Zbývající kousky už nestačily na to, aby si pro sebe mohly vyhradit vlastní kategorie, přestože jich je spousta a rozhodně je i v jejich případě o co stát. Dnes se podíváme především na RPG kousky a dvojici očekávaných bojovek, které v roce 2015 svedou zápas na život a na smrt. Začneme?
Pillars of Eternity
Tvůrci ze studia Obsidian Entertainment se kolem žánru RPG motají již přes deset let. Mezi jejich největší úspěchy patří tituly Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas a South Park: The Stick of Truth z minulého roku. Rozhodně tedy věděli, co dělají, když se rozhodli do světa vypustit zprávu, že pracují na izometrickém kousku Pillars of Eternity, duševním nástupci milovaných sérií Baldur’s Gate, Icewind Dale a kousku Planescape: Torment. Toto odhalení doprovázelo spuštění kampaně na Kickstarteru, v níž se hře zadařilo neuvěřitelně. Téměř okamžitě se proto vývojáři mohli vrhnout do vývoje. Nyní se nacházíme dva roky po ukončení kampaně a zdá se, že se již vše ubírá ke konci. Zatím není jisté, kdy přesně budeme moci s určitostí říci, zda jde o konec „šťastný”, nebo „nešťastný”, dozvědět bychom se to však měli v průběhu nejbližších pár měsíců.
první polovina roku | PC
Kingdom Hearts III
Kdykoliv se před námi v průběhu posledních osmi let někdo zmínil o sérii Kingdom Hearts, strávili jsme následně několik hodin s brekem schovaní pod postelí. Zdálo se totiž, že na nové pokračování této úchvatné série, jež patří k největším triumfům konzole PlayStation 2, snad ani nikdy nedojde. Celé jedné generaci se Kingdom Hearts úspěšně vyhnulo. V roce 2013 nám na E3 naštěstí Square Enix nadšeně oznámil, že to samé nebude platit pro tu současnou. Příchod Kingdom Hearts III mohou dokonce očekávat kromě vlastníků PlayStationu 4 i fanoušci konkurence. Kdy přesně se Sora a parta jeho kamarádů z řad postaviček od Disneyho ukážou zpět na scéně, dosud bohužel ohlášeno nebylo.
průběh roku | PS4/XONE
Final Fantasy XV
Už si ani nevzpomínáme, kdy se některé z vekých pokračování série Final Fantasy naposledy nerozhodlo pro žánr MMORPG. Přesně proto jsme byli nadšení z oznámení, že Final Fantasy XV nebude nikoho nutit na jeho cestě za dobrodružstvím potkávat tisíce dalších hráčů. Navrací se klasická hratelnost spoléhající na souboje na tahy, jež nejsou nepodobné těm z výše uvedené série Kingdom Hearts, úžasné charaktery a příběhy, které se táhnou napříč velkou částí pokračování této více než dvacet let staré série, a úchatné grafické zpracování, jež se stalo standardem u nejnovějších dílů. Nedokážeme si představit, že by nás byl Square Enix schopný zklamat, neboť jde o jeden z největších projektů v jeho historii a bude si chtít dát obzvláště velký pozor, neboť má patnáctý díl obrovský potenciál určit, jak si sériev budoucnu na současné generaci konzolí povede.
průběh roku | PS4/XONE
Fable Legends
Páté Fable nás pohladilo po tváři při příležitosti svého oznámení před dvěma lety. Jakkoli jsme měli původní tři díly (diskutabilní spin-off Fable: The Journey ponechme stranou) rádi, Lionhead udělal dobře, že se rozhodnul s novým pokračováním zkusit něco úplně jiného. Fable Legends je v první řadě kooperačním kouskem, který se nejlépe hraje v multiplayerovém režimu, pokud nechcete, aby zbylé čtyři pozice ve hře nebyly zaplněny umělou inteligencí. Zatímco čtyři hráči si probojovávají cestu k cíli skrze hordy nepřátel, pátý jedinec má za úkol jim v tom zabránit. Dostupné body může využít k budování pastí, vytváření nepřátel a vypuštění bossů. Jen a pouze jeho strategie určují, nakolik se bude čtyřčlennému týmu bojovníků vést. Za kterou ze stran byste se raději postavili vy?
průběh roku | XONE
Hellraid
Dle původních plánů měl být Hellraid pouhým módem oblíbené akce Dead Island. Tvůrci z Techlandu se však následně rozhodli, že je mnohem lepší nápad, když se kousku budou věnovat o trochu více do hloubky a vydají jej samostatně. Přesto se hra na trhu měla objevit už v minulém roce. Na poslední chvíli bylo každopádně rozhodnuto, že tvůrci titul překopou od základů a vystaví jej na zcela novém enginu. Stále však platí, že můžeme očekávat mix kombinující to nejlepší ze sérií Dead Island a The Elder Scrolls. Nakolik se s ním vývojářům podaří prosadit, se ukáže v průběhu roku exkluzivně na současné generaci konzolí a PC, přestože hra původně měla dorazit i na PS3 a X360.
průběh roku | PC/PS4/XONE
Bloodborne
Extrémně náročná hratelnost, která neodpouští žádné chyby, patří k hlavním důvodům, proč se Dark Souls řadí k nejoblíbenějším akčním RPG, co kdy byly vytvořeny. From Software si plně uvědomuje, co jeho dřívější úspěchy způsobilo, takže nijak neváhá aplikovat stejnou procedůru i na jejich chystanou PS4 exkluzivitku Bloodborne. V té opustíme středověké prostředí, takže můžete naleštěná brnění a meče odhodit stranou. Zruinované gothické město ovinuté tísnivou atmosférou očaruje každého, kdo se mu rozhodne podívat pod sukni. A také jej brutálně rozdrtí, až na něj vypustí hromádku obrovských bossů, jež pokaždé vyžadují zcela odlišné taktiky. Jste ochotní podobnou výzvu přijmout?
