Přiznám se bez mučení, že hry s podvodní tématikou mě nikdy moc nezajímaly. O to zvědavější jsem byl při testování hříčky Depth, jejíž hodnocení na jiných serverech není vůbec špatné. První dojem je bohužel poměrně chaotický, jelikož hráč si musí principy a ovládání hry nejdříve osvojit. První desítky minut tak mohou být kapku frustrující, jelikož zmateně plujete, vzhledem ke špatné viditelnosti ve všudypřítomné tmě nejste zrovna příliš zorientováni a jen čekáte, odkud se vynoří agresivní žralok, který vás doslova roztrhá na kusy. Přesně tak, tahle podmořská atmosféra umí rychle vtáhnout do děje. Když takhle se svými kolegy plujete pod vodou, plníte zadané úkoly a při bijícím srdci čekáte na útok, který víte, že každou sekundou přijde, rychle se vám zvedne adrenalin v krvi. Nutno přičíst, že hra oplývá jistou drastičností, zejména při zabití žralokem, po čemž vám běžně chybí končetiny, při čemž mrtvé zdevastované tělo potápěče dále plave ve vodě. Stejně vyhlíží i proudící krev z každého poranění.
Jak to ve hře přesně vypadá, záleží na tom, jaký mód zrovna hrajeme. Zpravidla se přitom jedná o boj potápěčů proti žralokům. Obě strany jsou tvořeny živými hráči, jedná se tedy o čistě multiplayerovou akci, avšak pokud se některý hráč v průběhu hry odpojí a nový hráč se místo něj dosud nepřipojil, je jeho místo nahrazeno umělou inteligencí. S kamarády lze přitom vytvořit týmy a do hry jít coby skupinka – to ovšem neznamená, že budete hrát na stejné straně.
Zřejmě vůbec nehranějším módem je Blood and Gold. Čtyři potápěči jsou v kleci spuštěni pod hladinu, aby byli za chvíli vypuštění coby posádka doprovázející robota jménem S.T.E.V.E. Ten automaticky pomalu pluje od jedné truhly k druhé, u každé se zastaví, aby ji pomalu otevíral a nakonec získal její obsah. V době přesouvání mezi truhlami i jejich otevírání musíme robota chránit před útočícími dvěma žraloky (2 hráči), kteří jej mohou nárazem na nějakou dobu znehybnit. Zároveň mají potápěči i žraloci počet bodů, od kterých se po každém úmrtí odečte bod. Kdo skončí na nule a nemá živé hráče, prohrává nehledě na splnění úkolu. Respawnovat se mohou potápěči u počáteční klece nebo přímo u robota, což je samozřejmě mnohem výhodnější.
Aby bylo vše zajímavější, v průběhu hraní získávají potápěči peníze, za které si mohou kupovat lepší vybavení. Hned z počátku si mohou vybrat nůž a jednu z různorodých pistolí. Dále jsou k dispozici samopaly, harpuny a řada dalších zbraní. Nechybí ani třeba zbraň střílející síť, která samozřejmě dočasně znehybní žraloka. Jednotlivé zbraně lze následně prodávat (za poloviční cenu) či nakupovat jiné, lepší. Dokonce je lze i různě vylepšovat a tak soupeři mohou způsobit třeba krvácení, které zraňuje tím více, čím více se žralok hýbe. K dispozici jsou i další vychytávky, jako třeba „označkování“ po zásahu, díky čemuž nějakou dobu vidíme pozici žraloka.
Kromě zbraní si můžeme nakoupit i užitečné vybavení, které lze ale použít pouze jednou. Tak například jsou zde podvodní miny, které nemusí být připevněny na nějaké ploše, ale jsou řetězem přichyceny k závaží a zůstávají tak na svém místě. Jelikož žraloci při útoku obvykle znatelně zrychlí, miny si málokdy všimnou. Musíme si ale zároveň dávat pozor, aby mina nepoškodila našeho robota či nezabila spolubojovníka. Dále tu máme zařízení, jenž v určitém okruhu maskuje polohu potápěčů, kterou jinak žralok přesně vidí (i přes zdi) či světlice, které zpřehlední temná zákoutí. Pokud nám to jde a žralok nás hned tak nesežere, dojde nám časem munice, kterou je třeba doplnit prostřednictvím po mapě různě (nerealisticky) rozmístěných beden. Pokud chceme peníze navíc, lze po mapě sbírat různé zlaté artefakty, které následně hodíme do S.T.E.V.A., čímž získáme bonusové finance.
