Hororový drama seriál The Walking Dead stanice ABC je vysílán již od roku 2010 a jak jistě sami dobře víte, má neobyčejný úspěch. To je také jeden z důvodů, proč jsme jeho příběh mohli sami prožít ve stejnojmených adventurách. Na starosti si je vzali Telltale Games a odvedli poctivou práci. V horší situaci se ale ocitli milovníci seriálu, kterým adventury moc nevoní. Právě pro ty přichází pořádná akce v podobě The Walking Dead: Survival Instinct, kterou vytvořili Terminal Reality.
V úvodu jsme již nakousli informaci o hlavní postavě, kterou není nikdo kdo jiný, než Daryl, drsný chlápek se srdcem dobráka. Společnost mu ale dělá jeho bratr Merle, známý agresivní potížista. Děj tedy sleduje příběh bratrů po vypuknutí pekla na Zemi. Řeč je samozřejmě o prapodivné epidemii, měnící mrtvé v chodce. Dějová linie tak neprotíná příběh seriálu, jako to dělala již zníměná adventura. Právě naopak, zcela poprvé odhalujeme počátek příběhu bratrů Dixonových. Ti jsou stále na cestách a naším úkolem je postupně cestovat po mapě a zastavovat se pro nanejvýš potřebné zásoby – jídlo, pití, benzín a střelivo. Takové zastávky pak tvoří samotné mise, ve kterých všechny potřebné věci hledáme. Hráč by tedy očekával, že se stačí pozorně dívat kolem sebe. Bohužel to není tak docela pravda, neboť jakákoliv věc, která jde vzít je viditelně označena barevným lemováním podobně jako ve onlinové hře The War Z. I rozmístění věcí je poněkud komické. Přijdeme do zcela vybrakovaného a poničeného obchodu a láhev s vodou stojí na pultu přímo u vchodu. Tam si jí před námi jistě nikdo nemohl povšimnout. Všechny pobrané věci se nakonec uskladňují do aktuálně využívaného vozidla, které však mívá neobvykle malý kufr. Vleze se tam totiž jen několik věciček. Prostornost našeho vozidla (stejně jako spotřeba) se samozřejmě mění dle jeho typu. Ano, ve hře si můžeme zvolit z celé řady automobilů. I ty lze nalézt v průběhu misí, obvykle k nim však musíme ještě najít klíče, což není vždy jednoduché. S potravinami to není tak horké, jak jsme původně očekávali. Slouží totiž výhradně k léčení a pokud se nepotřebujeme léčit, nepotřebujeme ani jídlo nebo vodu.
Cestovat do další lokace lze přes dálnici, kde spotřebujeme minimum paliva nebo prostřednictvím klikatých cest, kde je spotřeba sice vyšší, ale zároveň se zvyšuje šance na nalezení města, které může poskytovat bohaté zásoby (průzkum nalezené lokace je však dobrovolný). Zvolit lze i kompromis a vydat se cestou s průměrnou spotřebou a vcelku dobrou šancí na odhalení nové lokace. Při jízdě mohou nastat i technické komplikace, kdy odejde například chladič. Potom zbývá jediná možnost, zastavit a porozhlédnout se po náhradním. Při každém neplánovaném zastavení probíhá průzkum menší lokace, která je doslova nabitá zásobami. Paradoxně je tak mnohem výhodnější, pokud se nám taková nehoda stane, jelikož díky tomu získáme přístup do bohatého kempu. Stejná situace se opakuje, pokud se nic nepokazí a prostě dojde benzín.
Sem tam narazíme na nějakého toho přeživšího, kteří jsou na rozdíl od seriálové předlohy většinou přátelští. Často nám zadají i quest, za jehož splnění samozřejmě následuje řádná odměna. Jednou tak třeba jdeme zachránit kočku zavřenou v přepravce, jindy zase zjistit co se stalo nějaké osobě. Nově nalezená postava se pak může přidat i k naší skupině, takže s námi cestuje, dokud nezemře při plnění námi zadaného úkolu. Před každou misí totiž členy naší posádky vybavíme zbraněmi z inventáře a pošleme je hledat nějaký konkrétní druh zásob. Dále pak o oné osobně neslyšíme, dokud danou oblast nechceme opustit. Tehdy pak zjistíme, zda se vrátila s danými věcmi nebo zemřela při výkonu služby. Kohokoliv však můžeme jednoduše nechat sedět v autě a neriskovat tak jeho život. To je však zbytečné, neboť počet míst ve vozidle je omezený a není tak žádný důvod neriskovat životy společníků pro získání dalších věcí. Každá z postav má určité schopnosti a zatímco někdo má radši tupé zbraně, jiný zase ty střelné.