25. března | PS4
The Witcher 3: Wild Hunt
Není třeba nijak zakrývat, že třetího Zaklínače považujeme za to nejlákavější, co nás v průběhu roku 2015 čeká. Geralt z Rivie nás svými úžasnými dobrodružstvími dokázal oslnit už dvakrát a silně pochybujeme, že by se mu to nepodařilo i poté, co se vrhneme na kus The Witcher 3: Wild Hunt. Tvůrci ze studia CD Projekt RED už hru sice stihli několikrát odložit, nyní však máme co do činění s finálním datem, neboť bylo potvrzeno, že po stránce obsahu není potřeba do ničeho dále zasahovat. Následující měsíce budou proto věnovány výhradně balancování a ničení bugů, které u podobně obrovských RPG bývají největším kamenem úrazu. Snad si s nimi tedy tvůrci do poloviny května, kdy titul vychází, stihnou bezproblémů poradit.
19. května | PC/PS4/XONE
Mortal Kombat X
Už se nemůžeme dočkat, až budeme moci začít mordovat všechny své nepřátele v nejnovějším pokračování série bojovek Mortal Kombat. Do titulu se navrátí celá řada milovaných charakterů, počítat však můžeme i s několika speciálními, jež se v rámci série doposud nikdy neobjevily. Pokud nemáte rádi brutální scény a detailní pohledy na rozražená žebra, puklá srdce a roztříštěné lebky, titulu Mortal Kombat X se můžete vyhnout rovnou. Fanoušci série ale zajisté ocení systém, díky němuž je každý hrdina dostupný ve třech různých verzích, z nichž má každá specifická komba a způsob boje. Tato featurka už se v několika hrách v minulosti objevila, nikdy jí však nebylo věnována ani zdaleka taková pozornost jako právě v této novince.
14. dubna | PC/PS4/PS3/XONE/X360
Street Fighter V
Aby se Mortal Kombat X necítil až příliš neohroženě, rozhodl se jej Capcom ve spojení se studiem Epic Games alespoň částečně zkrotit vydáním nového pokračování obávané konkurenční série Street Fighter, která místo krve a násilí spoléhá hlavně na propracovanou hratelnost obsahující hromady featurek, jež nikde jinde příležitost zahlédnout nedostanete. Pokud byste rádi zjistili, jaké tu budou právě u nového Street Fightera V, bohužel se vám nepoštěstí. O hře zatím příliš mnoho nevíme. Jistí si jsme pouze v tom, že vývojáři hodlají konkurenci udělit pořádnou ránu, až se jejich dílo na svět během následujících dvanácti měsíců dostane.
průběh roku | PC/PS4
Resident Evil: Revelations 2
Když původní Resident Evil: Revelations na začátku roku 2012 vyšel exkluzivně na Nintendo 3DS, nikdo nečekal, že by to hra mohla dotáhnout tak daleko, aby její HD remake Capcom o rok později vypustil na domácích konzolích a následně začal pracovat i na jejím bratříčkovi. Ten si cestu k velkým platformám najde rovnou. Zvolí k tomu však poměrně překvapivou cestu. Vydáván totiž bude postupně prostřednictvím čtyř epizod, jež budou s týdenní pravidelností vycházet od konce února do poloviny března. Datum, jež je umístěno níže, značí pouze vydání první části, která poslouží jako úvod do unikátního hororového zážitku ve stejném provedení, v němž nám jej série Resident Evil naservírovala už tolikrát a které bezmezně milujeme.
18. února | PC/PS4/PS3/PSV/XONE/X360
Na hrách, jako jsou The Witcher 3: Wild Hunt, Pillars of Eternity a Final Fantasy XV, leží obrovská nálož očekávání. Jsme si však vcelku jistí, že kvůli ní vývojáři nijak neznervózní a dorazí s kvalitními tituly, o nichž se bude hovořit ještě dlouho. To samé bychom koneckonců přáli i všem ostatním hrám, na něž dneska došlo. Teprve čas ale odhalí, nakolik se jim na trhu zazářit povede. Kterým z nich fandíte nejvíce?
Bože,jak já se nemůžu dočkat Witchera !
Resident Evil: Revelations 2 best ever
Resident Evil: Revelations 2!!!!!!! :-)
Videl som aj hráčske video a vyzerá to veľmi sľubne hlavne po grafickej stránke, tak isto aj efekty prostredia, dajú sa využiť aj predmety na mape. Super ;)