rozdělena síla letounu. Záleží jen a pouze na vás, zda chcete veškerý její výkon vložit do rychlosti, díky níž snadno dosáhnete svého cíle, nebo se rozhodnete posuvník přesunout na stranu palebné síly, načež se nebudou ani zdaleka tak rychle přehřívat zbraně, ačkoliv je možné, že vám nepřítel ulétne před nosem. Vše je přirozeně možné nechat v balanci, řekli bychom však, že ve výsledné hře se geniální letci od průměrných hráčů budou odlišovat právě svými schopnostmi přerozdělování výkonu při létání. Vše je totiž možné ovládat přímo za letu a neustále tak musíte přemýšlet nad rozdělením, které je pro vás v dané situaci nejvýhodnější.
Zatímco v prvním zápasu jsme neměli žádné tušení, co se od nás očekává, hra se nám velmi rychle dostala do krevního oběhu a v pozdějších kolech bylo pronásledování nepřátel po nebi plném chaosu nejpřirozenější věcí, co jsme za celý den dělali. Největším zlomem bylo odhalení, na jaké bázi funguje zaměřování, k němuž je zapotřebí pouze zmáčknutí jednoho tlačítka a udržení si protivníka v mířítku, dokud se kolem něj nerozsvítí rudý ukazatel, jenž značí možnost vypálit speciální schopnost, která díky zaměření nemá šanci minout. Laserové kanóny však bez vaší pozornosti dál mohou velice snadno střílet do neznáma. Až tak snadné to ale není. Pokud se na poslední chvíli nepříteli podaří vykonat úhybný manévr, s žádnou trefou počítat nemůžete. Vyhýbání se funguje velice jednoduše. Prostým zmáčknutím správné kombinace letoun sám od sebe vykoná vše potřebné a vy stroj dostanete zpět pod kontrolu teprve v momentě, kdy je manévr u konce. Obrácení o 180 % a vytočení se do jedné ze stran funguje, když vás někdo pronásleduje, nesmírně účinně, kvůli cooldownu si však musíte dát pozor, aby vás náhodou někdo nezaměřil v momentě, kdy ještě nejste připravení. To totiž může mít katastrofální následky.
Stejně jako při pohybu po zemi se i v letounech dají sbírat power-upy, jež jsou převážně rozházeny nízko u země. Většina z nich nefunguje nijak složitě a jejich jediným bonusem je resetování vašich cooldownů, případně obnova štítů. Pro Rebely byla naštěstí v demu připravena jedna lahodná specialitka. S trochou štěstí a pozornosti jste mohli nalézt power-up, který váš X-Wing proměnil v Millennium Falcon. S velkou sílou však přichází velká odpovědnost. A hlavně velká pozornost. Jakmile jste Millennium Falcon jednou ovládli, mohli jste počítat s tím, že vás začne pronásledovat celý nepřátelský tým a pokusí se vás co nejdříve zničit. S vylepšeným štítem, silnějšími kanóny a hned třemi různými speciálními schopnostmi se však před spadnutím do žhnoucích pekel je možné velmi snadno vyřádit a vynahradit si své komplexy z dětství šikanou drobných nepřátelských lodí, což je neuvěřitelná zábava. Pro Impérium se vylepšení na speciální loď, v tomto případě Slave I., objeví teprve ve finální verzi hry.
Star Wars: Battlefront se v posledních měsících nestal středem pozornosti celého herního průmyslu náhodou. Dema na GamesComu jsme si bezvadně užili, a i když si nejsme jistí, na jak dlouho bychom se s módem ‚Fighter Squadron’ byli schopní zabavit, díky řadě dalších módů se držíme víry, že se ze hry vyklube bezvadná akce, která by mohla překonat dokonce i své předchůdce. Letecké souboje navíc nejsou v žádném případě prioritou této hry, takže nás kvalita ukázky překvapila o to víc. Hra se na trh dostane 20. listopadu na PC, PS4 a XONE. Přemýšlíte o tom, že byste jí dali šanci?
to je zase článek. kecy jak v kleci, fotky v plným rozlišení a youtube bez možnosti přehrát přes plnou obrazovku.
ten kluk kralik2012 je nějakej postiženej, že jo?
Učí se na základní škole v druhém ročníku ... :)
Doufám doufám doufám že to bude i na PC na jen na PS4 i pokud jo tak na vánoce kupuju za výplatu zahnutou TV A PS4 a měsíc neschopenku :D