Tím se konečně dostáváme k boji. Zapomeňte na zabíjení chodců po desítkách. Jsou to totiž poměrně odolní jedinci a například klasickým nožem vydrží 3-4 rány. Umíte si jistě představit, jaký problém pak může být tímto tempem zápasit s pěti soupeři. Určitým řešením je poprava zezadu, kdy se spustí krásné kombo, kterým zabijeme zombie jediným úderem. Zarazíme mu zkrátka kudlu do hlavy. Toho si však nemusíme užít jen při plížení za zády oběti. Stačí jednoduše využít odstrčení, díky kterému nepřítel zavrávorá, následně se mu dostat za zadek a poprava může začít. Občas se chodec stihne sice otočit, ale to má již hluboko v hlavě zaražený pořádně velký nůž. Ihned po oznámení jména hlavní postavy byl každý fanoušek zvědavý, zda se objeví také známá Darylova kuše. Odpověď je ano, objeví, i když ne hned na začátku hry a musíme nějakou tu chvíli hrát, než ji konečně získáme. Tahle vymakaná kuše s laserovým zaměřovačem je však vynikajícím nástrojem pro tiché zabíjení z dálky. Vystřelený šíp se zabodne do hlavy chodící mrtvoly, která následně padá k zemi – a tentokrát definitivně mrtvá. Šípy lze jednoduše vytahovat a používat znovu (i zabodnuté do zdi). Pokud však náš výstřel schytá chodec například do ramene, otočí se a jde ihned po nás. Nabíjení kuše trvá zhruba 2-3 sekundy, což nemusí vždy stačit na druhý výstřel. Kromě nože a kuše však narazíme i na další tiché nástroje. Špatná není požární sekera, baseballová pálka nebo velké ocelové kladivo.
Zabíjení v tichém duchu je užitečné, protože tihle zombíci jsou stále vlastníci uší. Jakmile tedy vytáhnete brokovnici a začnete si hrát na Ramba, můžete se spolehnout, že se ve chvíli objeví pořádný zástup nepřátel. Střelné zbraně se tak vyplatí využívat v situacích, kdy jsou určité oblasti již zamořeny a my jimi musíme proběhnout. Pří průzkumu oblasti, kdy nevíme, zda se nebudeme ještě vracet je však hlasitý styl poněkud kontraproduktivní. Za prvé musíme nepřítele střelit vždy do hlavy a za druhé jakmile jednoho či dva zabijeme, dalších pět se objeví. Mrkněme se na zpracování. Hra je vyvíjena ve spolupráci se stanicí AMC, takže si užijeme originální hudbu ze seriálu v podání Gordyho Haaba. A teď se podržte. Dabing namluvili samotníherci daných postav, včetně všech textů v příběhu, pokřiků a dalších citoslovců. Zní to zkrátka parádně. O dost hůře na tom je grafika (použit Infernal Engine). Ta je odbytá a na dnešní poměry docela podprůměrná – bohužel. Vylepšují to alespoň zajímavé efekty, jako třeba když se při běhu objeví kapky potu. Další vadou je poněkud omezená volnost pohybu. Při průzkumu malého městečka můžeme jít jen o pár domů, z čehož většina z budov je zcela uzavřená. Ve výsledku pak máme pocit, že můžeme jen na několik předem určených míst.
The Walking Dead: Survival Instinct je víceméně splněným snem akčnějším fanoušků stejnojmenného seriálu. Přestože celkový dojem kazí horší grafika, menší volnost i paradox při získávání věcí, hratelnost, akce a atmosféra jsou docela vydařené. A co teprve skvělá hudba a úžasný dabing. Hra je zkrátka určena v první řadě lidem, kteří propadli seriálové předloze a za to si od nás odnáší 77 %. Tento titul hráče sice ničím neoslní, ale dle našeho názoru ani neurazí. The Walking Dead: Survival Instinct běží na klasice – Windows, PlayStation 3, Xbox 360, ale i na Wii U a v současné době je na prodej za zhruba 1300 korun.
Jsem fanoušek seriálu, ale co je moc, to je moc. Hra vypadá jako deset let stará, přesto šíleně optimalizovaná, divně se škube. Na stroji, který táhne Crysis 3, je to zarážející. Má děsně zpackané ovládání. Zombíci se bůhví odkud objevují na vyčištěných místech. Akce je děsně stereotypní. Leveldesign otřesný, ulici blokuje auto, je tedy nutné ho obcházet přes nějaké budovy, co je to za blbost? Dabing je hezký, od původních herců, ale zabíjí ho scénář, který by i zombíci napsali lépe. Narozdíl od seriálu je hra podprůměrná, béčková až se derou slzy do očí. Jde jen o další nepovedenou ždímačku fanoušků.
77%? Recenzent byl asi během hraní pod vlivem ne? Stupidní AI, ubohá hratelnost, nudná hra a přemrštěná cena....tak 25% a víc ani náhodou.
Takže si buď recenzi někdo koupil.
Nebo to byla 2. hra co recenzent hrál novější hru než 15 let, jinak to nechápu.