Zda se postavíme na stranu žraloků, si (bohužel) zvolit nemůžeme, rozlosování funguje zcela automaticky. Pokud jsme ale žraloky, můžeme si na začátku zvolit, jaký typ žraloka vlastně budeme. Je tu například velký bílý žralok, tygří žralok, žralok Mako, kladivoun i další. Nejde přitom pouze o vzhled, ale každý žralok má zároveň jiné statistiky. Někteří jsou rychlejší v přímém směru, udělují větší poškození, jiní jsou zase mrštnější, rychle se otáčejí a mají více životů. Některé typy navíc mají různé bonusy, jako když třeba kladivoun vyřadí S.T.E.V.A. na dvojnásobnou dobu. Žraloci obvykle loví tak, že krátkodobě zrychlí, potápěče chytí a snaží se uplavat, zatímco rychlým pohybem myši sem a tam se jej snaží zabít. Potápěč se přitom brání bodáním nožem do žraloka. Poté záleží, kdo vyhraje. Pro doplnění zdraví může žralok žrát i kolem proplouvající ryby.
Žraloci si v postupu hry taktéž mohou vylepšovat nikoli výzbroj, ale sami sebe. Každá schopnost stojí určitý počet bodů. Například tak může vylepšit svůj vnitřní sonar a vidět potápěče na větší vzdálenost, automaticky se regenerovat, když není v boji nebo okamžitě doplnit zdraví při učiněném zabití. Kromě těchto (i jiných) pasivních schopností může využívat i jednu aktivní, jako je třeba redukování obdrženého poškození o 30 až 50% po dobu tří sekund.
Méně hraným módem je Megalodon Hunt. Jeden žralok pluje po mapě a snaží se sežrat co nejvíce potápěčů, ale nesmí přitom zemřít. Všichni ostatní plují po mapě, hledají žraloka a snaží se ho také zabít. Kdo jej zabije, stane se žralokem namísto původního hráče, aby za žraloka sbíral body zase on. Není zde možné vybrat typ žraloka ani cíleně kupovat lepší zbraně. Pro lepší zbraně lze sbírat rozeseté zlaté věcičky, za což se automaticky vylepšuje zbraň v ruce. Ale pozor, jakmile zemřete, narodíte se sice znovu, ale se zbraní, jakou jste měli na začátku. Posledním módem, který se hraje spíše výjimečně je Hide and Seek. To je tak trochu schovka, kde potápěči se schovají a žralok je hledá. Když někoho najde a zabije, zabitý se přidá na stranu žraloků.
Na konci každé hry jsou zobrazeny základní informace o každém hráči, jako třeba kolik má za danou hru zabití, kolik asistencí či jaké má skóre. Vedle toho vidíme, kdo získal jaké achievementy jako je třeba nejužitečnější hráč hry, první zabití (first blood), odplata (zabití hráče, jenž nás nejčastěji zabíjel) či unstoppable (zabití šesti hráčů v řadě bez vlastního úmrtí). Kromě toho máme v menu k dispozici celkovou statistiku našeho účtu, kde je sečteno všechno udělené poškození, všechny zabití, asistence a to zvláště za potápěče a žraloka. Čím lépe si vedeme, tím nejenom že lépe vypadají naše statistiky, ale také se rychleji blížíme další úrovni.
Hratelnost zvedá nejenom mnoho map, z čehož je každá mapa speciálně pro jeden až dva módy, ale zejména již nakousnutý RPG systém. Hraním totiž získáváme zkušenosti a úrovně, čímž se nám odemykají nové zbraně, schopnosti a vybavení. Postupem času si tak třeba k jedné pistolce můžeme koupit druhou (musí být stejné) a rozdat si to se žralokem coby double pistolník. Odemyká se toho ale celá řada. Grafické zpracování sice není oslnivé, ale zvuková stránka, skvěle podporující celkovou atmosféru je na tom naštěstí lépe. Bijící srdce ticho v naprostém tichu, má svůj napínavý půvab. Rychlost tlukotu srdce zároveň slouží jako ukazatel, jak daleko jsou žraloci – čím rychleji bije, tím jsou blíže.
Téměř neznámí vývojáři z Nového Zélandu Digital Confectioners, kteří ve svém týmu nečítají ani na desítku lidí, vytvořili skvělou akci s nevšední tématikou, která nefalšovaně umí pobavit. A hratelnost je nakonec přece to nejdůležitější! Proto činí naše hodnocení pěkných 74 %. Cena 22,99 (asi 630 Kč) je asi kapku přehnaná, ale hra na Steamu bývá ve slevě až 75%, což už je poměrně výhodná cena. Hra je k dispozici pouze a jenom pro Microsoft Windows.