No hru teprve zkouším,neboť sem též fanda seriálu. Mám koupeno +odehráno i 5 episod kresleného walkind dead. Ale za tuto hru bych vživotě nedal třináct stovek,vypadá to staře a zatím nevím jaké to bude,ale moc tomu naděje nedávám. když máte u hry pochybnosti,zda koupit či nekoupit, lepší je si ji stáhnout,vyzkoušet a pak když se zalíbí tak si ji koupit. Já přijít s úsměvem do obchodu koupit tuhle "pecku" za 1300 a zjistit po 30 minutách že je to blbost,tak nevím.
vsech shitu. mozna bych to radsi videl jako film od Uweho nez takovou matlaninu k zbliti
Jsem fanda takže bych si to milerád zahrál :)
Moc dobrá hra fakt..:)
Když sem tu hru hrál tak sem se božsky bavil a měl nutkání si to zahrát hned znova, ale to asi proto, že sem HC fan...když na to koukam objektivně tak mi to přijde jako odbytá hra.
Celkově mi ale přijde článek objektivní
Souhlasím. Ovšem, on i ten seriál dostává momentálně takový kvalitativní záhul, že jeho propady k čisté průměrnosti a nevýjimečnosti, vzhledem k celému WD univerzu, jsou dost blízko.
hezky
Jasně, je to otázka vkusu, nemůžou se každému líbit stejné hry. ALE! Tahle hra naslibovala hory doly, přitom na ní neni jediná pozitivní věc...grafika (ano, vím že to neni jen o grafice) je šílená, hratelnost příšerná a hra se těžkopádně ovládá, příběh prakticky neexistuje. Systém spolupráce s ostatními survivory naprosto nefunguje (o jeho existenci se dá polemizovat). Kdybych této hře dal 40 %, ještě bych byl hodně mírný. Hra bez účelu, jen nalákat na dvě nejoblíbenější postavy seriálu, zkrátka jen díra na peníze. Nic víc.
Btw, myslel jsem že horší hra než remake Carrier Commandu dlouho neuvidim. A hele, je tu a ani to netrvalo moc dlouho. Po úžasném The Walking Dead 5ti dílném nářezu přichází tohlecto. Připomíná mi to trochu pračku peněz War Z, přitom v době, kdy je z čeho vybírat na zombie scéně (Project Zomboid, DayZ), je tohle fakt rána pod pás fanouškům seriálu.
Sice jsem fanoušek a řekl bych že když vyjde takový hra tak bych byl štěstím bez sebe. Řekl bych, že jsem i před deseti lety vyděl lepší hry než je tohle. Autor hry by měl dělat radši piškvorky. :D
mohli by už niečo taketo spravit i v českem dabingu
Hra vypadá docela zajímavě
Asi nebudu váhat a vyzkouším ji
Kolik ti dali, abys dal 77% takovýmu chuji? Neuvěřilený, tak okatě propagovat naprostou sračku a dělat, jakože nic. Co ten poslední screen v recenzi? To má bejt fór nebo ukázka skvělý fyziky a hratelnosti? Šipka levituje kdesi před zombicí a simuluje že je v ní zapíchlá a já si z toho mam asi sednout na prdel. Když vezmeme předchozí komenty, který hru hodnotí 100x líp než celá slavná recenze, tak tomuhle může dát 77% jen slepej tupec, kterýho poprvý posadili před PC a řekli mu, že existuje něco jako hry. 7% bych chápal, tohle ne.
a hlavně zase a znova a pořád bez odezvy...nu ale co, zkusíme to ještě jednou -
To se vážně tak stydíte za svoje dílo, že se musíte schovávat za my? Neumíš psát sám za sebe? Šel jsem tam, udělal jsem to, viděl jsem to, líbí / nelíbí se mi to a to...co je na tom těžkýho? Nic, jen to přiznání odpovědnosti za výtvor. Prachy za propagaci si taky dělíte nebo je shrábne jen "autor"?
"neuvěřitelný"
je zajmavější
http://www.erlink.cz/klik/UmRSdgRn
Docela dobra hra jen skoda ta grafika neni moc pekna ale jinac dobry
Dobrý den,
celkový herní zážitek a tedy i její hodnocení je samozřejmě poměrně subjektivní. Mě osobně hra velmi bavila, ale zajisté má na to vliv fakt, že jsem velkým fanouškem stejnojmenného seriálu.
Chápu, že ostatním hráčům může připadat titul jako vyloženě špatný. Hodnocení zkrátka nikdy nebude vyhovovat všem.
Děkuji ale za vaše komentáře. Přimělo mě to k zamyšlení.
Sem velký fanoušek TWD a tak se hru zkusil. Dávám 40%. Kdybych se nedíval na TWD tak bych řekl, že ta hra nestojí ani za nahlédnutí.
Mazec https://www.gamepark.cz/img/smile/bum.gif
lol,vypada nahdou skvele
čekal sem teda víc než jen tohle :)
Asi si to stáhnu vypadá to skvěle ale myslel jsem že jeto third-person střílečka :|D